Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help, Mijn bladeren hangen slap!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help, Mijn bladeren hangen slap!

    Korting op 420shop
    Ik heb een orange plantje, vanaf zaad groot gebracht. Hij is nu zo'n 3 weken oud.
    Met de volgende specs:

    - 400watt lamp
    - 3 pc fans (140mm)
    - Groei voeding + Wortel Stimulator
    - +- 200ml water per dag
    - Temperatuur kan ik niet precies zeggen, onder de lamp (in het licht) 30 C
    in de schaduw zo'n 27 C

    Foto:

    Nou ging alles vrij goed, todat ik vandaag zie dat de bladeren wel erg slap hangen. Zeker als je dit vergelijkt met de foto's van eergisteren.


    Mijn vraag is nu, Wat is er aan de hand? En waar kan het door komen? Is het te warm? Heeft de LV er iets mee te maken?

    Hier heb ik een foto van een paar dagen voordat ze slap gingen hangen.





    Verder wil ik nog even zeggen dat ik de lv (nog) niet kan meten, maar ik wel een bakje water + een natte handoek bij de plant.

    En de ruimte waarin ik grow is een kast van 1,60 x 0,53 x 1,70m bijna 1m2 dus..
    Als er verder nog vragen zijn over de specs. dan hoor ik het wel.
    Last edited by TGreenFingers; 23 March 2011, 01:03.

    #2
    Re: Help, Mijn bladeren hangen slap!

    hoe zit het met je aarde? Is die foto na een waterbeurt genomen ofzo?


    we horen het wel...

    de lange

    Comment


      #3
      Re: Help, Mijn bladeren hangen slap!

      Het lijkt alsof hij te nat staat. 200ml per dag met drie weken vind ik ook wel veel. Voel eens met je vinger hoe nat de grond is. Kan het overtollig water ook weglopen?

      Grtz Q

      Comment


        #4
        Re: Help, Mijn bladeren hangen slap!

        Beste TGF,
        Het is op dit forum niet toegestaan om te dubbelposten. Dubbelposten is het plaatsen van 2 of meerdere berichten onder elkaar, in een korte tijd.

        Je kunt je vorig bericht aanpassen door op de 'BEWERK'-bericht knop te drukken.


        Als er nog vragen zijn dan hoor ik ze graag, ik zal nu voor de laatste keer je berichten samenvoegen.


        Met vriendelijke groet,
        vale.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Quattro View Post
          Het lijkt alsof hij te nat staat. 200ml per dag met drie weken vind ik ook wel veel. Voel eens met je vinger hoe nat de grond is. Kan het overtollig water ook weglopen?

          Grtz Q
          In het begin leek mij het ook veel, dus ben ik 2 dagen geleden even gaan minderen. Nu keek ik vannochtend, en was de aarde vrij hard en droog. Dus heb vandaag 400ml gegeven in 2x. Maar het belangrijkste is dat met minder water het alleen erger leek te worden. Te weinig water kan ik mij ook niet voorstellen met 200ml / dag.

          Er zitten gaten onderin de pot en deze staat weer in plastic, waar btw geen water in zit.

          Nog andere suggesties? (vrijdag komt trouwens een bestelling met de overige zaadjes, nieuwe potten (11L) en LV meter).

          Misschien ook wel apart dat de plant maar 15cm hoog is na 3,5 week..

          Oorspronkelijk geplaatst door lange1908 View Post
          hoe zit het met je aarde? Is die foto na een waterbeurt genomen ofzo?


          we horen het wel...

          de lange
          Aarde is Pot en Stekgrond van de Tuincentra. Geen meters voor PH en Vochtigheid. En ja, hier had ie net water gekregen.


          Wat misschien ook goed is om te vermelden is dat de steeltjes niet groen zijn, maar licht paars achtig. Ik las dat dit met de LV te maken kan hebben, kan dat slappe bladeren verklaren?

          Heb zojuist van een externe bron gehoord dat het misschien door gebrek aan zwenkventilator komt. Iemand het mee- oneens?
          Last edited by TGreenFingers; 23 March 2011, 01:02.

          Comment


            #6
            Re: Help, Mijn bladeren hangen slap!

            Nieuwe dag: (dus geen sprake van dubbelpost, toch?! Zo niet corrigeer me)

            Ik heb verder nog geen reactie terug gehad op mijn vraag, maar heb hem gisteren eens goed gewaterd. En hij lijkt er weer een beetje bovenop te komen. (Dus watergebrek?)

            Ik zal later vandaag nog wel een foto posten.

            Hoe zit het trouwens met voeding, is het aan te raden om gewoon al het water van voedig te voorzien of kan ik beter de ene dag alleen water geven en de andere dag met voeding?

            --- ''The day after..''



            Bovenaanzicht buiten de kas(t):
            Last edited by TGreenFingers; 23 March 2011, 14:54. Reden: Foto update

            Comment


              #7
              Re: Help, Mijn bladeren hangen slap!

              gewoon in een 25 literpot zetten met allmix dan hoef je de eerste 5 weken niet te voeden.

              Comment


                #8
                Re: Help, Mijn bladeren hangen slap!

                Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                gewoon in een 25 literpot zetten met allmix dan hoef je de eerste 5 weken niet te voeden.
                Nou bedankt voor de tip, echter is 25 liter pot geen optie op dit moment, wegens beperkte breedte. Wel worden ze vrijdag overgepot naar een 11liter pot.

                En tja, beetje laat voor die tip om na bijna, de 4e week, hiermee aan te komen zetten. Maar ik ga er dus vanuit dat jij niet weet of ik gewoon elke dag voeding moet geven of om de dag..

                (voor de geinterresseerden, ik gebruik: Hesi Groei Complex - 50ml op 10L en Wortelstimulator - zelfde verhouding.)

                Comment


                  #9
                  Re: Help, Mijn bladeren hangen slap!

                  Beste TGF,

                  Niet Dubbelposten heb je onder de knie, waarvoor onze dank!
                  Nu nog ff de quote-functie juist gebruiken, dan hebben we de basis-beginselen gehad:
                  Zie voor de uitleg:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Quoten-Citeren

                  Met vriendelijke groet,
                  vale.

                  Comment


                    #10
                    Re: Help, Mijn bladeren hangen slap!

                    zo te zien, staat je plantje in een pot met een plastick zak eromheen...... zou ie niet zo kunnen warderen.
                    toevoer van frisse lucht is ook geen overbodige luxe, zwenk ventilator erbij. lv op 70%
                    suc 6

                    PPlantje
                    ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

                    Comment


                      #11
                      Re: Help, Mijn bladeren hangen slap!

                      Kijk je altijd op hetzelfde uur naar je plantje, want als je plant net uit de donkere periode komt is het normaal dat de bladeren wat doorhangen omdat de plant dan nog langzaam moet ontwaken. Ik vermoedt dat het zeker geen tekort aan water gaat zijn want 400ml lijkt me vrij veel voor zo een klein plantje.
                      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                      A. The cop!

                      Comment


                        #12
                        Re: Help, Mijn bladeren hangen slap!


                        -Gelieve de Quote functie te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan AUB!- Mvg west

                        Nee, dat verschilt van dag tot dag, maar meestal wel 2 tot 3 keer per dag. (dit is mijn 1e keer, en ik vind haar zo mooi )

                        Maar soms kijk ik net nadat het licht aangaat, en juist dan ziet ie er het sterktst uit. Misschien een aanwijzing?!

                        Zoals vandaag:
                        Vanmiddag zag ie er goed uit, werd steeds sterker. Todat ik net weer ff keek, en hij tot mijn verbasing WEER slapper hangt! Nou heb ik daartussen maar 3 dingen gedaan.

                        1. De bodem een beetje vochtig gesproeid met water (zonder voeding) (5ml?)
                        2. De wanden nat gesproeid met water voor de LV (hierbij worden de plantjes ook een beetje geraakt.)
                        3. Daarnaast de plant nog een beetje water gegeven (ook zonder voeding) (50ml)

                        Verder heb ik niks gedaan.

                        Kan iemand vertellen welke van de 3 het is/kan zijn? ikzelf denk namelijk het 2e (daar stop ik nu ook mee)

                        Dus nogmaals de symptonen: Vanmiddag zag het plantje er gezond uit, nadat ik bovenstaande 3 dingen had gedaan, lijken de bladeren nu weer slap te hangen. Met de bladpunten verticaal naar beneden. Stengels zijn ook slapjes.

                        (als je foto nodig hebt hoor ik het wel)

                        Wie o Wie???

                        __________________________________________________ __
                        Plant Vanmiddag, VOOR ze slap werden:



                        __________
                        Slappe plant, Zoals ie er NU uitziet:


                        Bladpunten hangen verticaal:


                        __________________________________________________ _

                        Ik lees net dat de LV s'nachts hoger is dan overdag. Zou mijn plantje misschien na de nacht sterker zijn (door de hogere lv)? En zal mijn lv dan overdag te laag kunnen zijn (hij heeft licht paarsige stengels) waardoor mijn plantjes slap gaan hangen? Ik weet het echt niet meer.. Het kan zo veel zijn. Iemand die gewoon zegt van: DIT IS HET?
                        Last edited by westport; 24 March 2011, 23:27. Reden: Foto update + tip?

                        Comment


                          #13
                          Re: Help, Mijn bladeren hangen slap!

                          denk dat je hokje te warm word voor je plantje.in de groei vinden ze 25 graden lekker,in de bloei 28 graden.een afzuiger van rond de 300 cub zal dat probleem zeker verhelpen.omdat het zo warm word zuipt ie ook zoveel voor een klein plantje.

                          Comment


                            #14
                            Re: Help, Mijn bladeren hangen slap!

                            Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                            denk dat je hokje te warm word voor je plantje.in de groei vinden ze 25 graden lekker,in de bloei 28 graden.een afzuiger van rond de 300 cub zal dat probleem zeker verhelpen.omdat het zo warm word zuipt ie ook zoveel voor een klein plantje.
                            Heb vandaag een Thermo/Hygrometer binnen gekregen, en het is gemiddeld toch echt zo'n 26 graden. Lv is maar 35%.

                            Het opmerkelijke aan mijn probleem - en dat lijkt mij een heel raar/belangrijk sypmtoom - is dat het s'middags vaak heel goed gaat met mijn plantje.. en na 18:00 uur zakt het af. (24:00 u licht uit) en s'ochtends is het weer beter. (Zo ging de afgelopen 5 dagen)

                            Ik weet het echt niet meer.. Er mag wel even een flinke pro aan te pas komen.

                            Zal nog een een foto vanmiddag en foto van net uploaden om het verschil te zien. (Zie je gelijk mijn nieuwe pot)


                            Foto Vanmiddag (temp. en Hygro klopt niet; is de max en min):



                            Foto s'Avonds (temp en hygro klopt hier wel):



                            P.s. Zaadje daar link is WW feminized voor buiten. En 9 andere autoflower Royal Dwarf liggen ook te ontkiemen, klaar om tot de wereld te treden. Maar dan moet ik eigenlijk wel weten wat er mis gaat bij mijn plantje (s'avonds - met licht`)
                            Last edited by TGreenFingers; 25 March 2011, 22:35.

                            Comment


                              #15
                              Re: Help, Mijn bladeren hangen slap!

                              De temperatuur is te hoog, en daarbij, kan er zo ik kan zien weinig lucht bij!
                              Heb je temperatuur in de bakje al gemeten hoe warm staan je wortels????



                              je moet het maar zien dat als jij in het zonnetje ligt, het lekker kan zijn, maar als ik jou in bubbelfoliewikkel hou jij het niet vol

                              Comment

                              Bezig...
                              X