Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help? :) vergeelde bladeren onderin de plant, welke tekort, foto's aanwezig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help? :) vergeelde bladeren onderin de plant, welke tekort, foto's aanwezig

    Korting op 420shop
    hoi mede growers, ik heb wat bladproblemen zoals je kunt zien op de foto's. nu ben ik eerst gaan lezen op de forum, en het lijkt op een Mg tekort. wilde alleen even zeker weten of dit ook klopt.

    de gele bladeren die dood gaan zijn alleen onderin de planten. de planten staan nu 3,5 week in de bloei (4,5 week oud totaal), ik gebruik aptus lijn, hiervan geef ik regulator, pk boost, topboost en b'cuzz voeding.

    ook is mijn ph meter stuk nu een week en heb ik water gegeven zonder te meten (3x) heb overigens al een beter meter besteld, maar denk misschien kan dat ook van invloed zijn hierop.

    alvast bedankt!


    DSC02891.jpgDSC02893.jpgDSC02892.jpgDSC02896.jpgDSC02894.jpgDSC02895.jpg

    #2
    Re: Help? vergeelde bladeren onderin de plant, welke tekort, foto's aanwezig

    Ik merk meeldauw en TMV op! Op de laatste foto zitten beestjes onder je blad.
    Ik denk dat je ook met een overvoeding zit. Even wachten op meningen van andere leden. Wat zijn de waardes van je voedingschema?

    Grtz
    Last edited by westport; 12 March 2011, 22:05.
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: Help? vergeelde bladeren onderin de plant, welke tekort, foto's aanwezig

      Spint meeldauw en TMV. Bodemph lijkt ook aan de hoge kant. TMV doe je niks meer aan de de vlekkerige vergeling lijkt daar van te komen. Meeldauw en spint kun je tegen behandelen.

      Comment


        #4
        Re: Help? vergeelde bladeren onderin de plant, welke tekort, foto's aanwezig

        jeetje, bedankt voor de snelle reacties, ik geloof dat ik 1 deel melk en 9 delen water erop kan spuiten, had ik ergens gelezen. klopt dat? dan zal ik morgen gelijk wat halen. van TMV weet ik dat mijn plantjes dit hebben. de beetjes weet ik ook, maar ik dacht dat het trips was. vreemde is dat de beestjes alleen onderin zitten, heb ze al sinds het begin, ik zie ze ook niet echt webben maken, kom al weken her en der onderin was kleine witte pluis tegen,heel klein, dacht het is schimmel of eitjes van de beesten, heb al 3 keer bio shark gebruikt tegen insecten, niet geholpen, heb laatst ook nog beestjes gekocht om ze biologisch te bestrijden, ik wil namelijk geen gif gebruiken, gezien het voor eigen gebruik is.

        ik dacht dat spint trouwens boven in de plant voornamelijk gaat zitten (had ik geloof ik gelezen).

        nog een vraagje, hoe zien de toppen eruit? plantjes zijn bijna 4 weken in de bloei nu, heb maar 1 week groei gedaan, ivm ruimte en angst dat ze te hoog zouden worden.

        Comment


          #5
          Re: Help? vergeelde bladeren onderin de plant, welke tekort, foto's aanwezig

          Kan ook trips zijn hoor
          maar de gelige stippen deden me aan spint denkel trips maakt meer grijzige bladschade maar dat kan ik zo op die foto niet echt goed zien dus kan best ander beestenspul zijn . Zelf even met de loep erop kijken.

          Comment


            #6
            Re: Help? vergeelde bladeren onderin de plant, welke tekort, foto's aanwezig

            de beestjes zijn geel/bruin, beetje langwerpig, ze zijn alleen op de onderste bladeren, en zijn bijna altijd te vinden op de nerven(zeg ik dat goed) van de bladeren, punt is na 4 weken zie ik nog steeds geen een vliegen. ik zou toch niet een hybride beest hebben

            Comment


              #7
              Re: Help? vergeelde bladeren onderin de plant, welke tekort, foto's aanwezig

              tripslarve.jpgtrips2.jpg Trips

              Comment


                #8
                Re: Help? vergeelde bladeren onderin de plant, welke tekort, foto's aanwezig

                Monty, ik heb geen microscoop of een goede vergrootglas, alleen met het blote oog zijn ze geel/bruin doorzichtig, ik zie ook geen pootjes en van die voelsprietjes, ze kunnen wel snel lopen wanneer je ze lastig valt. ze zijn wel langwerpig.

                Comment


                  #9
                  Re: Help? vergeelde bladeren onderin de plant, welke tekort, foto's aanwezig

                  Naar wat ik kan zien is de schade wel zilverkleurig en de beschrijving doelt op tripsen....

                  Comment

                  Bezig...
                  X