Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

RDWC Help hangende bladen na verversen water

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    RDWC Help hangende bladen na verversen water

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    heb paar dagen geleden mijn water ververst omdat 1 plant slijm/alg had aan de wortels. En begon gedraaide bladen te krijgen. Nu heb ik nieuw voedingswater aangemaakt PH 5,7 en EC 1,0. Enkel het water stond nog niet op temp, oude water was 23 graden en nieuwe 17 graden.
    nu heb ik tegen de alg al de licht spleten dicht gemaakt en waterstofperoxide 3ml/1l toegevoegd.
    Maar het mag niet baten. Bladen zien mooi groen. De stelen zijn wel een beetje paars is dit door de stress of een fosfor tekort?

    Wie kan me helpen!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Die wortels krijg je alleen schoon met chloor/bleek, de goedkope met 5%, 3 ml per liter, dus weer alles verversen maar dan met chloor.

    Niet gebruiken met salpeterzuur!!!!!!!!

    mafferd weet er ook wel wat van.

    Comment


    • Juan
      Juan commented
      Editing a comment
      Oke thanks, de chloor dan in het nieuwe water toevoegen ? Ik gebruik ph- poeder van TA maar vind niet terug wat er in zit, dit is waarschijnlijk dan salpeterzuur?

    #3


    Geen idee over hydro... Maar chloorgas is kut. Dat komt dan immers vrij.

    Comment


      #4
      Pythium(wortelrot) is waar je mee te maken hebt als ik je over slijmerige wortels hoor. Zoals al gezegd chloor gaat helpen van de ellende af te komen als je er snel bij bent.

      h2o2 gaat niets uitrichten, er vanuit gaande dat je de 3% versie hebt.

      Chloor hoor je niet te mengen met zuren, of het nou salpeter of fosfor of azijn is. Maar paniek is ook niet nodig je moet er verstandig mee omgaan. Je gooit het ook niet puur bij elkaar, maar brengt eerst je vat/systeem op orde wbt ec en ph dan is je zuur wat je gebruikt om aan te zuren al zover verdund dat het geen reactie meer geeft als je de chloor oplossing toevoegt.

      Comment


      • mafferd
        mafferd commented
        Editing a comment
        Als je actief wilt bestrijden zou ik de chloor toevoegen in een hoge dosering en daarmee je systeem laten draaien een voor paar uur. Dan geheel verversen en wederom chloor erbij. En dan om de dag weer opnieuw tot je de wortels weer slijmvrij en wit hebt. Dan kun je preventief gaan doseren en dan kun je met eens per week volstaan. En sws bij elke verversing preventief toevoegen.

      • Juan
        Juan commented
        Editing a comment
        Elke dag dan 3ml/l toevoegen of minder? Heb het net laten spoelen. Hoelang zou ik best wachten tot ik voeding toevoeg en afzuur ? En zou ik nog h2o2 toevoegen ter preventie?

      • Juan
        Juan commented
        Editing a comment
        Heb nu gisteren nog eens toegevoegd, wat me opviel is dat de onderste bladen opkrullen en zwarte vlekken vertoond en bij de andere worden ze geel, maar is enkel bij de onderste. De wortels zijn niet meer slijmerig maar wel nog licht bruin

      #5
      Lees nou eens goed wat ie schrijft, het antwoord heb je er gewoon staan!

      Comment


      • Juan
        Juan commented
        Editing a comment
        Rustig man, komt goed
    Bezig...
    X