Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

blaadjes met gaatjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    blaadjes met gaatjes

    Korting op 420shop
    Hallo ik ben binnen met een eerste kweekje begonnen van 2planten (royal queen en critical).
    Ze staan binnen in een tent onder een 300watt led lamp (mars hydro tsw 2000) op 18/6
    Ze zitten in de 4de week van de groeifase en ik geef vanaf deze week plagron terra grow(4ml/liter) in water met een ph van 6,4 en een ec van 1,6
    Als medium gebruik ik plagron grow mix en de temperatuur in de tent is tussen 21 (lamp uit) en 23 graden (lamp aan) de afzuiging draait constant
    Deze middag toen ik ging kijken zag ik dat een aantal blaadjes bij beide planten beschadigd waren maar voor de rest ziet de plant er goed uit
    Ik zie geen beestjes en herken het niet in andere topics
    Kan iemand mij vertellen wat dit is en of ik mezelf zorgen moet maken?

    Alvast bedankt
    Mvg Ben
    Hier een foto ik kan er maar 1 uploaden
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Zie ik geen spoor van de mineervlieg? Zou je nog een nieuwe foto kunnen posten , kzie het niet helemaal.

    Ze verstoppen zich in de nerf of onderkant blad.

    Die spikkels of punten heb ik nog nooit gezien wel wat raars, mss dat je in een nieuwe post een nieuwe foto kan plaatsen?
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Bedoel hieronder nieuwe post , en die mineervlieg graaft zich in in het blad onderaan. Benieuwd naar wat het is

    #3
    Ik dacht ook aan mineervlieg.
    Appart, volgens mij zie je dat niet vaak in binnenkweekjes?
    Hebben ze buiten gestaan? Stekken? Staat het raam open?

    Onder mijn post staat een link naar een tutorial hoe je meerdere foto's kunt plaatsen.
    (gebruik het paperclipje ipv het camera icoontje)
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #4
      ze hebben niet buiten gestaan maar staan op een zolder waar ik 1 keer per dag het raam openzet voor verluchting
      Attached Files

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Weinig ervaring met mineervliegen , maar dacht es te lezen dat je met een wattenstaafje met peroxide op fzo , ze moet opsporen en uitschakelen, de groei is nog de perfecte tijd om ze te besproeien , met water, of met een middel . Maar ik ben nog niet zeker dat het de mineervlieg is .

        https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mineervliegen

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment

      • ben369
        ben369 commented
        Editing a comment
        Hoe verlucht jij de ruimte waarin je kweektent staat? Niet kwaad bedoeld gewoon opzoek naar advies
        Last edited by ben369; 3 December 2021, 02:40.

      #5
      Ik denk nu dat het misschien spint is, Ik heb een miniscuul rood "beestje" gezien op een van de bladeren en er zijn ook zwarte puntjes te zien aan de onderkant van de bladeren nog wel geen webben

      Comment


        #6
        nvm..
        Last edited by QnQ; 31 December 2021, 10:07.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Bij die eerste dacht ik spoor te zien maar inderdaad spint heb ik nog niet veel gezien...

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          nvm..
          Last edited by QnQ; 31 December 2021, 10:07.

        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Allereerste probeersel 12 jaar geleden wel , toen had ik infestatie, probeerde het op te lossen met lieveheerstbeestjes . Daarna 10 jaar niet meer geprobeerd . Waren ook stekken .. wist nog niet van jd ook.
      Bezig...
      X