Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hangende bladeren, vind de oplossing maar niet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hangende bladeren, vind de oplossing maar niet.

    Korting op 420shop
    Ik zit met de handen in het haar..

    Sinds iets meer dan een week laten 2 dames hun bladeren hangen, en ik krijg de oplossing maar niet zelf gevonden.
    Ik geef snel alle info mee die ik kan bedenken dat nuttig zou zijn.

    Ze staan in een tentje, in zakken van 16L, gewone potgrond van bij de boerenbond, gemengd met cocos en perliet (1/3de cocos, 2/3 potgrond met een paar scheppen perliet)
    Ik weet dat sommige het raar vinden dat ik cocos meng met aarde, maar ik heb dit eerder met groot succes geprobeerd, ik doe dit om de aarde wat luchtiger te makenzodat de wortels het wat makkelijker hebben en er beter water door kan.

    Ze zijn nu een kleine 8 weken oud. Voeding krijgen ze van de Advanced Nutrition PH perfect grow micro bloom series.
    Normaal geef ik een dag water met voeding, en een dag gewoon regenwater.
    Ik regel de ph van het water altijd naar ongeveer 6, nooit meer dan 0.2 PH afwijkend.
    De temperatuur zit schommelt tussen 22-30 graden, en verlichting gebeurd met een LED lamp van Migro.
    luchtvochtigheid zit misschien wat laag rond de 45%, deze ben ik nu een beetje aan het opkrikken.

    Mijn eerste gedacht was dat ik ze op een of andere manier toch iets te nat had gezet, want de bladeren voelen nog wel vol genoeg aan, zeker niet leeg.
    Dan hebben ze twee dagen geen water gehad, tot de zak echt enorm licht was en ik overtuigd was dat er geen teveel aan water zou kunnen zijn, maar de situatie bleef exact hetzelfde.

    Volgende gedacht was dat ik mogelijk met een stikstof overschot zat. Om dit te testen heb ik 1 vd 2 dames grondig gespoeld, de andere gewoon een klein beetje water gegeven elke dag.
    3-4 dagen later, geen enkel verschil te bespeuren, ook geen klein verschil tussen de twee die elk een andere behandeling hadden gekregen.
    Hiermee kon ik te droog ook elimineren, want dan had toch zeker 1 vd 2 minstens tijdelijk er beter moeten uitzien.
    Ik kan ook geen enkel spoor van beestjes ontdekken.

    Nou dit is direct een enorme post geworden, maar ik ben ten einde raad.

    Er staan nog twee plantjes in dezelfde tent, waarvan 1 dezelfde strain, die exact hetzelfde heeft gehad van water, voeding enz.. en die doen het beide prima.


    Iemand hier die misschien een idee heeft wat ik nog kan proberen?
    JD01.jpg JD02.jpg
    Mvg Yoda

    #2
    Ik dacht in 1e instantie dat het misschien een "N" was, vanwege geel blad, ben toen ff gaan googlen, en heb dit stukje gekopieerd:

    Gele bladeren bij jouw wietplant?

    Een wietplant die te veel water krijgt, laat haar bladeren hangen. Het blad is over de hele lengte omlaag gebogen door het gewicht van het water. Na een langere tijd kleuren de bladeren lichtgeel. Het blad voelt nog wel stevig aan.

    Bron:
    https://www.dutch-headshop.nl/blog/b...emen-voorkomen

    Voor de zekerheid kan je het controleren met de satéprikker methode.

    Comment


      #3
      Te weinig , geef ze maar eens een paar liter is mijn gedacht. Ik geef 13 liter aan 8 planten in grow bags , soms elke dag. Ze trekt ook geel door te droog denk ik ook.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • GreenYoda
        GreenYoda commented
        Editing a comment
        Verdorie, nu begin ik weer te twijfelen
        Als ik tegen vanavond geen verbetering, of verslechtering zie, zal ik eens proberen 1 vd twee extra water te geven, en de andere geen water.
        Risico dat ik er dan eentje verlies, maar dan zou er toch 1 vd 2 beter moeten worden..

      • GreenYoda
        GreenYoda commented
        Editing a comment
        Dat dacht ik ook, zeker met de lichte mix waar ze in staan. Je bedoelt om de pakweg 4u een halve liter ofzo geven dan ipv 2l in 1 keer?

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Bv als het water goed indringt 4x 500 ml met een paar minuten tussen doe ik. Maar bij ingeklonken aarde meer 8x 250 ml met 5 minuten tussen. Als aarde superdroog is gaat het sneller uit de zijkant lopen ook. Als het water goed indringt en snel is de aarde nog goed, als er een plasje blijft staan is ze uitgedroogd. Maar probeer idd eerst optillen en sateprikker ook.

      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door Old dawg View Post
      Ik dacht in 1e instantie dat het misschien een "N" was, vanwege geel blad, ben toen ff gaan googlen, en heb dit stukje gekopieerd:

      Gele bladeren bij jouw wietplant?

      Een wietplant die te veel water krijgt, laat haar bladeren hangen. Het blad is over de hele lengte omlaag gebogen door het gewicht van het water. Na een langere tijd kleuren de bladeren lichtgeel. Het blad voelt nog wel stevig aan.

      Bron:
      https://www.dutch-headshop.nl/blog/b...emen-voorkomen

      Voor de zekerheid kan je het controleren met de satéprikker methode.
      Ze gaan nu naar dag 3 zonder water, hoewel de zakken zelf best licht aanvoelen.
      Ik zal straks eens een sateprikker of iets dergelijk zoeken om te controleren!

      Gisterenavond zag het er even wat beter uit, maar deze morgend was het terug helemaal hangen, en er is niets mee gebeurd.
      Waar ik me een beetje zorgen over maak is dat de nieuwere bladeren niet gewoon hangen, maar bijna 90 graden krullen naar beneden, terwijl de rest gewoon slap hangt.
      Maar voorlopig krijgen deze twee geen water meer, bedankt om het even mee te bekijken!

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Sorry voor de twijfel ook. Te nat of te droog is gelijkaardig maar inderdaad ofwel enkel blad die hangt, ofwel blad +stengel is te droog. Ik vergeet altijd welke dat is .

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Het is ook best verwarrend, maar.......hij gaf aan dat het blad stevig aan voelde, bij te droog is het blad "ja hoe zeg je dat nou" voelt lichter aan, knisperend blad, breken makkelijker.

        Ik zou dan toch ff de satéprikker methode hanteren, steek ze in de grond, kijk na 15 a 20 minuten of er wat aarde aan blijft zitten, en/of de prikker vochtig aanvoelde, je ziet het ook aan de wat donkere verkleuring van de prikker, kan je goed zien tot hoever de prikker nat/verkleurd is.

        Succes

      • GreenYoda
        GreenYoda commented
        Editing a comment
        Sateprikkers zitten er in. Ik update later vandaag de situatie nog! Nogmaals bedankt voor al de inzichten. Ondertussen luchtvochtigheid ook bijna naar 50% gekregen.

      #5
      Dus hier is de sate-update.

      Zoals ik al gezegd had is dit dag 3 zonder water, en de bovenste 15cm vd sateprikker lijkt droog, maar de onderste 5-7 cm is toch nog nat.
      Ik vermoed dan dat ze toch te nat hebben gestaan? En ik volledig ernaast gevoeld heb met het gewicht te schatten?
      Aangezien er nog duidelijk vocht is na 3 dagen?

      Of wat denken jullie er van?

      sate1.jpg

      Comment

      Bezig...
      X