Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

SLH 2 weken groei: geel + achterstand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    SLH 2 weken groei: geel + achterstand

    Korting op 420shop
    Hej,
    Mijn 2de plantje is een 2 weken geleden boven de grond komen piepen.
    Ik had bij deze voorgekiemd tussen vochtige doekjes omdat ik al 2 keer geen geluk had bij het ontkiemen in de aarde (bij mijn eerste plantje was het meteen gelukt, maar was andere potgrond dan bij de 2 erna, dit plantje is dus mijn van mijn 4de zaadje)
    Swat ik heb zo de indruk dat ze achter staat tov mijn 1ste plantje..
    Ook ziet ze er nogal geel uit en de lobblaadjes vertonen zelfs een sterke verkleuring..
    Paarse stengeltjes zijn ook te zien..
    Kan iemand mij hier mee helpen? Zelf zou ik durven stellen dat ik te gulzig ben geweest met water, maar ik ben daar niet zeker over..
    Groetjes
    Benjamin

    2.jpg1.jpg

    #2
    Re: SLH 2 weken groei: geel + achterstand

    de 2 bladeren boven de lobblaadjes lijken trouwens aan de stengel groener te zien op de foto's maar dat is door schaduw
    medium is potgrond, de lamp is voorlopig 1 Osram 23W 840 spaarlamp
    ze is ongeveer 9cm groot

    Comment


      #3
      Re: SLH 2 weken groei: geel + achterstand

      Ze zien er volgens mij gewoon gezond uit hoor.
      Dat de lobblaadjes vergelen komt omdat de plant deze niet meer nodig heeft.
      Ze heeft nu genoeg andere blaadje om het fotosyntese proces op gang te houden. Zie het maar als het kwijt raken van de melktanden.
      Ze kan misschien wel wat meer licht gebruiken, want de andere blaadjes zien er een beetje te licht groen uit.
      Water geven hoeft pas op het moment dat de grond droog begint te worden bij de voet van de plant.

      Voor het licht is het misschien een optie om ze ook af en toe buiten te zetten, als het vrij warm is en de zon goed schijnt.

      Comment

      Bezig...
      X