Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

weer bladproblemen

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    weer bladproblemen

    Korting op 420shop
    wederom weer blad problemen en het is snel gegaan het zit nu al in een groot gedeelte van de plant geen idee wat het nu weer is

    maar hoop dat het snel opgelost is wand is nog maar in begin van de bloei de andere lemon h die ook problemen had is opgelost door te stoppen met fishmix alleen heb ik vanaf toen alleen naar water gegeven en geen voeding en dat nu voor anderhalve week ongv en heb meer water geven
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
  • Answer selected by Tijnie82 at 25 August 2022, 19:40.

    Absolute beginner hier, maar zou de verkleurde bladeren weghalen, paar dagen alleen water zonder voeding geven en kijken of het probleem blijft of dat meer bladeren het probleem gaan ontwikkelen

    Comment


    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Bladeren nooit weghalen in geval van problemen! Bij een tekort zal je plant het blad 1 voor 1 leegtrekken. Als jij de bladeren gaat knippen op dat moment zal je probleem alleen maar eerder overgaan naar het gezonde blad

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Dan ben je er in ieder geval snel achter of het een tekort of overschot was. Wat ik in het verslag lees is dat de kans op een tekort wel klein is. Ze worden enorm verwend

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ik had ook al beetje opgezocht canna cure is natuurlijk en als je dat erop spuit zorgt dat spint niet weg kan gaan van het ene blad op de andere k moet nog maar eens even nadenken over hoe aan te pakken lemon h 2
      staat nu 3week echte bloei en de andere planten ook zoveel mogelijk proberen aan te pakken wou zeggen bekertjes op de toppen ofzo maar dat word lastig wand deze dame is mega groot en veel toppen hehe

    #2
    Absolute beginner hier, maar zou de verkleurde bladeren weghalen, paar dagen alleen water zonder voeding geven en kijken of het probleem blijft of dat meer bladeren het probleem gaan ontwikkelen

    Comment


    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Bladeren nooit weghalen in geval van problemen! Bij een tekort zal je plant het blad 1 voor 1 leegtrekken. Als jij de bladeren gaat knippen op dat moment zal je probleem alleen maar eerder overgaan naar het gezonde blad

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Dan ben je er in ieder geval snel achter of het een tekort of overschot was. Wat ik in het verslag lees is dat de kans op een tekort wel klein is. Ze worden enorm verwend

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ik had ook al beetje opgezocht canna cure is natuurlijk en als je dat erop spuit zorgt dat spint niet weg kan gaan van het ene blad op de andere k moet nog maar eens even nadenken over hoe aan te pakken lemon h 2
      staat nu 3week echte bloei en de andere planten ook zoveel mogelijk proberen aan te pakken wou zeggen bekertjes op de toppen ofzo maar dat word lastig wand deze dame is mega groot en veel toppen hehe

    #3
    Zou langzaam weer gaan voeden als ik u was. Wel met grow als je dat hebt staan?

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Dat ging volgens mij over een andere plant. Maar inderdaad wel weer gaan beginnen met langzaam voeden die

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ik kan niet alleen groei geven dit is geen mineraal voeding heb ik ook wel maar gebruik ik niet nu moet in de bloei groei en bloei geven denk dat ik nu met groei op 1ml per liter ga doen vanavond en bloei op 2ml per liter en dat dan weer opbouwen naar max 3ml per liter mag nog hoger maar dat doe ik niet vind dat wel de max vind het niet nodig 50ml bloei te geven voor 10liter water

    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Grow met bloom ja.
      Die minerale voeding en fishmix deze ronde niet gebruiken. Gebruik je ook de topmax?

    #4
    k gebruik bio bizz moet beginnen voeding was sws ook het plan al denk ik niet dat het daar aanlicht ph schommelingen ph is nu 7.5 nooit eerder problemen mee gehad en dat ze even een poosje alleen water hebben gehad was nodig door het te veel calmag en de fishmix

    maar met calmag ga ik wel weer beginne denk dat daar ook wel een deel van het probleem zit
    en als ik meet met voeding zit de ph tussen 6 en 7

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      de klonen die ik heb van de lemon haze bloeien ook al en hebben nergens geen last van kijk het verder nog even na en breng het water maar weer een beetje terug wand potten blijven weer nat na 2dagen terwijl.als ze goed drinken in een dag de pot droog trekken

    #5
    zout ophopingen heb ik niet denk dat een plant last heeft van stikstof teveel en de andere heeft die waar ik nu fotos van heb laten zien is lemon h 2 denk dat wat cal mag geen kwaad kan bij deze plant vanaf dat ik gestopt ben daarmee is het pas begonne bij deze dame

    Comment


      #6
      Het lijkt wel spint, maak eens een foto van de onderkant van het blad a.j.w.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        zal ik morgen even doen

      #7
      Stofzuiger gebruiken en roofmijt bestellen.

      Comment


        #8
        Idd spint, als je inzoomt kun je ze wel zien zitten. ff besproeien met antispint en klaar
        Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          besproeien ?? alles of alleen de bladere omdat de me planten al bloeien en toppen hebben zoveel mogelijk proberen de toppen niet te sproeien lijkt me.of kan dat geen kwaad en is alleen besproeien genoug of moet je dan ook nog trips erbij bestellen heb dit nog nooit gehad

        • parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          Tijnie82 Sorry ik bedoelde thrips geen spint, was stoned en haalde ze door elkaar. Ik heb zelf een thrip infestatie gehad op m'n psychedelische cactussen, het zijn honderden microscopische oranje wezentjes die wat groter worden als ze zich volgevreten hebben, dan gaan ze eitjes leggen en vermeervoudigen ze zich tot duizenden in enkele weken. 1x besproeien en ik was er van af gelukkig. Jammer dat je al in de bloei zit. Je wilt geen gif op je toppen hebben maar je wilt ook niet dat de thrips je oogst verneuken, het is kiezen tussen twee kwaden. Je kan de toppen beetje proberen te vermijden met sproeien. Je kunt eventueel een paar dagen na het gif sproeien nog een keer je planten onder de douche zetten om het gif er zoveel mogelijk weer af te spoelen.
      Bezig...
      X