Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele strepen en gekrulde bladpunten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele strepen en gekrulde bladpunten

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Sinds gister heeft mijn autoflower wietplantje gele strepen en gekrulde bladpunten. Na een snelle google search zag ik dat dit vanalles kan betekenen van teveel/te weinig voeding tot schimmelinfecties. Herkent een van jullie het probleem? Hij staat binnen in een tentje met 2 andere plantjes die er prima voor staan.
    Attached Files

    #2
    Beetje weinig info ... voeding, grond, lamp, hoeveel water, groei of bloei, ... , enkel 1 blad of de hele plant?

    Comment


      #3
      Verkeerde forum ook.
      Schimmel is het sowieso niet, daar lijkt het niet op.

      Zonder info kan het inderdaad vanalles zijn.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Sorry voor de weinige info! Ik volg een autoflower schema van Royal Queen Seeds en gebruik dus hun voeding en hun aanbevolen grondmix van veenmos, compost, perliet en vermiculiet. Door de grond heb ik hun biologische voeding gemixt en een beetje mycorrhiza. Het plantje is net begonnen met bloeien. De gele strepen betreft ongeveer 1/3 van de bladeren. Ik geef ze dagelijks een klein beetje water en de twee andere plantjes hebben geen problemen gehad met deze hoeveelheid. Ze staan onder een 300 watt LED lamp met een lichtschema van 16/8.

        Comment


          #5
          Moest me even inlezen over die rqs voeding.
          Goed...blijven de volgende vragen over......

          Je hebt de Easyboost gebruikt ? en de MYco, en meer zit er niet door de grond ?
          Je hebt je goed aan de dosis gehouden die RQS aanraadt ?
          Geen extra voeding gegeven verder ?
          Niks aan de pH gedaan ?
          Wanneer geef je water, hoe vaak, hoeveel, welk water ?
          Waarom zit de grond zo laag in de potten, heb je hard aangestampt, of te weinig grond gebruikt ?
          Til eens wat potten op. Zijn ze licht of toch vrij zwaar ? (ik vermoed dat ze vrij zwaar zijn)
          Kun je wat meer plant op de foto zetten ? Dit blaadje is oud, en wordt nooit meer beter, ik wil de rest ook weleens wat beter zien.
          Ik zie smal, beetje bol staand blad op de achtergrond, dat wijst vaak op een probleem met de verdamping - water.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Oli420
            Oli420 commented
            Editing a comment
            Door de grond zit idd alleen de easy boost en de myco. Verder gaf ik ze 2x per week easy grow en vanaf een paar dagen terug easy bloom op aanrading van rqs. Geen extra voeding los van dit. Ik heb niks aan de pH gedaan nee, ik ben er vanuit gegaan dat die prima is omdat de andere plantjes wel goed gaan. Ik geef ze dagelijks een beetje water behalve als de aarde nog vrij vochtig is. Ik vind de potten niet heel zwaar maar dit is de eerste keer dat ik plantjes kweek dus ik weet niet of dit zwaarder/lichter is dan normaal. De bladeren staan inderdaad een beetje bol. Ik upload wat foto’s in losse posts omdat ik maar 1 foto per post mag uploaden.

          #6
          Attached Files
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by Nederhigh; 27 May 2021, 15:15.

          Comment


            #7
            Howto meerdere foto's uploaden.




            Heb je topic overigens ook verplaatst naar het Bladbroblemen forum.

            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


            • Oli420
              Oli420 commented
              Editing a comment
              Thanks! Ik zit op mijn iPhone en als ik meerdere foto’s wil plaatsen dan krijg ik een melding dat ik er maximaal 1 mag plaatsen.

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Hmm. Vreemd.. Mogelijk is er iets met permissions. Omdat je account nog erg nieuw is heb je nog niet genoeg reputatie om foto's normaal te kunnen uploaden..
              Kan daar helaas niks over vinden. . Maar meestal lukt het nieuwe leden wel om meerdere foto's in een post te krijgen na het zien van de tutorial..

            #8
            Niemand die het weet? De gele bladeren zitten niet bij de bladeren van de toppen.

            Comment


              #9
              Is dat dezelfde soort als dat plantje op de achtergrond? Want die ziet er veel beter uit.
              Er zit ook geen andere grond in de pot ofzo?

              Deze is erg gestrekt, dat klauwende blad bovenin is een groter probleem dan dat oude blad met strepen.
              Het kan wijzen op teveel groeivoeding, of een flink afwijkende pH waarde, of ze staat in de wind.

              Door de combi van klauw en die gele strepen neig ik toch naar pH problemen maar dat die andere helemaal geen problemen hebben spreekt dat weer tegen..
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Oli420
                Oli420 commented
                Editing a comment
                Die op de achtergrond is een ander soort. Als het teveel groeivoeding is, komt het dan goed nu ik ben overgestapt op de bloeivoeding? De grond is in alle potten hetzelfde, dus de pH waarde lijkt me sterk.

              #10
              Vreemd, hoe kan die ene dame nou zo gestrekt zijn terwijl die andere er zo mooi compact bij staat?
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


              • Oli420
                Oli420 commented
                Editing a comment
                De achterste is een ander soort wietje dan die ervoor. Had wel dezelfde moeten zijn maar dit is wat rqs me had opgestuurd :/

              #11
              Update: de bladeren die bij de toppen horen staan niet meer krom of bol. De bladeren met gele strepen en gekrulde bladpunten zijn nog hetzelfde.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #12
                Nog een update: 1 van de toppen heeft bladeren die naar beneden staan maar niet slap hangen. Eerder betekende dit teveel water, maar de andere bladeren doen dit niet. Weet iemand waarom dit zo is?
                Attached Files

                Comment

                Bezig...
                X