Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Verbrande bladpuntjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verbrande bladpuntjes

    Korting op 420shop
    Haai iedereen,

    Ik heb ern vraagje ivm 1 van chocolope plantjes die ik heb staan. Bij de nieuwe groei heeft deze dame verbrande bladpuntjes, maar de rest van de plant zn bladeren is gwn mooi groen iemand een idee wat dit kan zijn?

    Peace,
    Smokey

    20210528_083122.jpg
    Attached Files
    My only fear of death is reincarnation and have to come back to this f*** up nation

    #2
    Onder led ?
    Meest voordehandliggend is lightburn.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Enkel deze plant dan. De rest heeft er geen last van en deze is 1 van de kleinere, de afstand van de lamp is bij deze zeker 15cm. De rest sta maar op een 8-10cm van de lamp en hebben er totaal geen last van, mn 2de chocolope ook niet en die is even groot.

      Peace
      Smokey
      My only fear of death is reincarnation and have to come back to this f*** up nation

      Comment


        #4
        Ja dat kan.
        Mijn zusje is bang voor spinnen, ik niet.
        Elke plant is anders. Ik zag geen mogelijke andere verklaring met de info in de eerste post.
        Als je er niet achter komt kun je ze misschien van plaats switchen met een andere plant en zien wat het effect is?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Kheb ze deze ochtend even veranderd van plaats, nu kijken of het helpt kheb de lamp ook een beetje verhoogd vo de zekerheid. De kans op een hotspot van de lamp lijkt me klein, aangezien het ledstrips zijn is de lichtdruk nrml overal het zelfde. Heeft die lightburn eignlijk nog andere negatieve gevolgen behalve het wit trekken van je blad?

          Zo staan ze er momenteel bij heb je ook een idee van de lamp hoogte. De voorste 3 staan op een verhoogje de middelste is die met lightburn die stond eerst in de hoek

          20210529_193458.jpg

          Peace
          Smokey
          Last edited by smokey_72; 29 May 2021, 19:39.
          My only fear of death is reincarnation and have to come back to this f*** up nation

          Comment


            #6
            Tja, het zal niet meer wegtrekken, dus zoiets kost bladgroen, en bladgroen is nodig voor fotosynthese.
            Fotosynthese is nodig om het licht om te zetten in energie. Energie is nodig voor de groei van de plant en de toppen.
            Zolang er nog genoeg blad is, kan het niet heel veel kwaad, als de toppen maar niet wit worden, want die zijn niets waard.
            Hopelijk was dit het, want dit is wel het simpelste op te lossen
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X