Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mysterieuse bladziekte...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mysterieuse bladziekte...

    Korting op 420shop
    helleu everybody, kzit met een raar probleem:s.

    Ik kwam gisteren terug van vakantie voor n week, en ik merkte dat mijn plant huge is geworden!! Tot zover het goede nieuws. Er zaten namelijk gigantische gaten in de bladeren. Later kreeg ik te horen dat mijn plant een week geen water had gekregen, niet volgens het plan dus.
    Ik wijtte de gaten aan het feit dat ie zo droog was, maar deze ochtend ging ik eens een kijkje nemen toen ik zag dat een ander blad, dat gisteren nog helemaal ongeschonden was, vol met gaten zat. Kijk zelf maar. (kijk vooral naar het gigantische missende stuk in het middelste blad).


    Is dit een of handere ziekte ofzo? Ik vindt het wel heel raar... Some help please! :cry


    Groeten, Michiel
    grow da weed, smoke it's buds

    #2
    Re: Mysterieuse bladziekte...

    Nog geen beestjes opgemerkt zoals groene rupsen ?

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Mysterieuse bladziekte...

      Oorspronkelijk geplaatst door bobo
      Nog geen beestjes opgemerkt zoals groene rupsen ?

      Grtz
      nope, ik dacht eerst ook aan rupsen maar na grondige inspectie heb ik ze niet gevonden.

      Groeten
      grow da weed, smoke it's buds

      Comment


        #4
        Re: Mysterieuse bladziekte...

        Wat soms voorkomt is dat het blad te rap groeit en zo scheuren of gaten ontstaan. Meestal gebeurt dit bij zaad planten. Als het bij enkele bladeren blijft hoef je je echt geen zorgen te maken, maar hou het wel in de gaten.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Mysterieuse bladziekte...

          hallo,

          ik had ook een beetje gaatjes heb er iets opgespoten tegen isecticiden en minder groei voeding gegeven --> ik weet niet of het er iets mee te maken had maar heb allesinds geen gaatjes meer !
          zien jou bladeren ook overal mooi groen ?

          Comment


            #6
            Re: Mysterieuse bladziekte...

            Oorspronkelijk geplaatst door gooner2007
            hallo,

            ik had ook een beetje gaatjes heb er iets opgespoten tegen isecticiden en minder groei voeding gegeven --> ik weet niet of het er iets mee te maken had maar heb allesinds geen gaatjes meer !
            zien jou bladeren ook overal mooi groen ?

            Nope, wat mij ook al een tijdje wakker houdt is dat de steel en zo waar de steel splitst een beetje rood ziet. Het is echter absoluut niet zwaar ofzo hoor, maar ik heb wel gelezen dat dit een symtoon kan zijn van enkele fatale ziektes...
            Maar de bladeren zien er helemaal groen uit, ook de scheurtjes. Natuurlijk als de scheurtjes er al een paar dagen zijn verkleuren ze een beetje aan de rand, maar wat ik maar wil zeggen is dat de verkleuring niet de oorzaak is van de scheuren, eerder andersom.



            Maar ik denk dat mijn plant inderdaad te snel groeide, ik ga voortaan geen voedingsstoffen geven, gewoon zuiver water. Misschien wil ik wel mijn water afzuren, ik heb enkel geen idee hoe dat moet, zou iemand mij kunnen helpen?

            Groeten, Michiel
            grow da weed, smoke it's buds

            Comment


              #7
              Re: Mysterieuse bladziekte...

              kan ook wel een slakje zijn.. ik zou ff de omgeving schekken op slakkies.

              die rode stengel komt door de kou snachts. dat hebben de mijne ook. en veel mensen dit jaar. we hebben ook best frisse nachten.

              je kunt Mearl kalk toevoegen aan het water, dit ontzuurd en voegd veel belangrijke spoor elementen en dat soort spul toe, waar je plant gezond van word en schimmel bestendiger.

              Comment

              Bezig...
              X