Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat is het probleem? Klauwend blad, kanoblad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is het probleem? Klauwend blad, kanoblad.

    Korting op 420shop
    Hey iedereen

    Mijn plantjes, 3x Supreme Lemon & 2x Blue Dream staan in bloei. De lamp is op 4/20 (20 april) op 12/12 gegaan.
    Sinds 1 mei zie ik bloeihaartjes, bij 1 plantje al wat meer dan andere.

    Korte info over de setup:
    - Tent is 90*90*200 met passieve inlaat en afzuiging, die op het hardste staat, met filter.
    - Viparspectra V600 LED lamp
    - 2 kleine ventilators in de tent. 1 die op de lamp staat om deze mee af te koelen want ze wordt wel heel warm, 1 die op bevroren flessen water blaast die op de grond van de tent, midden tussen de plantjes, liggen. (behalve op de 2 laatste foto's omdat ik iets nieuw wou proberen)
    - temperatuur en LV met bevroren flessen in de tent overdag = 25 - 27 graden en 50% / 'snachts 20 graden en 55%
    - temperatuur en LV zonder bevroren flessen overdag = 28 - 30 graden en 40% / 'snachts 20 graden en 55%

    (de bevroren flessen liggen er altijd in)

    Nu het probleem.
    1 van mijn plantjes heeft het vrij hard, de anderen bijna of zelfs helemaal niet.

    Bij 1 plantje, supreme lemon, gaan de nieuwste bladeren hangen. Maar niet alle vingers van het blad gaan hangen. (zie eerste 2 foto's)
    Dat was in het begin, ondertussen zijn er wel meer bladeren met enkele vingers gaan hangen. (ik heb hier nog geen foto's van getrokken ik zal dit morgen doen)

    Eerst dacht ik aan een te lage LV, die was oorspronkelijk ook maar 40 - 45% dus ben ik meer natte handdoeken in de tent gaan leggen. Ook ben ik meer de plantjes gaan besproeien na dat de lamp uit ging. Dit zorgde soms voor een LV van meer dan 60% als de lamp uit was, wat ook niet ideaal is natuurlijk.

    Maar nu is de LV meer op peil en toch blijven de blaadjes zo hangen. Op de eerste 2 foto's zie je een aantal vingers van het blad gaan doorhangen, zo zijn er ondertussen al wel een stuk of 10 vingers aan een aantal bladeren. Maar zoals eerder gezegd, hebben de andere plantjes hier bijna, of zelfs helemaal geen last van.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by Nederhigh; 11 May 2021, 10:12. Reden: Toch maar weer een titelltje aangepast.

    #2
    Foto's onder wit licht nemen.

    Das alvast 1 probleem.

    En lv is niet belangrijk, temperatuur wel.
    Lucht naar buiten uitblazen en niet in de kamer zal helpen.

    Comment


      #3
      Goeie titel.

      Slechte foto's.

      Comment


        #4
        Als je nou een gelijkaardig probleem zoekt in de helpdesk, dan scroll je toch door de lijst met onderwerpen ?
        Als er nou 700 topics staan met de titel "wat is het probleem" ga je ze dan allemaal doorkijken of ze met jouw probleem overeenkomen, of ga je meteen naar dat topic met de titel ; donkergroen kano-blad ?

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Zucht.. Ik hou er helemaal niet van om aan titels te lopen prutsen.. Maja, is wel zo eh.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #6
            Ja klopt, slechte titel, sorry. Ik heb niet al te lang nagedacht over de titel.

            @Rreppellsteeltjam ik vind dat de temperatuur goed zit met mijn bevroren flessen in den tent niet? Verder wordt de warme lucht afgezogen en naar buiten geblazen.

            Hierbij alvast enkele nieuwe iets betere foto's van de kanobladeren. Wel nog steeds foto's met de lamp aan helaas.

            Ik probeer vanavond foto's te nemen als de.lamp uit staat.

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


              #7
              Hoe meet je de temperatuur dan? Onder een afdakje, plat op de grond, recht onder de lamp? Ideaal is 21-23 dacht ik. Hoger is ook geen ramp. 30 en alles daarboven is teveel (zeggen ze), al hebben mijn planten het een tijd prima gedaan op zo'n 28/29 graden. Toen de afzuiger aan moest is het 22 graden geworden.

              Misschien krijgen ze wel een klap doordat je planten deels in de koude luchtstroom van bevroren flessen staan en tegelijkertijd ook een lamp van weet ik hoeveel graden op ze staat te shinen.



              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Misschien een zwaardere afzuiger nemen, die niet op zijn hardst hoeft te draaien.

              #8
              De temperatuur meet ik met een hygrometer van Xiaomi. Eentje als deze hier. Ik heb wel een ouder model dan diegene die ze nu aanbieden op hun website.
              Ik leg hem altijd op de rand van de potten, vroeger lag die dan recht onder de lamp zonder schaduw. Nu krijgt hij schaduw van de bladeren die erover hangen.

              Een zwaardere afzuiging is een idee. Maar ik heb echt geen zin om die nu in de bloei te gaan veranderen. Mijn luchtafvoerbuizen zitten nogal vast in elkaar en aan de huidige afzuiging, ik moet bijna heel de tent afbreken als ik die wil vervangen...

              Bij deze post heb ik ook wat meer foto's gezet van het kanoblad probleem bij 1 van de 5 planten. De andere doen het naar mijn mening goed.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 3 photos.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                90 graden bochten uit de afvoer halen zal al schelen, pvc rioolbuis is lekker glad zonder ribbels en dat scheelt ook,

              #9
              Een extra inlaat open trekken kan in sommige situaties ook een hoop schelen voor je afzuiger.
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


                #10
                Minder stikstof geven helpt ook.
                LV iets omhoog.

                Nitrogen toxicity : https://www.growweedeasy.com/cannabi...rogen-toxicity
                Last edited by QnQ; 15 May 2021, 19:54.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #11
                  Als ik een extra inlaat open trek dan ziet heel de kamer paars en ik kan de ramen niet verduisteren dus dat is helaas geen optie. In mijn vorige appartement stond die altijd open.

                  Ik geef inderdaad minder stikstof, ik geef sowieso niet zoveel voeding. LV met lamp is nu 50 en mat lamp uit is deze nu 60, 61 of 62. Ik wil de LV eigenlijk proberen verminderen als de lamp uit is.

                  Comment


                  #12
                  Het lijkt erger te worden bij die ene plant en nu begint ook 1 andere plant het een beetje te hebben maar gelukkig nog niet veel.

                  Ik heb dinsdag voeding gegeven zonder de extra stikstof met EC 0.9 PH 6.4 maar niet zoveel dus 1 dag later, woensdag, enkel water gegeven. Gisteren hebben ze niets gehad en vandaag zal ik ze ook weer niets geven. Morgen misschien.

                  Temp lamp aan 26, 27 graden LV 50
                  Temp lamp uit 20 graden LV 61

                  Ik ben begonnen met een doosje bakpoeder in de tent te zetten als de lamp uit is. Volgens internet en de verpakking zuigt bakpoeder vocht op... Ik heb er echter niet veel van gemerkt afgelopen dag... Morgen misschien wat meer bakpoeder in het doosje doen.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 2 photos.

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Punt kan omhoog/omlaag staan, water teveel/te weinig.

                    Wortels kunnen wel wat hebben.

                  • 420dude
                    420dude commented
                    Editing a comment
                    TegridyRandy het blad is vrij donker. Er zit een beetje perliet in maar niet veel want dit komt mee van de overpotting. Op de bodem van de pot liggen wel hydrokorrels. Ik heb deze plant al een paar keer overgeslagen tijdens het water of voeding geven omdat ik dacht dat ze dit probleem had door teveel.

                    Ik zal straks eens met een stokje erin prikken. De grond aan de bovenkant voelde wel heel vast als 1 grote klomp aan. Maar ik denk wel dat dit zo bij al mijn plantjes is.

                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Effe drupje biologische vloeibare groene zeep door het water doen, dan word het water beter opgenomen.

                  #13
                  Blijft grappig. De een doet alles om de LV omhoog te krijgen en de ander om deze omlaag te krijgen. Volgens het voedingsschema van Hy-Pro zou ik nu nog rond de 80% moeten zitten. Ik vind zelf 50% hoog zat dus daar heb ik het systeem ook op ingesteld. Maar 60% is toch niet rampzalig?
                  Lopend Verslag

                  Comment


                  • 420dude
                    420dude commented
                    Editing a comment
                    Aangezien ze in de bloei staan lijkt 60% mij toch teveel naar mijn zin. Ze staan wel nog in de vroege bloei dus inderdaad rampzalig is het (nog) niet.
                Bezig...
                X