Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat gaat er mis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat gaat er mis

    Korting op 420shop
    Bezig met de eerste kweek en mijn plant staat in een tent onder lampen. Momenteel zie ik als de lampen aanliggen plekjes die moeilijker te spotten zijn met de lamp uit(fotos in bijlage). Maak ik me hier zorgen om niets of wat is dat😅? Mijn rv met de lichten aan is 53% (gemeten op de grond) met de lamp uit kan dit stijgen tot 70%. Water geef ik wanneer mijn plant droog komt te staan. Ik gebruik nog geen extra voeding. Kan iemand mij vertellen waarom dit blad zo krult en wat ik er aan kan doen?

    Kan iemand mij verder helpen🙇‍♂️
    Attached Files

    #2
    Vermoedelijk iets te nat.

    Verplaatst naar bladproblemen.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Te nat denk ik niet, kronkelblaadjes komen vaker voor, groeien ze overheen.

      Foto van de hele plant zou helpen.

      Comment


        #4
        Dit is de volledige plant
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Het is altijd lastig te zeggen van een foto. maar ziet er wel beetje modderig uit.
          waarom is je pot maar half vol?
          Hoe meer aarde hoe beter, en juist bovenin gaat het meeste.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Ik had juist water gegeven

          • Old dawg
            Old dawg commented
            Editing a comment
            Weinig aan de hand, opletten met water geven, in deze fase gebruiken ze nog erg weinig vocht.
            En de pot met aarde aanvullen tot de lobblaadjes.

            Succes

          #6
          Zoals reppel zei, lekker aankijken. Komp wel goed.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #7
            Windburn zou dat dit niet kunnen zijn? Ik heb mijn ventilator wat verplaatst nu

            Comment


              #8
              Zou kunnen , maar es goed droog laten trekken , dan weer water geven , groeit ze in no time uit vast!
              Ganja always does the trick.

              Comment


                #9
                Komen nu al nieuwe blaadjes aan maar mijn plant gelijkt op quasi modo . Ik Heb grond bijgevuld en geen water meer gegeven sinds dien.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                #10
                Soms voornamelijk mijn vinger 2,5cm diep steken en voelen of het droog is

                Comment


                • Old dawg
                  Old dawg commented
                  Editing a comment
                  Probeer eens met een satéprikker, duw die in de grond, laat +/_ 30 min in de grond.
                  Als je de satéprikker eruit haalt en er blijft aarde aanzitten, is het nat genoeg, ook als er niets aan blijft kleven kan je aan het kleurverschil zien of het vochtig is, eventueel voelen aan de satéprikker of het vochtig voelt, werkt voor mij prima

                  Succes

                #11
                Nieuw blad ziet er goed uit , zie ik op de foto, ik zou ze nu es een halflitertje geven, na 3 dagen niks , komt wel in orde ! Wat denkt de rest ?
                Ganja always does the trick.

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Pot tillen, pot met droge grond gebruiken als nul punt.

                #12
                Ik heb lightmix bij gedaan dus het is wat moeilijk te vertellen mits ik niet weet hoeveel een drige pot weegt. Mits het autoflowers ditect in een grote pot helpt ook niet. Gisteren een sate prikker ingebracht en een half uur laten zitten. Er kwam nog een beetje aarde mee. Luchtvochtigheid varieert tussen 50 en 70% met lampen aan en uit.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #13
                  1 van de nieuwe bladen begint nu ook zwaar aan getast te raken. Volgende keer zal ik het water nog meer verminderen. Ik heb 5 dagen gewacht om deze terug water te geven. Verder denk ik ook om een pH meter aan te schaffen in de growshop werd mij verteld dat ik die nodig heb als ik op aarde kweek
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #14
                    Steek je vinger eens in de aarde en als het droog aanvoelt: wateren. In negen van de tien gevallen kweken beginnelingen te droog terwijl ze denken dat de plant verzuipt.
                    Horks Fototopic 2.0

                    Comment


                      #15
                      (De luchtonvochtiger gebruik ik nog niet) de andere blaadjes krullen ook lichtjes naar onderen toe (Het begin van de zelfde problemen?). Onlangs de lamp wat verlaagd. Vanaf volgende week begin ik met voeding. Ik zal paar dagen wachten met water geven. Een vochtmeter en ph meter voor in de grond zou dat mij kunnen helpen?
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment

                      Bezig...
                      X