Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Heeft het zin en zo ja hoe makkelijk N (stikstof) toe te voegen aan de dames?

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Heeft het zin en zo ja hoe makkelijk N (stikstof) toe te voegen aan de dames?

    Korting op 420shop
    Goedendag,

    Ik heb 5 mooie dames in bakken in de tuin staan. 3 staan in een eigen bak en heb er 2 in een speciekuip gezet. Nu heeft 1 vd 2 in de speciekuip vergeelde bladeren met paarse stengels en dr zusje in dezelfde kuip begint nu dezelfde kant op te gaan. Nu heb ik uit de sticky Blad Probleem Oplosser (waarin ik eigenlijk alleen symptoom beschrijvingen zie staan, geen oplossingen) achterhaald dat het dus een stikstof tekort lijkt te betreffen, maar hoe kan ik dit nou oplossen? Ze staan nu al 1-1,5 weken in bloei, heb tot voor kort Bio-Bloom an Biobizz gebruikt als voeding, maar ben even overgestapt op puur kraanwater afgelopen dagen. Ze hoeven niet heel lang meer te bloeien, het zijn de Fat Banana Auto van Royal Queen Seeds https://www.royalqueenseeds.nl/autoflowering-cannabis-zaden/487-fat-banana-automatic.html met een bloeitijd van 7-8 weken en oogst na 9-10 weken na zaailingen (zo zegt de site dat, betekent dat ze inmiddels klaar zijn of betekent dat dat ze 7-8 weken moeten bloeien (sorry, ik ben n beetje een noob op kweekgebied). Als ze nu dan klaar zijn ga ik er geen moeite meer in steken en haal ik hen om, ga ik morgen rustig knippen.. En zo niet, hoe kan ik dan makkelijk stikstof toevoegen aan de dames, heeft het nog zin?

    Ik zal zo even naar buiten lopen en een foto maken, die zal ik even toevoegen voor het beeld.

    Alvast dank voor enige reactie
    Last edited by trodat4030; 8 August 2022, 11:33.
  • Answer selected by trodat4030 at 8 August 2022, 14:36.

    Ze moeten 7 tot 8 weken bloeien, en tel daar maar rustig een week bij, soms wel 2. Trichomen checken met een microscoop als jet het zeker wilt weten. Als ze nu dus 1 tot 1,5 week in de bloei staan dan betekent dat dat ze nog wel een tijdje voeding mogen hebben, ze moeten nog min 7 weken bloeien. Zeker met een half volle (of lege voor de pessimisten) pot is je buffer niet zo groot. Zou de volgende keer de pot vullen tot de rand.

    In de bloei niet teveel stikstof geven, daar krijg je fluffy toppen van. Je basisvoeding zou voldoende moeten zijn, mocht je toch tekorten krijgen en je wilt geen additieven in huis halen dan kan je ze afentoe wat koffieprut geven, daar zit veel stikstof in maar ook kalium en magnesium. Dat maakt de bodem wel wat zuurder. Cannabis is een zuurminnende plant maar ik zou er toch niet teveel van geven. Je kan ook een scheutje koffie geven, zonder melk of suiker uiteraard. Ook hiervoor geldt met mate.

    Voor nu zou ik eens beginnen met enkel je voeding te geven die je al in huis hebt.




    Comment


      #2
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Eurogro
        Eurogro commented
        Editing a comment
        Volgens mij niets aan de hand
        Dit gebeurt blijkbaar vaker al ze in bloei gaan en tegen het einde lopen ziet er verder mooi uit
        Kijk even wat andere er van vinden
        Ben tweedejaars

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Biobizz blijven geven, daar moet ook grow doorheen, nog zeker 5 weken voeding.

      #3
      Ze moeten 7 tot 8 weken bloeien, en tel daar maar rustig een week bij, soms wel 2. Trichomen checken met een microscoop als jet het zeker wilt weten. Als ze nu dus 1 tot 1,5 week in de bloei staan dan betekent dat dat ze nog wel een tijdje voeding mogen hebben, ze moeten nog min 7 weken bloeien. Zeker met een half volle (of lege voor de pessimisten) pot is je buffer niet zo groot. Zou de volgende keer de pot vullen tot de rand.

      In de bloei niet teveel stikstof geven, daar krijg je fluffy toppen van. Je basisvoeding zou voldoende moeten zijn, mocht je toch tekorten krijgen en je wilt geen additieven in huis halen dan kan je ze afentoe wat koffieprut geven, daar zit veel stikstof in maar ook kalium en magnesium. Dat maakt de bodem wel wat zuurder. Cannabis is een zuurminnende plant maar ik zou er toch niet teveel van geven. Je kan ook een scheutje koffie geven, zonder melk of suiker uiteraard. Ook hiervoor geldt met mate.

      Voor nu zou ik eens beginnen met enkel je voeding te geven die je al in huis hebt.




      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Dank allen, met name Flip, ik ga jouw raad opvolgen.

        Comment

        Bezig...
        X