Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Magnesiumtekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Magnesiumtekort?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal

    Ik vermoed dat mijn plant een magnesiumtekort heeft, maar wou het toch nog even checken.

    Er was niets mis met haar (buiten wat last van mineervliegen en trips) tot ongeveer 4 weken na ontkieming en nu ziet ze er ziek uit, 2 gele vlekken op het blad en onderste blad ziet er niet goed uit de groei gaat ook nie super (zie foto’s).Ik denk dat het misschien door een verkeerde ph-waarde is, maar ik heb geen ph-meter. Ik probeer er 1tje te fiksen, maar kan ik al iets doen in de tussentijd?


    alvast bedankt!
    Attached Files

    #2
    Zo vroeg een tekort denk ik niet. Is de grond luchtig genoeg gemaakt? En geef je al voeding mee? Gebruik je kraan of regenwater?
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • HDHD
      HDHD commented
      Editing a comment
      Er zit zand doorheen mijn aarde (ik heb geen perliet ofzo), ik geef geen voeding, maar de aarde is wel bemest (het is universele potgrond) en ik gebruik kraanwater, maar ze heeft ook af en toe wat druppels regenwater van de regen. Ik denk dat het eerder een ph- probleem is en bij magnesium zie je het tekort blijkbaar later pas of het komt door de mineerlarven en tripsen ik heb echt geen idee.
      Last edited by HDHD; 4 June 2022, 15:39.

    #3
    Hoe nat je is aarde?, je dames hangen er ook aardig bij.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • HDHD
      HDHD commented
      Editing a comment
      Mijn aarde is goed van vochtigheid, het komt door de koude als de zon onder gaat, dan gaan de bladeren hangen.

    #4
    Hmm, denk eerder zonnebrandje of windschade.

    Pot tillen, doe je dat?

    Zwaar is geen water heel licht wel.

    Comment


    • HDHD
      HDHD commented
      Editing a comment
      ahja oké, ik wist niet dat het dat ook kon zijn? Ja de pot is normaal van gewicht en als ik voel in de bovenste laag is hij lichtvochtig, dus dat is dan oké. De blaadjes staan nu wel weer mooi recht, behalve de onderste 2 (degene net boven de kiemblaadjes)

    #5
    Ph-waarde is volgens mij oké, misschien wat aan de hoge kant, maar dit is toch niet het probleem denk ik. Ik heb een ph-meter van een zwembad gebruikt (zie foto).
    Attached Files

    Comment


      #6
      Aarde plus zand word stekgrond zogezzegd. Wortelen beter erin. Maar ik heb t gevoel dat zand alles meer toeslibt. Het zet wel niet door naar de nieuwste blaadjes. Daar goed op letten . Maar zand is een leeg medium en houd wss geen voeding vast ook. Niet dat ze er nu al tekort zouden hebben maar ik voed vroeg bij , weinig en bouw op. Ff afzien of het nieuwe blad mooi blijft. Valt vast wel mee.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • HDHD
        HDHD commented
        Editing a comment
        Oké, bedankt voor je reactie! Zal wel meevallen.

      #7
      Focus op de bovenkant. AFjes doen vanonder soms raar. Trekt wel recht.

      Comment


      • HDHD
        HDHD commented
        Editing a comment
        Oké!

      #8
      Hallo allemaal

      De bladeren zijn verergerd denkt ik. Nu zien ze er zo uit, iemand die weet wat dit is en wat ik eraan kan doen? Ik geef geen voeding, ze hebben al even geen water meer gehad en voor de rest is de ph volgens mij ook goed.
      Attached Files

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Kan iets met ijzer te maken hebben , als ze vergelen van binnen naar buiten. Wat voeding geven zou ik doen.

      #9
      Naarmate de aarde droger wordt loopt de pH op. Dat de pH vorige week goed was zegt niks over vandaag. Nu is die vermoedelijk aan de hoge kant en dien je die te resetten middels een watergift met een beetje voeding Ec 1.2 en een pH waarde van 5.5.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • HDHD
        HDHD commented
        Editing a comment
        Ahja oké denk je dat dit door de pH-waarde is? Is het geen tekort ofzo? Ik heb nu water gegeven, maar heb niets om het zuurder te maken en wil het ook niet te zuur maken (ik heb de pH-meter niet meer nu dus kan het niet checken) Wat doe ik dan best, wat citroensap bij het water doen?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nee een pH meter kopen en pH min.

      #10
      Heb wat geïmproviseerd en de pH-waarde kunnen verlagen en nu is het beter!
      Attached Files

      Comment

      Bezig...
      X