Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekken op de bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine vlekken op de bladeren

    Korting op 420shop
    Hoi, sinds gisteren vertoont mijn plant bruine vlekken op de bladeren (zie foto). Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
    Attached Files

    #2
    Iets met overvoeding gezien de punten?

    Comment


      #3
      Ik geef ze om de dag 1Liter water met sensi bloom. Ik dacht eerder dat er een tekort was?
      ik hoop snel een juist antwoord te krijgen, want dit gebeurde in een dag. Het is een autoflower, bijna in de 12e week. Zal er nog wat foto’s bij doen
      Attached Files

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Hoeveel sensi bloom geef je dan?

      • Dinootje
        Dinootje commented
        Editing a comment
        Zoals aangegeven op de verpakking 4ml per L, dus ik geef 0.5L van a en 0.5L van b, beiden 2ml. Dit doe ik om de dag. Maar misschien moet ik meer dan een liter water met Sensi geven? Daarom dacht ik misschien een tekort/krijgt de plant te weinig voedingstoffen?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment

      #4
      Het gaat me niet om de puntjes, want dat is al heel lang zo. Het gaat me voornamelijk om de extreem snelle verkleuring van de bladen. Er zijn geen beestjes. Daarnaast, ik heb nog een autoflower, die samen met deze exact dezelfde “routine” krijgt qua licht en voeding, maar die heeft nergens last van. Het enige verschil is, dat deze (van de foto’s) in een 12L bak staat en de andere in een 15L bak. Ik doe autoflowers al een aantal jaar en doe alles een beetje op gevoel. Vandaar mijn vraag of ik misschien toch te weinig water (1L) met voeding geef voor een plant eind 11e week. Ik heb ook het gevoel dat de plant bijna klaar is en wat extra voeding nodig heeft voor de laatste (twee?) week.

      Comment


        #5
        De puntjes wijzen op overvoeding zoals Rreppellsteeltjam al stelt.
        Je geeft aan dat de puntjes al lang zo zijn.
        Dat betekent dat je waarschijnlijk al lange tijd teveel voeding geeft.
        Het zou dus goed kunnen zijn dat de bruine plekken hierdoor nu (ook) zijn ontstaan.
        Als je te weinig water geeft gaan de bladeren wel hangen.

        Comment


        • Dinootje
          Dinootje commented
          Editing a comment
          Ik geef ze pas sinds 2 weken extra voeding, dus dat zal het niet zijn..... En de bladeren hebben nog nooit gehangen

        #6
        Lees ff de gebruiksaanwijzing van de voeding op hun website.
        Je moet dat bij elkaar gooien, en in de juiste volgorde.

        Verder weinig te vertellen, je geeft ook bijna geen info.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #7
          AFjes verkleuren ook wat als ze er 'klaar' voor zijn.

          Comment

          Bezig...
          X