Hoi, sinds gisteren vertoont mijn plant bruine vlekken op de bladeren (zie foto). Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
Bruine vlekken op de bladeren
Collapse
X
-
-
Ik geef ze om de dag 1Liter water met sensi bloom. Ik dacht eerder dat er een tekort was?
ik hoop snel een juist antwoord te krijgen, want dit gebeurde in een dag. Het is een autoflower, bijna in de 12e week. Zal er nog wat foto’s bij doenComment
-
Zoals aangegeven op de verpakking 4ml per L, dus ik geef 0.5L van a en 0.5L van b, beiden 2ml. Dit doe ik om de dag. Maar misschien moet ik meer dan een liter water met Sensi geven? Daarom dacht ik misschien een tekort/krijgt de plant te weinig voedingstoffen? -
Max is niet altijd nodig hè, daardoor die puntjes.
En moet je a en b niet mengen!?
Maareh ook al op beestjes gecheckt?
-
Het gaat me niet om de puntjes, want dat is al heel lang zo. Het gaat me voornamelijk om de extreem snelle verkleuring van de bladen. Er zijn geen beestjes. Daarnaast, ik heb nog een autoflower, die samen met deze exact dezelfde “routine” krijgt qua licht en voeding, maar die heeft nergens last van. Het enige verschil is, dat deze (van de foto’s) in een 12L bak staat en de andere in een 15L bak. Ik doe autoflowers al een aantal jaar en doe alles een beetje op gevoel. Vandaar mijn vraag of ik misschien toch te weinig water (1L) met voeding geef voor een plant eind 11e week. Ik heb ook het gevoel dat de plant bijna klaar is en wat extra voeding nodig heeft voor de laatste (twee?) week.Comment
-
De puntjes wijzen op overvoeding zoals Rreppellsteeltjam al stelt.
Je geeft aan dat de puntjes al lang zo zijn.
Dat betekent dat je waarschijnlijk al lange tijd teveel voeding geeft.
Het zou dus goed kunnen zijn dat de bruine plekken hierdoor nu (ook) zijn ontstaan.
Als je te weinig water geeft gaan de bladeren wel hangen.
Comment
-







Comment