Bladproblemen met foto. graag hulp nu het nog in vroeg stadium is

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • michaelvld
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Mar 2011
    • 102

    #1

    Bladproblemen met foto. graag hulp nu het nog in vroeg stadium is

    Korting op 420shop
    Beste mensen ik heb een dringende vraag. ik ben een klein kweekje gestart op het balkon wat trouwens erg goed gaat door het mooie weer van de laatste weken. alleen heb ik bij 1 plant wat kleine bladprobleempjes. de onderste blaadjes krullen wat naar beneden en er zit bij een blaadje een vakje in die steeds witter word en een bruin vlekje.
    Ik heb mijn plantjes vanaf zaadje opgekweekt en het betreft hier om een autoflower, verder heb ik nog 2 white widows die het prima doen en een royal kush ryder auto, een cream caramel autoflower en een trojan autoflower. 1 van de laatste 2 is degene met de probleemjes ook lijkt het wel of die plant minder water gebruikt dan de rest. wie o wie kan mij helpen en weet het antwoord op mijn vraag. ik heb er 4 foto`s bijgedaan die het volgens mij wel duidelijk laten zien.

    Mvg michael
    Attached Files
  • Damn nice
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 595

    #2
    Re: Bladproblemen met foto. graag hulp nu het nog in vroeg stadium is

    Zien er erg gezond uit, bruine plekje komt wsl door een druppel water die erop heeft gelege en is verbrand door de zon, witte plekje is niets.. ik zou me geen zorge make

    Comment

    • michaelvld
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Mar 2011
      • 102

      #3
      Re: Bladproblemen met foto. graag hulp nu het nog in vroeg stadium is

      dank je wel alvast. het zou mischien ook kunnen komen omdat ik voeding in het water had gedaan en zo mijn blad mischien een beetje verbrand heeft

      Comment

      • moreweed
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Dec 2009
        • 5939

        #4
        Re: Bladproblemen met foto. graag hulp nu het nog in vroeg stadium is

        nee, blad verbrand niet agv van voeding in het water maar door de lensvorming van het bolletje vloeistof op je blaadje. Denk aan het vergrootglas in de zon waar je je peukje mee kan aansteken > dit werkt net zo. De reden waarom je geen planten sproeit in volle zon, of bv het gras maait in die omstandigheid.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment

        • michaelvld
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Mar 2011
          • 102

          #5
          Re: Bladproblemen met foto. graag hulp nu het nog in vroeg stadium is

          ok dat is goed om te weten. heeft iemand mischien een idee waar dat witte vakje vandaan komt en waarom somige blaadjes naar beneden krullen. kan dat mischien zijn door teveel water of voeding

          Comment

          • MiChel N
            Son of the Bong
            Lucky Member
            • Apr 2009
            • 412

            #6
            Re: Bladproblemen met foto. graag hulp nu het nog in vroeg stadium is

            Zo te zien staan ze wel erg nat, hoe veel water krijgen ze?
            Kan je iets meer vertellen over de grond?

            Ik zou nog wel even wachten met die voedig... Hoelang staan ze nu?
            Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
            Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

            Comment

            • ceBep
              Retired
              • Jun 2009
              • 4745

              #7
              Re: Bladproblemen met foto. graag hulp nu het nog in vroeg stadium is

              Als je plant minder water gebruikt, geef je hem ook minder water nu? Of een afgemeten hoeveelheid voor elke plant/elke dag?

              Wit vlekje lijkt op bladchlorose, teveel water kan een oorzaak zijn:
              De verschijnselen die dan optreden zijn: bladchlorose, versterkte strekking van de stengel, gecombineerd met een verdikte stengel, slaphangen, naar de stengel buigen van de bladen en eventueel bladval, afnemende wortelstrekking, vaak gecombineerd met de vorming van adventief wortels, en een toegenomen gevoeligheid voor ziekteverwekkers.
              snijbloementelers, advies, glastuinbouw, Zantedeschia, rozenteelt, Gerbera, teeltadvies


              Voeding in de eerste weken is niet noodzakelijk, eerder slecht! Bij een AF sowieso minimaal nodig.


              Comment

              • michaelvld
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Mar 2011
                • 102

                #8
                Re: Bladproblemen met foto. graag hulp nu het nog in vroeg stadium is

                Op het moment van de foto had ik ze wel net water gegeven. ik geef ze zoon 200 a 300 ml in de 2 dagen en mischien nog een heel klein beetje tussendoor als hij een beetje droog is

                Comment

                • michaelvld
                  Ultra Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2011
                  • 102

                  #9
                  Re: Bladproblemen met foto. graag hulp nu het nog in vroeg stadium is

                  ik voel ook met mijn vinger in de aarde of die niet te vochtig is. en geef pas water als de bovenkant aardig is opgedroogt maar mischien dat ik eerst wat teveel water gaf aan de plantjes en iets te vroeg voeding waar ik nu maar snel weer mee ben gestopt. ik probeer de ph waarde wel te regelen van mijn gietwater want heb een ph en een ec meter in huis van een kennis, heeft iemand hier ervaring met ph waarde verlagen met bijvoorbeeld citroensap

                  Comment

                  • megadonzie
                    Expert Stoner
                    Member
                    • Jun 2010
                    • 86

                    #10
                    Re: Bladproblemen met foto. graag hulp nu het nog in vroeg stadium is

                    die zien er toch volgens mij ook goed uit hoor
                    ben wel blij dat ik hier info vind over dat bruine vlekje had ook zo 1 op een plant ztt
                    met dit te lezen zen ik toch gerustgesteld hehe
                    succes met de kweek man
                    GrOeNe ViNgErS

                    Comment

                    Bezig...