Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Verwelkte bladeren tijdens bloeifase

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verwelkte bladeren tijdens bloeifase

    Korting op 420shop
    Beste,

    Ik heb een 7-weken oude autoflower staan bij mij in de serre. Het is mijn eerste plant, en heb geen ervaring. Alles ging goed tot een 2 dagen geleden, sindsdien zijn de bovenste bladeren van de plant levensloos gaan hangen. Ik had namelijk 2 dagen geen water gegeven, hierop volgens heb ik een extra dosis water willen geven (niet te veel natuurlijk). Maar het lijkt mij alsof er vandaag nog meer bladeren zijn gaan hangen… Kan ik dit nog oplossen? Is mijn plant nu ten einde opgeschreven? Iemand die me raad kan geven? Alvast bedankt …

    Groetjes
    01F83812-2C4C-4474-A07F-2494C2383967.jpegF085E248-2B63-4CDF-A0AB-FAB82F35522C.jpeg

    #2
    Afgaande het grijze en afsterven der bladeren lijkt dit me een vergevorderd stadium van toprot, hgstwss te wijten door in je serre onder deze aanhoudend hoge lv autoflower af te bloeien.
    Je kan het testen door een plukje of suikerblaadje zonder moeite te verwijderen.
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • xSalvia
      xSalvia commented
      Editing a comment
      Bedankt, toch iemand die me vooruit kan helpen met een zinnig antwoord

    #3
    Enkeltje kliko
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      de schimmel viel je niet op???????

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Maar je weet toch wel hoe schimmel er uit ziet, via!?

      • xSalvia
        xSalvia commented
        Editing a comment
        Mocht ik het weten stelde ik de vraag op dit forum toch niet? Alvast bedankt voor je ‘hulp’.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ach, weer zo eentje!

      #5
      Mozes kriebels. Toprot in het kwadraat. Weg daarmee!! Yuk....

      Comment


        #6
        Sommige planten kun je beter niet bij elkaar zetten.
        Ik zie druiven, ik zie tomaten en ik zie een cannabisplant, in een hoekje, gezellig bij elkaar.
        Die zijn allemaal supergevoelig voor schimmels, echte meeldauw, valse meeldauw en botrytus.

        Als je die drie bij elkaar in een vochtige warme kas gaat stoppen ga je schimmels kweken.
        Kan je wel op je teentjes getrapt zijn, maar dat heeft niet zoveel met kennis van cannabis kweken te maken.
        Das gewoon algemeen tuinieren.

        Bovendien zijn er minimaal 100 voorbeelden, topics met foto's te vinden in het forum helpdesk/ziektes
        (de allereerste sticky bovenaan in dat forum gaat zelfs al over schimmels)
        Dus niet meteen op de kast springen als je een opmerking krijgt in die richting.

        Informatie over Botrytis
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • xSalvia
          xSalvia commented
          Editing a comment
          Ik ben helemaal niet op mijn tenen getrapt.. Ik vind het alleen jammer dat als ik om hulp vraag, en hierbij vermeld dat ik helemaal onervaren ben in het kweken van planten (alle planten, niet alleen wietplanten), er alleen maar dom gereageerd kan worden ipv me te helpen… Ik dacht dat het doel van dit forum elkaar helpen was met vragen, maar wat sommigen doen is gewoon uitlachen met beginners…Snap niet goed wat je doel daaruit halen is, uw narcisme wat meer opkrikken?? Ik mag het toch jammer vinden dat sommigen zo in elkaar zitten? Met jouw informatie ben ik al een stuk leerrijker voor in de toekomst, bedankt!

        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment

        #7
        Jammer van je plantje. Ook in de serre alle ramen open met dees weer. Succes met je volgende!

        Comment


        • xSalvia
          xSalvia commented
          Editing a comment
          Thanks for the info!

        #8
        Die opmerkingen zijn toch logisch als jij zegt het ging goed tot ik 2 dagen geleden water gegeven heb?

        Als jij elke dag bij je plantje gaat kijken had je toch al veel eerder kunnen zien dat de kleur van de vruchten aan het veranderen is en dat het er elke dag een stukje minder lekker uit gaat zien.

        Zoveel schimmel komt niet van de ene op de andere dag, heeft minsten een dag of 10 nodig om zo ver te komen.
        De Bloemen Van Bri

        Comment

      Bezig...
      X