Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

blad en top problemen

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    blad en top problemen

    Korting op 420shop
    heb wat rare vlekken op de bladeren van 1plant zitten de rest heeeft nergens maar de dame in kwestie is een lemon h die nu 3week bloeit en ook het bloeien lijkt te vertragen en ze drinkt ineens veel minder van de toppen word de heletop wat oranje net als de bloeiharen het ziet er niet super friss uit zo had al even gekeken maar het lijkt me een calcium probleen maar weet het niet ceker vandaar dat ik het nog even vraag voor ik de verkeerde dingen doe alvast bedankt op de foto zie je het duidelijk genoug
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Tijnie82; 15 August 2022, 15:00.
  • Answer selected by Tijnie82 at 17 August 2022, 07:55.

    dit zijn de toppen met bruine bloeiharen waar ik het eerder over had
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Je kan dat zelf het beste beoordelen en als de plant niet drinkt dan geef je die inderdaad niet nog meer water. Kan je niet zeggen wat er loos is, behalve dat ik het ook wel heb gehad maar er nooit ben achter gekomen wat er mis ging.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      het komt wel goed gaat elke dag weer beter weer bijna 100%gezond ze begint ook al weer meer te drinken ze heeft een klapgehad van het ontbladeren en daarna problemen door de fishmix en calmag veels te hoog dan kunne ze wel een beetje raar doen

    #2

    Lijkt op een tekort aan fosfor, wat voor voeding geef je allemaal en wat is de ph van de grond / van de runoff water?
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      heb hier boven een foto geupload waarom ik denk dat het iets met calcium is

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Tijnie82 dat kan ook idd, gebruik je wel calmag?

    #3
    Ik zie weinig zorgwekkends, voel eens met je vinger in de pot of de grond wel goed vochtig is.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      k geef het meesta aan de buiten kant inderdaad maar niet alleen als je mijn kweek een beetje volgt zie je dat de potten altijd wel nat zijn krijgen altijd om de water 4x in 8dagen water stroomt er altijd makkelijk langs met growbags ik zal het aan kijken al denk ik niet dat het er aan licht ik moet stoppen met fishmix geven en dan zal het al een stuk beter gaan die moet je blijkbaar niet samen geven met grow in de bloei dat is het calcium probleem waarschijnlijk vandaan

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      zulke grote emmers heb k niet dit zijn 50liter growbags die ga ik.niet onnodig optillen en al helemaal niet uit die growbag halen

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Fish mix niet te lang meegeven anders gaat je wiet naar vis stinken. Toen ik nog Biobizz gebruikte gaf ik het maar twee keer mee tijdens de groei.

    #4
    Altijd moeilijk vanaf een foto, helemaal omdat je probleempjes (gelukkig) nog klein zijn.

    Welke dosis callmag geef je? Biobizz toch?

    Calcium problemen veroorzaken over het algemeen roest plekken op het blad en kan ook komen doordat je meisje te nat staat denk ik nog steeds. Op je foto lijkt het vlekje eerder bruin.

    Een fosfor te kort veroorzaakt wel bruine vlekken en gaat meestal samen met bruine puntjes, die bruine puntjes zie ik niet op de foto.

    Waarschijnlijk heb je hier geen fuck aan, maar heb wel probeerd even wat met je mee te denken.

    Comment


      #5
      klopt ik heb de voedings lijn van bio bizz op 8liter water gaat in nu 16ml
      fosfor probleem met biobizz geef je tijdens de helekweek groei mee vandaar dat ik het raar vind
      maar van de week maar even betere fotos maken een nadeel heb de plant al flink ontbladerd was ook hard nodig de bladeren in kwestie zijn dr ao af


      heb ze net wat lager in groei voeding gedaan en wat meer in bloei

      nu grow 3ml
      en fish mix 3ml
      en bloei heb ik nu 16ml bloei die schroef ik langzaam op maar gebruik nooit max hoeveelheid wat er op staat je mag volgens mij 5ml per liter doen ofzo kom nooit verder dan 3ml op ze hoogst diep in de bloei zie soms voorbij komen wat er voor voeding en rommel allemaal wel niet in gaat dat kan nooit goed zijn zo hoog

      heb ook liever net zo als hork laag in voeding maar toch mooie groene planten zonder datver een fortuin aan voeding doorheen gaat waar waar schijnlijk toch niet alles van gebruikt word

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Om te voorkomen dat je ze verzuipt kan je bij voorkeur de potten met de onderkant in een emmer voedingswater houden. Als het medium zich goed heeft volgezogen weet je zeker dat de planten genoeg water hebben en zo kan kun je ook even goed de waterbehoefte monitoren.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        heb vanmorgen weer gekeken maar is nog precies het zelfde als de dagen ervoor als het een tekort was had je al verbetering moeten zien k geloof dat hef aan de fishmix licht maar dat hebben ze gister nog gehad hoorde pas later dat ik daar mee moeest stoppen en even opgezocht inderdaad in de bloei moet je alleen grow en bloom geven
        dat gaat morgen weer gebeuren maar morgen krijgen ze weer 8liter heb de ook een emmer bij staan waar k nog wel eens wat water bij pak als het niet genoug is
        maar de bloei haren beginnen vanaf 3week bloei ook bruin te worden dus dat was ook geen ook geen probleem maar met grote grow bags hoef je ook minder water te geven dan iemand die ze kweekt in 11liter potten

        der zitten hier 90liter grond
        in elke pot alleen de growbags

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        als je de andere lemon h ziet daar zie je gewoon dat de pot droog is na 2dagen ook de boven kant droog en dat het ik met de de andere lemon h niet die volgens jullie tr droog staat maar dan had die pot ook snel moeteb op drogen en niet klets nat nog en vorige ronde heb k vaak te veel water geven te veel herken ik makkelijk slappe bladeren enzo maar dat kan ook bij teveel maar de bladeren enzo staan allemaal mooi om hoog lijkt er dan niet op xat dit het probleem is

      #6
      dit zijn de toppen met bruine bloeiharen waar ik het eerder over had
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Je kan dat zelf het beste beoordelen en als de plant niet drinkt dan geef je die inderdaad niet nog meer water. Kan je niet zeggen wat er loos is, behalve dat ik het ook wel heb gehad maar er nooit ben achter gekomen wat er mis ging.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        het komt wel goed gaat elke dag weer beter weer bijna 100%gezond ze begint ook al weer meer te drinken ze heeft een klapgehad van het ontbladeren en daarna problemen door de fishmix en calmag veels te hoog dan kunne ze wel een beetje raar doen
    Bezig...
    X