Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help ! Blad uiteinde worden geel/bruin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help ! Blad uiteinde worden geel/bruin

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik ben beginnende
    Ik heb een stekje nu ongeveer 2 weken en bij sommige bladeren zijn het blad uiteinden geel/bruin lijkt alsof ze uitgedroogd zijn en het blad brokkelt zo af.

Weet iemand oplossing ?

Last edited by mennenpower; 21 May 2011, 20:20.

Re: Help ! Blad uiteinde worden geel/bruin

Staat waarschijnlijk te voedselrijk, met een foto kunnen we beter helpen blijft giswerk zonder foto.

Grtz

Comment

Heb hetzelfde problemen uiteinden worden droog en draaien samen...
      Langs de andere kant krijg ik gele bladeren...
      Sry man maar ben het zelf nog aan het uitzoeken.
      Grtz krisse

Comment

ik heb dit ook precies het zelfde en zijn ook 2 weken oude stekken

Lv is 55% soms 35% maar dan sproei ik weer water . Lamp aan 29gr en lamp uit 22gr

staan op PLagron light mix en geef ze volgens het schema juiste ph en ec mee 6.2 en 1,2.

Bladeren krullen nu op en sommige omlaag.Lichte bruine verkleuring aan de randen nu te zien..

WAT IS HET PROBLEEEM!!!!!!!???

Comment

Ik volg monty, een verzuurde grond.

Best begin je met het stekje op zaai en stek aarde, dit substraat is minimaal aan voeding. Zo start je met een neutraal medium.

De eerste week voer je de LV op naar het maximum dat je kan, door behulp van een handoek in een emmer of een benevelaar (GSA heeft die voor een 45 euro, en werken prima) probeer toch tussen de 80 en de 90% te halen.
          Het is ook zo in het prille begin, zeker eerste 5 dagen dat je stek(jes) nog veel vocht via het blad zullen opnemen, besteet hier voldoende aandacht aan. Ook al hebben ze mooie jonge frisse witte worteltjes, die zijn nog te klein om voldoende energie en water op te nemen en te transportern.
          Nu hou ze zeker goed in het oog, het beschadigt blad zal zich niet meer herstellen, de nieuwe ontvouwing zal normaal gezond zijn. Maar tegen die tijd kunnen ze wel een EC van 1.2 verteren.

Moest het nou zijn dat het verergert en de nieuwe blaadjes ook zo komen, spoel je medium door met water (ph 5.9 ec1.0 temp+-22graden celcius) deze spoelt eventuele overtollige zouten door, en geeft extra zuurstof aan de wortels.

Een foto verteld meer dan duizend woorden.

Grtz
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

Comment

21052011262.jpgHier een foto !
            Moet wel zeggen dat het de laatste dagen niet erger is geworden dus dat is al een goed teken zal over 3 dagen wel nieuwe foto maken !

Comment

Hokkie 037.jpgHokkie 036.jpg

Zie hier van me vorige probeer keer.Nu een andere ronde zijn nu nog erger en staan eigenlijk stil..
              Bladeren zijn bruinig aan het worden...en punten gaan omhoog en sommige omlaag....

Nu lees ik WATER 5.8 ............. GODverdomme.... ik heb altijd gedacht gewoon normaal kraanwater

Dus als ik het goed begrijp..Ik ga nu alleen water afgezuurd naar 5.8 geven en dan zullen de overtollige zouten weggespoeld worden?>

IK heb al een potje Final Solution van Bac maar snap niet goed hoe ik die moet gebruiken...
              Ben nog lang niet in week 5 vd bloei daarom :s...

Comment

Oooh gewoon kraanwater heeft echt wel de foute ph hoor :sok ik ben ook maar een noob hoor :p ik gaf altijd spa water ( ph 6) kan je niks mee misdoen he? Niks van....das buite de rhiztonic gerekend.
                Die heeft bij mij de boel verkl* .
                Dat doet je ph zo stijge...en vooral als je een guide volgt die zegt dat je jet bij het overpotte naar grotere potte moet meegeven..
                Niet dus...de plante zijn echt wel sterk genoeg hoor als je deftige grond en het juiste water geeft.
                Ik raad je nu aan om regenwater te geve zonder voeding. Da helpt nu bij mij, ik zie de stengels zo omhoog kome. Hopen dat het blijft. Ik hoop geholpe te hebbe x
                En met dat spoelen bedoele ze denk ik wel goed doordrenke dat het er langs onder uitloopt....heb ik ook al gedaan.

Grtz krisse

Comment

Fijn om te horen mennepower, maar mag ik vragen vlug je plant te verpotten, worteltjes kunnen niet tegen licht!
                  Of je doet er stevig aluminium folie omheen, er mag geen licht door te pot gaan.

@lange fred, heb wat meer nuttige info ivm water hardheid gevonden.
                  De Final Solution van Bac dient om je grond te fermenteren, omzo de grond voor een tweede maal te hergebruiken, ook een voordeel is dat het ook deels chloor verwijderd en dit is zeer bevordelijk voor de plant.
                  Het mag ook als extra meerwaarde voor je medium gebruikt worden.

Staat er geen info op de verpakking wanneer je en hoeveel je mag toedienen?

@Krisseep, spa kan geen kwaad. ook de EC schiet zeer snel omhoog met rhiztonic.
                  Heb ook het voordeel om een regenput en een bronput te hebben, bron is drinkbaar maar ph van 7.1, regenwater schommelt zo tussen de 5.7 en de 6.2.

Grtz
                  Last edited by westport; 24 May 2011, 19:17.
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

Comment

@Krisseep, spa kan geen kwaad. ook de EC schiet zeer snel omhoog met rhiztonic.
                    Heb ook het voordeel om een regenput en een bronput te hebben, bron is drinkbaar maar ph van 7.1, regenwater schommelt zo tussen de 5.7 en de 6.2.

Nee staat niks op hoor op de verpakking...:s jammer genoeg...
                    Ik volgde een growguide/schema van een kweker van canna.
                    Voor de moment geef ik ook regenwater...ben ik blij dat mijn zusje een huis kocht :p alleen dat het een beetje droog is nu dus regen, ik verwelkom je! :p
                    Men vrouwtjes reageren goed op het water maar ff een vraagje, waarom groeide ze gewoon verder? Ondanks de verdrogeing en slechte ph groeide ze toch 8 cm op 1 week...

@ mennenpower --> hoe is het er nu mee?
                    Grtz krisse

Grtz[/QUOTE]

Comment

Zet je stek niet in de zon dat kan hij nu nog niet hebben.
                      En veel nat spuiten je plant moet nu alles stoffen via de bladeren nemen tot de wortels zijn aan gemaakt

groetjes
                      God was never on your side..

Comment

Hallo kweekers bedankt voor de tips !

Ik heb zojuist in een grote bak gezet van ( 1,90x90x40 ) !
                        Hoop dat dit groot zat is !
                        Heb normale potgrond gebruikt maar heb wel extra voedingsstoffen gekocht maar die gebruik ik nog niet.
                        En ik zal wat foto's erbij zetten:
                        DSC03318.jpgDSC03320.jpgDSC03322.jpgDSC03319.jpgDSC03326.jpgDSC03321.jpgDSC03323.jpgDSC03317.jpgDSC03324.jpgDSC03325.jpg

Comment

Last edited by SirSmokeAllot; 26 May 2011, 15:07.
                          sigpic

Comment

Ben ondertussen ook wel gestopt met spa te geven hoor...zat ongeveer al aan 10 liter nu :p ma toch maakte me niet uit wat het koste... Ik wou het goew doen--> niet dus....dat er te weinig mineralen inzitte weet ik ook nu. Dank je...maar effe een vraagje worden deze tekorten niet opgelost methet toedienen van bv. Canna flores? ( bloei dan)
                            Ben echt een beginneling en lees zo veel als mogelijk dus alle info omhels ik met 4 armen :p
                            Bij mij is het voorlopig niet erger geworden, wel krijg ik egaal vergelende bladeren onderin de plant, de. Laderen rond de topjes blijven hun kleur mooi houden. Velen zeggendat gele bladeren onderin niet erg is?

Grtz krisse

Comment

Hoy krisseep2,

In basisbloeivoeding is geen Ca aanwezig. Controleer gerust eens op de fles. Indien je Ca met Mg of K zou mengen verkijg je gips wat niet echt bevorderlijk is en de afzonderlijke elementen op deze manier bindt waardoor ze niet meer bruikbaar zijn voor je plant en je bodem in steen veranderen. Daarom dat er voor kweken op cocos bvb steeds een A en een B bestaat, die pas samengevoegd mogen worden in het voedingswater zelf.
                              Het bevat wel wat Mg maar ook dit in onvoldoende mate. Dit probleem kan makkelijk omzeild worden door een grotere pot te nemen met meer aarde. Echter is het altijd onze neiging om te grote planten in te kleine potjes te gaan kweken met het gekende gevolg...
                              Je merkt dus al snel op, dat wanneer het gehalte Ca en Mg in je pot op zijn, ze ook echt op zijn. Naar mijn mening is de voeding die wij aanschaffen gebasseerd op gebruik bij kraantjeswater, waar van beiden vaak meer dan voldoende aanwezig is. Op deze manier wordt het dus constant wel aangevuld/op niveau gehouden. Indien je dus opteert om te werken met regenwater (of een ander arm water) raad ik je ten stelligste aan bij een volgend growshop bezoek zeker een fles MgO en CaO mee te brengen. Dit kost je samen ongeveer een 15EUR maar kan potentieel veel problemen in de toekomst verhelpen.

Vergeling onderin is niet zo heel erg, afhankelijk van in welk stadium je plant zich bevint, maar geeft aan dat er een probleem is. Zonder foto is het altijd moeilijk en ga je gissen maar eventuele oorzaken kunnen zijn: te droog of te nat (bvb door het spoelen), een pH probleem of een N tekort, ... Jammer genoeg kleurt bij elk probleem mij bekend de plant geel dus...
                              Ik weet niet of het mogelijk is voor je maar een foto helpt ons altijd grote stukken vooruit bij het beoordelen van een probleem. Misschien is het ook wel raadzaam een eigen kweekverslagje aan te maken omdat daar nog veel meer info wordt (bodem, lv, temperatuur, ...) aangereikt en we sneller en veel accurater hulp kunnen aanbieden.

Eventueel nog wat bijkomende info voor je

Grtz $iR
                              sigpic

Comment

Bezig...
                              X