Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren bruin en geel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren bruin en geel

    Korting op 420shop
    mijn naam is carlos,

    ik ben net begonnen met me 1e twee wiet plantjes een amnesia haze & diesel crystal heb veel info gezocht in op internet,en k denk dat het niet helemaal goed gaat met me stekjes de amnesia haze gaat wel goed maar de diesel crystel niet echt. de bladeren worden aan het eind bluin en dood en andere blanderen weer geel. ook beginnen de blanderen te krullen

    ik hb ze nog maar een 3 dagen dagen en hb ze de 1e dag buiten gezet maar toen las ik dat het daar nog tevroeg voor is dus staan ze nu voor het raam in de zon. ik hen normale growmix als potgrond en geen groeimix aan toegevoegd, ik hb de 2e dag omdat ze nogal droog waner 500ml water, mischien ligt het daar aan
    Picture 9.jpg
    Picture 10.jpg
    Last edited by Jointjedraaien; 30 April 2011, 12:58.

    #2
    Re: Bladeren bruin en geel

    Kan je eens kijken aan de onderkant van de bladeren om te zien of er geen insecten (trips, luis, witte kleine pluisjes, etc..) aanwezig zijn?

    Kan je eventueel je luchtvochtigheid meten?

    Jonge clonen kunnen best een luchtvochtigheid gebruiken van 80% en meer.

    Heb je de mogelijkheid om ergens ze onder enkele spaarlampen of TL buis te plaatsen?

    ik hen normale growmix als potgrond en geen groeimix aan toegevoegd,
    Ook start je het best met zaai en stek aarde, door zijn luchtigere structuur + weinig of geen voeding.

    ik hb de 2e dag omdat ze nogal droog waner 500ml water, mischien ligt het daar aan
    Is wat te veel van het goede! In het geval je geen drainage hebt toegepast kan het nu wel geen kwaad, zeker bij clonen de eerste dagen en week goed langs de rand van de pot je water geven, zo wordt de wortelzetting bevorderd(groeien naar de rand toe)


    ik hb ze nog maar een 3 dagen dagen en hb ze de 1e dag buiten gezet maar toen las ik dat het daar nog tevroeg voor is dus staan ze nu voor het raam in de zon.
    Als je ze onder volle zon wilt plaatsen, kan je beter je stekje laten een dag of 3 in de schaduw harden.



    Grtz
    Last edited by westport; 30 April 2011, 17:31.
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: Bladeren bruin en geel

      ik heb helaas niet de mogelijkheid om tl buizen boven te plaatsen, ook staan ze in zwarte bakken in de volle zon 12 uur per dag dus mischien wordt de aarde te warm en verbrande de wortels ofzo. ik denk ook dat het stres is want ze zijn veel verplaatst en pas overgepot, dus kan ik ze niet in het donker zetten want dan hebben ze nog meer stres. ik ebn ook van plan ze half mei naar buiten te doen.

      Comment


        #4
        Re: Bladeren bruin en geel

        plantje 1c.jpgplantje1b.jpgplantje 2c.jpgplantje 1a.jpgplantje 2b.jpgziet iemand nog meer problemen ? plantje 2a.jpg

        Comment


          #5
          Re: Bladeren bruin en geel

          Ik vind je plantje al hoewel nog klein, dat hij weinig nieuw blad aanmaakt, maar wel de hoogte in gaat!

          Comment


            #6
            Re: Bladeren bruin en geel

            toppen.jpgamnesia haze.jpgdiezel crystel 2.jpgdiezel crystel.jpgamnesia haze2 .jpg ik heb allebij me plantjes er op gezet diezel crystel en amnesia haze

            ze lopen wel goed, ze zijn al iets van 25 cm geworde in de tussentijd. heb alleen geen groeivoeding gebruikt omdat ik eerst wil proberen zonder groei bloei en wortel stimulator. maar ik heb denk ik wel een probleem, want ze staan og voor het raam en gaan volgende week naar buiten maar ik heb een rol luik om de 12 uur licht en 12 uur donker te geven maar me wekker doet een beetje raar de laatste tijd dus hebben ze een beetje minder en onregelmaatig zon gehad en ik denk dat hij omdat hij minder zon heeft de laatste tijd al toppen begint te maken. dit is natuurlijk veel te vroeg.
            Last edited by monty; 14 May 2011, 04:43.

            Comment


              #7
              Re: Bladeren bruin en geel

              Let een beetje op met wat er op de achtergrond van je foto's staat mensen uit je buurt herkennen dit zo ook meneer de wijkagent en/of je afgunstige buur. Beter zet je je pot iets schuin en knip je zo dat er enkel blauwe lucht op staat ziet nog mooier uit ook en word niet herkend.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Bladeren bruin en geel

                bedankt mischien goed idee...

                Comment

                Bezig...
                X