Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad probleem - van raamkweek naar 400w hps.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad probleem - van raamkweek naar 400w hps.

    Korting op 420shop
    Ik ben er hopelijk optijd bij.
    Mijn plantjes zij 5 a 6 weken nu zins 3 dagen zitten ze in een tent met filter en fan ze staan onder een lamp van 400 watt ik heb er ook een bakje met water instaan.
    daarvoor stonde ze vannaf stekkie in het raam omdat de tent vertraging had.
    Nu krijgt 1 plant gele bladeren.
    Ik geef ze groeivoeding gemengt met water 1:200 zoals op de verpakking staat.
    1x per dag wnr de lamp aan gaat geef ik ze 200 ml water.
    wat zou dit kunnen zijn?
    Attached Files
    Last edited by S dik; 17 June 2021, 13:53.

    #2
    in 1x de volle bak 400W hps erboven. Dat vinden ze nie fijn eh.
    De temperatuur zal ook wel flink oplopen in dat kleine tentje met 400W hps. + het is buiten ook gewoon 31 graden nu.
    Denk dat daar je antwoord zit.
    Ik zou me nog maar eens goed inlezen over klimaat, licht etc..

    Trouwens,- ik pas graag je titel ff aan zodat andere mensen dit topic eventueel terug kunnen vinden. Help titels zij inhoudelijk niet zo.. Mja, inhoudelijk .
    (we hebben er al een stuk of 1000)
    Is dat oke?
    Last edited by Nederhigh; 17 June 2021, 13:55.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • S dik
      S dik commented
      Editing a comment
      Wat is het beste om nu te doen? Gewoon zo laten en komen ze er wel weer bovenop? of ze terug achter het raam zetten? En opnieuw beginnen met stekjes?
      In de ruimte waar de tent staat is een airco aanwezig de kamer is 22 graden.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Geen goed antwoord op helaas. Gewoon geen ervaring met hps, of plantjes vanaf het raam naar binnen in de tent verhuizen.
      Ik zou waarschijnlijk zelf opnieuw beginnen, Maar wie weet kun je de hps ballast dimmen? Of hoger hangen?
      En wie weet is het heel wat anders eh. De dosis groeivoeding die op de verpakking staat is vaak teveel. Zeker voor plantjes die wat trager groeien.
      Wiet kweken is geen makkelijke hobby die je zo ff doet. Lees een paar kweekverlsagen door om een beter idee te krijgen van hoe anderen het doen.
      Last edited by Nederhigh; 17 June 2021, 14:02.

    #3
    Goede tip zal hem hoger hangen vanavond als het erger is geworden.

    Comment


      #4
      Ik denk ook dat het ff teveel van het goede is zo vanuit de vensterbank onder 400w, en er zijn nog wat andere aandachtspunten.
      Hebben de potjes waarin ze staan aan de onderkant drainage gaten? ook zit er erg weinig aarde in de potjes, die "moet" je dan tot aan de rand ophogen.
      Ook belangrijk is je veiligheid, ik zie op 1 v/d pics dat je de trafo los op een houten stoel laat liggen, zou ik toch wat aan doen, i.v.m. brandgevaar.

      Succes

      Comment


      • S dik
        S dik commented
        Editing a comment
        Ik ga ze vandaag overpotten in 11 literpotten met gaten onderin.
        Wat is het beste km te doen ivm de travo? Hij word niet heel heet maar gwn warm.

      #5
      De travo zit wel op een stale plaat waar het hol in van onder zodat het niet rechstreeks op het hout zit.
      Attached Files

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ik vond Saw minder eng :p

      #6
      VSA in een knakenschakelaar op een verlengsnoer op een houten stoel...

      Ik zal mijn vriend alvast langssturen, die is brandweerman. Waarschuwing ; als de brandweer binnenkomt en zoiets aantreft draaien ze zich om en wachten ze buiten tot het vuur uit is.


      Oh ja, en hoe groot zijn die potten ? Heb het idee dat je wat laag in je watergift zit ?
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #7
        400w hps in een 60x60 ofzo?
        Dat lijkt me ook wat veel vat t goeie.
        Of hoe groot is die tent?
        Ik zou er persoonlijk gewoon een nette led in hangen.
        ​​​​​​
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #8
          Ik gebruik nu een baksteen in de plaats van het houte stoeltje.
          een maat van me is langs geweest en heeft de lamp hoger gehangen de lamp hing te laag zijn hij en moest minimaal 60 cm boven de plant zijn wat hij nu ook is.
          de tent is 60x60x160.
          Ik heb 11 liter potten klaar staan waar ze zo in gaan en ik heb ze ook al 2 keer getopt zodat ze niet meer omhoog groeie maar meer in de brete.

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Vervang ook die tijdschakelaar voor een met zekering, bijv. een Davin. Die goedkope huistuinenkeukendingen branden op een gegeven moment vast en dan blijft je lamp branden of gaat niet meer aan. Heb het al 2 x meegemaakt en dat met LED, waarvan gezegd wordt dat het niet zou kunnen vastbranden. Een verlengsnoer is ook not done, eigenlijk zou je de vsa op een aparte groep moeten installeren. Of koop een EVSA, die zijn al een stuk veiliger en zuiniger.

            Lamphoogte is een vuistregel voor ; 10 cm per 100 watt. 400 Watt hang je dus op 40 cm, 600 watt op 60 cm enz. Je kan ook je hand met de bovenkant naar boven ter hoogte van de plant onder de lamp houden. .Als het voor jou te warm is dan is het dat ook voor de plant.

          #9
          https://www.greentradingxxl.com/nl/l...kaAuE0EALw_wcB

          Deze zou dus goed moeten zijn?
          en voor de tijdschakelaar met zekering zal ik zeker gaan kijken.

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Yes dat is een mooie. Koop je er een 600 watt lamp bij (wel even kijken dat je een geschikte hebt voor evsa) en dan kan je eventueel dimmen naar 400 of 250 watt. Slaap je een stuk geruster
        Bezig...
        X