Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hangende planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hangende planten

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik had 4 plantjes staan goed opgegroeid wel een beetje gestrekt maar geen problemen ofzo.
    Tot 1 plantje tegelijk geplant met de grootste die nu nog staat de bladeren liet hangen.
    Dit bleef dagen zo en heb toen maar weggegooid bladeren bleven wel heel lang groen, maar er werd niet meer verder gegroeid.
    En nu zijn nog twee plantjes met het zelfde probleem...

    Ik geef ze zeker niet teveel water en volgens mij ook niet te weinig bovenlaag is droog maar daaronder gewoon vochtig.
    de planten stonden op een plat dak met zwarte dakbedding en dat werd wel heel warm.

    iemand een idee?
    17042011157.jpg21042011168.jpg21042011167.jpg21042011165.jpg
    eerste foto is van een paar dagen geleden
    greetz

    #2
    Re: Hangende planten

    Het lijkt er toch op dat je planten verdroogd zijn. Wellicht is de warmte van het zwarte platte dak ze te veel geworden. Of heb je ze verpot? Dan zou het kunnen zijn dat de wortels zich nog niet hebben "gezet". Dan kunnen ze nog niet voorzien in de waterbehoefte van het blad dat bovendien -door de warmte van het zwarte dak- veel water verdampt.
    Last edited by Xtreme; 21 April 2011, 15:40.

    Comment


      #3
      Re: Hangende planten

      Ja zoiets dacht ik ook al idd en heb ze niet verpot.
      Ik heb ze een flinke scheut water gegeven kijken ofzo het nu weer een beetje goed gaan uitzien.

      maar tot nu toe blijven ze hangen.

      greetz

      Comment


        #4
        Re: Hangende planten

        Heb je zo'n voedselprikthermometer toevallig? Steek die eens in de grond en laat eens weten wat de temperatuur is.
        Een witte buitenpot zal waarschijnlijk al helpen.

        Comment


          #5
          Re: Hangende planten

          ja daarom heb ik dat papier er ook voorgezet en vanhet dak afgehaald.
          Ik zal vanavond nog eens kijken gelukkig zijn dit maar testertjes

          Thnx for the tips

          Comment


            #6
            Re: Hangende planten

            Leg eronder en er rond ook maar witte plastic. Zwart absorbeert zonlicht.

            gtz

            Comment


              #7
              Re: Hangende planten

              Goeiemiddag,

              Grootste plantje staat weer lekker in de zon zonder hangende bladeren.
              Extra water heeft goed gedaan en kweken op plat dak is dus toch geen goed idee ondanks dat sommige mensen vinden dat het wel kan.

              Bedankt voor de tips

              greetz

              Comment


                #8
                Re: Hangende planten

                Kweken op een plat dak gaat prima hoor, maar dat doe je dan wel het beste in grote witte kuipen.

                Comment


                  #9
                  Re: Hangende planten

                  Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
                  Kweken op een plat dak gaat prima hoor, maar dat doe je dan wel het beste in grote witte kuipen.

                  Comment

                  Bezig...
                  X