Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Een hawaian snow met een vreemd probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een hawaian snow met een vreemd probleem

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Mijn 4.5 weken bloeiende hawaian snow is de laatste twee dagen erg aan het vergelen. Ik herken het tekort niet en zoals gewoonlijk kom ik er niet uit met de bekende probleem oplossers en topics, dus al iemand een idee heeft GRAAG!

    Het zijn voornamelijk de middelste bladeren die aan 't verkleuren zijn, de randen van blaadjes beginnen met vergelen en dan verspreid het zich naar de nerf toe. En de nerf lijkt groen te blijven.

    Mijn set up:

    Growtent 150x80x200
    2x 400w hps + slakkenhuis
    24 liter pot met batmix en lightmix
    temp nacht 20 dag 25-26 en luchtvochtigheid 50-60%
    Voeding plagron alga bloom green sensation

    De blaadjes op de foto hadden die verbrande puntjes etc trouwens al.

    Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
    Attached Files

    #2
    Re: Een hawaian snow met een vreemd probleem

    Een te hoge PH waardoor de plant geen zwavel kan opnemen, dat is mijn eerste gedachte hierbij.

    Comment


      #3
      Re: Een hawaian snow met een vreemd probleem

      jup minderen met die alga....als t goed is, word je bodem ook een beetje groenig, tenminste dat denk ik, en idd overbemest, en moet ook zeggen, dat met deze buitentemperaturen, en een tentje van dat formaat en dan met 2 400 watters...maar ik zie dat je zegt dat je temp zon 25 /26 is....dus dan zal dat het niet zijn...en greensensation hoef je pas na 5 weken bloei te geven, en k denk dat Hawaiian snow nogal sativa is dus bloei zal minimaal 12 weken duren, dus dan hoef je pas van de 7e week tot de 10e week of nog later greensensation te geven, en met alga bloom moet je opbouwen....algen kunnen wortelstelsel ook verneuken bij te veel....
      P'z good luck...
      k had ook een H.S ging balletjes aanmaken, heb ik t maar doodgemaakt....heb er nu 4 die ik maar gelijk vanaf zaad in bloei heb gezet, kijken hoe dat gaat....
      P'z

      Comment


        #4
        Re: Een hawaian snow met een vreemd probleem

        Super bedankt voor de reacties, hier kan ik zeker wat mee.

        Het probleem van slecht opneembaar zwavel door hoge ph had ik ook gezien alleen had ik het idee (door greenhouse seeds) dat sativa's naarmate ze de bloei in gaan juist een wat hogere ph nodig hebben, zo rond de 7. Maar misschien heb ik het toch iets te hoog laten worden.

        Over de temperatuur die zou aan de top best wel eens wat hoger geweest kunnen zijn, 27-28 graden. Maar het is zo moeilijk om de temeratuur en lv gelijk te houden door de hele tent. Meestal is het onderaan toch vaak een stuk kouder en bovenaan een paar graden warmer en wat droger.

        Kunnen platen trouwens ook vergelen of beschadigt raken door teveel licht?? Dus geen verbranding door teveel voeding of water op de blaadjes.


        Mvg,
        Nuka

        Comment


          #5
          Re: Een hawaian snow met een vreemd probleem

          Ze kunnen er beschadigd van raken ja, dat komt dan door te hoge temperaturen die de lampen veroorzaken omdat ze zoveel infrarood uitstralen door de grote oppervlakte van die lichtbron.
          Dat kun je dan zien aan blad dat schroeiplekken krijgt of erg broos wordt. (er tegen duwen is knak)

          En een PH rond de 7 is wel erg hoog hoor, dat is 100 keer minder zuur dan een ph van 6. Ik denk dat je wanneer je de PH wat hoger wilt houden, je toch wel een max van 6,5 aan mag houden.

          Comment

          Bezig...
          X