Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onderste bladeren worden geel

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onderste bladeren worden geel

    Korting op 420shop
    Ik heb 5 plantjes, waarvan 3 autoflowers. Na het ontkiemen begonnen ze allen mooi te groeien, eentje liep beetje achter aangezien hij wat later ontkiemt was.
    Ik heb ze in zaai/stekgrond gepot en tot nu toe enkel water gegeven in kleine beetjes.
    Nu zit het zo dat bij de 5 plantjes de onderste bladeren beginnen te vergelen. Ik heb de afgelopen 2 jaar ook gekweekt zonder enige toevoeging van voeding en is steeds goed uitgedraaid.
    Ik weet niet goed wat er nu anders verloopt, iemand die weet hoe ik kan voorkomen dat ze volledig vergelen?
    Het begon eerst bij 1 plantje waarvan het blad daarna ook uitdroogde.

    Heb al het een en ander opgezocht en had gevonden dat het zou kunnen komen door een tekort aan stikstof.
    Wou het toch nog wat zekerder weten dus vraag ik het maar even hier.

    Wie kan me helpen mijn 5 schatjes te redden

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Answer selected by Smost at 29 May 2022, 01:20.

    Brandnetel
    Heb 2 van zo’n katoenen zakken gekocht 2 jaar geleden. Ik denk bij royal queen seeds. Ik wou er 2 proberen in de volle grond te steken, of raad je dat af?

    Heb er al wat doorgelezen, maar is er een topic met de verhoudingen qua bemesting etc. ?

    Alvast bedankt voor je hulp!

    Comment


    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      In de volle grond kan natuurlijk altijd. Houd er dan wel rekening mee dat je foto planten pas in oktober/November klaar zijn. Qua mengverhoudingen is er genoeg te vinden op Google.

    #2
    Veel te kleine potjes en veel te weinig aarde. De lobblaadjes mogen tot aan de aarde zitten. Zaai en stek grond is veel te arm. Wellicht krijg je van andere leden nog op- en aanmerkingen.
    Of kijk eens op www.growweedeasy.com

    Comment


    • Smost
      Smost commented
      Editing a comment
      Olright, dus overpotten.
      Je zegt dat die grond te arm is, maar ik had al vaak gelezen dat gewone potgrond te veel voeding zou bevatten waardoor het te zuur zou zijn voor de jonge wortels.
      Raad je aan om ze nu in potgrond te steken of moet ik ze voeding geven?

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Ik zou de autoflowers in minimaal 25 liter potten zetten en gewone potgrond nemen. Het mooiste zou zijn als je er nog wat Cocos, perliet, wormenmest, lavameel en bloed- of beendermeel doorheen mengt. Tijdens de groei geef ik dan meestal niets. Tijdens de bloei begin ik met bloeivoeding te geven. Halve dosis van wat je normaal zou geven. Dat voer je elke week een beetje op. Begin met 1 ml, dan 1,5 ml, dan 2 ml, enz. Je moet je planten een beetje in de gaten houden. Als ze verbrande bladpuntjes krijgen, weet je wanneer ze teveel krijgen. En veel lezen op dit forum.....
      Last edited by Brandnetel; 29 May 2022, 11:57.

    #3
    Brandnetel
    Heb 2 van zo’n katoenen zakken gekocht 2 jaar geleden. Ik denk bij royal queen seeds. Ik wou er 2 proberen in de volle grond te steken, of raad je dat af?

    Heb er al wat doorgelezen, maar is er een topic met de verhoudingen qua bemesting etc. ?

    Alvast bedankt voor je hulp!

    Comment


    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      In de volle grond kan natuurlijk altijd. Houd er dan wel rekening mee dat je foto planten pas in oktober/November klaar zijn. Qua mengverhoudingen is er genoeg te vinden op Google.

    #4
    Meer grond en wat voeding. En dan trekt dat wel recht. Kan niet zo heel veel kwaad. Maar wel een signaal dat je serieus moet nemen. Hypothekeerd nu wel al je opbrengst.

    De AFjes krijgen dat in 2 maanden opnieuw. Maar dan opdat ze bijna oogstrijp zijn.

    Comment

    Bezig...
    X