Help. me plantje is ziekk!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • paradoxm
    Expert Stoner
    Member
    • Nov 2010
    • 76

    #1

    Help. me plantje is ziekk!

    Korting op 420shop
    sinds mijn plantje rare bladeren heeft gekregen vind ik toch dat ik informatie moet halen vanuit de sectie: bladproblemen.

    deze foto's zijn van mijn AK, ze bestaan uit 2 plantjes.
    potinhoud is 11L en het medium is terra.
    zit al in de bloei en de plant heeft nog zo'n 3 weken te gaan.

    Voeding:
    Heb nog geen voeding met NPK: 1,5-13-14 binnen, maar is wel reeds besteld.
    gebruik(te): Grow Pro Flower met NPK 2-2-4

    probleem:
    mijn plant vertoonde rare gele bladeren met soms roestige plekken erop.
    Deze bladeren waar we over praten, zijn de bladeren waar geen toppen uit groeien.
    soort van de bij-stengels als het ware.

    Na wat informatie te hebben verkregen heb ik mijn planten gespoeld buiten en ze even met rust gelaten.
    De bladeren gingen daarna abrupt hangen en dat viel mij dusdanig op.
    Ik heb de plant met rust gelaten, omdat ik dacht dat deze wel weer kracht zou krijgen en weer sterk zou worden.
    1 plant is weer top, maar de ander vertoont zeer slap gedrag.

    Ik post de foto's over de plant met het slappe gedrag.

    Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik zou dit zeer op prijs stellen.

    Greetz

    planten 013.jpgplanten 011.jpg
  • Amneeshigh
    Retired
    • Apr 2010
    • 1145

    #2
    Re: Help. me plantje is ziekk!

    Niet goed gelezen .

    groetjes amnees.
    Last edited by Amneeshigh; 24 April 2011, 18:24. Reden: Niet goed gelezen zo eerlijk ben ik ook wel weer lol

    Comment

    • mathijs
      Grower
      MemberLucky Member
      • Jun 2010
      • 649

      #3
      Re: Help. me plantje is ziekk!

      Staat die plant normaalgezien in de zon?
      Want dat gele blad ziet eruit als gevolg van een te hoge worteltemperatuur.
      Dat zou ook heel goed kunnen want ze staan in zwarte emmers.
      En spoelen op grond is natuurlijk helemaal verkeerd. Op grond kun je enkel watergeven zonder voeding om van stoffen af te komen, bij spoelen wordt de grond te nat.
      Nu zijn de haarwortels daardoor afgestorven en kan je plant geen water opnemen terwijl er wel verdamping plaats vind, vandaar dat hangen van de bladeren.

      Je planten komen er waarschijnlijk wel weer bovenop, maar dat gaat wel even duren.
      Je kunt de volgende keer beter eerst even vragen voordat je actie onderneemt.

      Comment

      • paradoxm
        Expert Stoner
        Member
        • Nov 2010
        • 76

        #4
        Re: Help. me plantje is ziekk!

        bedankt voor je post!
        heb er enorm veel aan!

        ik heb al gezien dat de haartjes per dag bruiner worden, maar ze komt er sowieso niet meer bovenop.
        kan alleen nog hopen op meer thc op de toppen.

        mijn volgende plantjes worden 5 amnesia feminised plantjes van royal queen.
        ik zet deze eerst binnen neer onder de T5 lamp van 96 watt. die ik ga kopen.
        ga er ook nog een mooi hokje voor maken, maar dit komt in een later verslagje van me wel.

        nogmaals thanks voor de info!

        Comment

        • belladonna
          Guru of all Growers
          Lucky Member
          • Aug 2008
          • 10674

          #5
          Re: Help. me plantje is ziekk!

          Der zitten geen toppen op die plant man dies bijna dood
          God was never on your side..

          Comment

          Bezig...