Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Overvoeding? Moet ik flushen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overvoeding? Moet ik flushen?

    Korting op 420shop

    Dag vrienden, zonet kwam ik na een dagje kerst bij de familie weer thuis. Het weerzien met mijn plantje was ontluisterend. Heel wat bladeren krullen naar boven en mijn plant ziet er helemaal niet goed meer uit! Inmiddels zit ik al een paar weken in de bloeifase (AF). Ik had eerder al wat nutrient burn opgemerkt en gaf dus al wat minder voeding (laatste keer was 5 dagen geleden). Één blad was te ver heen en heb ik 4 dagen geleden verwijderd. Echt flushen deed ik nog niet maar ik ga ervan uit dat dit nu onvermijdelijk is? Is dit overvoeding en hoe erg is dit? Ik hoop dat mijn plant niet ten dode opgeschreven is...
    Het begon allemaal zo...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Nederhigh; 26 December 2021, 21:39.

    #2
    Blad niet wegnemen , zet zich sneller op nieuw blad dan .

    Welke vOeding en hoeveel, meet je ph ?
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • a1nitak
      a1nitak commented
      Editing a comment
      Ik geef Easybloom van RQS. PH meet ik inderdaad, ik geef gewoonlijk 6.3-6.5 (verminderd met ph-).

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Tabletten geen ervaring mee, wel al gelezen 2 tabletten per pot geen probleem in het begin , dan wel bloei toch meegegeven later. Dus je geeft gewoon water en de tablet(ten) zitten in de potgrond?

    • a1nitak
      a1nitak commented
      Editing a comment
      Neen, deze tabletten los je op in het water. Half tabletje voor 3-5 liter water volgens de instructies ... Ik gebruik deze voeding 2, hooguit 3 keer per week, de rest is gewoon water (PH 6.4 ongeveer).

    #3
    Het lukt me niet om meer dan 1 foto in dezelfde post te uploaden dus hier is de laatste, sorry.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #4
      Ziet er naar mijn mening niet uit als nutrient burn. Je hebt wel wat nutrient burn (die gele puntjes aan de uiteinden) maar het echte probleem lijkt een tekort aan bepaalde voedingstoffen. Flush eens met water en meet dan de ph van het water dat er aan de onderkant uit komt, dan weet je pas de echte PH waarde van de grond.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


      • a1nitak
        a1nitak commented
        Editing a comment
        Dankjewel, ik heb net geflusht en het water dat eruit kwam had een pH van 6.7 - dit lijkt me toch okee? De kleur van het water daarentegen was erg bruin, net zoals de voeding die ik gaf in de groeifase (easygrow). Dus ik heb de indruk dat dit toch eerder te wijten is aan overvoeding (bladeren krullen naar boven, gaan van donkergroen>geel>bruin, bovendien ziet het er allemaal uit als de nutrient burn foto's die ik vond op het internet). Ik hoop dat ik een goede zaak gedaan heb met het flushen en vooral, dat de plant nog te redden valt. Ik heb immers nog een paar weekjes te gaan voordat ik kan oogsten...

      #5
      Dit is dus het bruine afvoerwater van het flushen... Volgens mij duidelijk nog sporen van de groeivoeding. pH van het afvoerwater was 6.7, al had het water dat ik gebruikte voor het flushen een pH van 6.4.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #6
        Denk eerder een tekort dan burn.

        lees ik op de site van RQS. Duur spul wel

        Wat voor lamp hangt er boven? light burn? Klik, klik
        Last edited by Nederhigh; 26 December 2021, 22:03.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • a1nitak
          a1nitak commented
          Editing a comment
          Je kan gelijk hebben. De bovenste bladeren zien er wat verbrand uit en net zoals sommige foto's in de link ie je doorstuurde, super informatie overigens. Ik heb de led nu op 25 cm gehangen, hoger kan niet. Ik gebruik hier een mars hydro ts600.
          Ik begin weer met bloeivoeding van zodra ik kan. Ik ben toch wat blij dat ik geflusht heb maar nu hoop ik dat mijn grond geen dagen kletsnat staat.
          Last edited by a1nitak; 26 December 2021, 23:54.

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Ondervoedde planten zijn overigens vatbaarder voor lightburn, ook handig om rekening mee te houden .
          Je ziet onder mijn posts trouwens ook wat linkjes over hoe je meerdere foto's kunt uploaden etc.

        • a1nitak
          a1nitak commented
          Editing a comment
          Dank je, Nederhigh! Zeer aannemelijk allemaal, voedingstekort en light burn.

        #7
        Da's de led die er "door" schijnt. Wsl ook wat te lage ph, dan verergert dat. Donkergroen blad en dan roestplekken bovenaan? Flushen gaat het alleen erger gemaakt hebben, eer die wortels terug droog staan...
        Het water wat er onderaan uit kwam zegt overigens niks over de ph van de aarde. Kan enkel met demiwater en dan nog. Zuivere meting is dat nooit.

        Comment


        • a1nitak
          a1nitak commented
          Editing a comment
          Dankjewel beowulf. Het flushen heeft het inderdaad allerminst beter gemaakt.
          Donkergroen blad en dan roestplekken bovenaan wijst op beginnende light burn? Dat had ik niet verwacht. Ik dacht oorspronkelijk aan voeding (te veel), stress door de heat mat onder textiele kweekpot en zelfs door de dagelijkse temperatuurschommelingen van 17 5-22.5. Diagnoses zat, je vindt tonnen aan informatie en toch blijft het zo moeilijk te beoordelen ondanks uren opzoekingswerk. Van fouten leert men, zullen we dan maar zeggen..

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          hm, ph. Lv wou ik zeggen. Te lage LV mogelijk ook. Als je dan nog een fan op de bladeren hebt dan krijg je die roestvlekken ook.

        #8
        Niks aan doen. Gewoon even geen en dan minder voeding. Focus op de toppen. Tegen het einde vergelen Afjes wel vaker.

        Comment


        • a1nitak
          a1nitak commented
          Editing a comment
          Dat is geruststellend maar de bladeren krullen keihard naar boven... Ik moet het inderdaad wel negeren, sommige bladeren en zelfs suikerblaadjes zien er echt niet meer uit. Vanaf nu probeer ik enkel nog naar de toppen te kijken.

        #9
        Dit is mijn eerste plantje binnenkweek. Nadat het 7 weken vrij goed ging (ondanks redelijk wat screw-ups en veel moeten bijsturen) heeft de laatste stommiteit veeeel sporen nagelaten, moet je kijken. Wellicht inderdaad light burn, en met mijn stomme kop heb ik tijdens het flushen dan nog eens per ongeluk een paar toppen tegen de lamp aan gepleurd. Van twee/drie toppen zijn zelfs een paar haartjes lichtjes verbruind. Voor de rest zien alle topjes er wel nog okee uit, gewoon klein denk ik.
        Ik heb de lamp toch nog wat hoger kunnen hangen, nu op 32cm, meer kan niet. Of er nu na dit alles nog deftige buds op gaan komen durf ik zeer te betwijfelen, maar even goed wil ik er gewoon klaar mee zijn en op het tweede plantje focussen. Maar dat wil zeker niet zeggen dat ik niet meer de beste zorg aan mijn eerste meisje ga besteden (hopelijk geen palliatieve). Heb na gisteren te flushen toch nog wat voeding gegeven, nu laat ik de grond wat uitdrogen al kan dit wellicht nog wel even duren. Dan nog een dikke week (misschier meer?) goed voeding geven en dan gewoon water tot ze klaar is om te oogsten? Als iemand een beter idee heeft, veel dank!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #10
          Je gaat vooral weel winst halen een volgende ronde door de boel wat gelijker te houden doormiddel van lst. scroggen of iets
          Nu heb je dat die ene uitschietende top teveel licht vangt, terwijl je andere bladeren die lager zitten te weinig krijgen en in de schaduw staan van die uitschieter.
          Ook gewoon lekker fems zetten Meer oogst, minder stroom, meer voordelen binnen.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #11
            Te droog denk ik.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment

            Bezig...
            X