Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vogelklauwen normaal of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vogelklauwen normaal of niet?

    Korting op 420shop
    Niet echt een probleem maar, voor mij in ieder geval, aparte bladeren. Soort roofvogelpoten doen ze me aan denken.

    En de stengel van het meest rechtse blad is ook superlang.

    Ben vrij zeker dat het niet met watergift te maken heeft. Andere bladeren van zelfde plant zijn normaal. Soort mutatie misschien?

    20221210_101752.jpg 20221210_101752_resized (1).jpg

    #2
    Iets met stikstof overschot of misschien een wind dingetje.

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      En de anderen hebben veel hardere stammen, beetje houtachtig bijna en niet in te knijpen. Deze voelt de stam hol aan. Ik kon hem zonder echt kracht te zetten makkelijk knakken toen die tegen de lamp aangroeide, en later nog een keer.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Mja, stress levert meer sneeuw op, hitte/kou/wind/beestjes/knakken.

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ja stress zeker. Dacht niet dat ze ging overleven toen. Was een gapend gat waar het sap uitstroomde. Met touw van de lamp in een hoek van 90 graden gehouden, dus top horizontaal. Wist niet wat ik zag volgende ochtend, top alweer verticaal.

    #3
    Heb het ook met een plant maar geen idee wat het is.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Een stek? Dit zijn dan nog zaden, dacht zelfs even dat het misschien simpelweg ander soortje is. Foutje ergens in de leveringsketen.

    #4
    licht stress.

    Comment


    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ok, dank je. Heeft zeker veel lichtstress gehad ook. Zat al langere tijd te dicht op de lamp, pas geknakt toen die de lamp echt voorbij was

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Geen verkleuring!!

    #5
    Rreppellsteeltjam, ik had de verbrande delen eraf gehaald. Hier zie je het nog goed:

    20221114_082239.jpg

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik zie verbrande bladpunten op het onderste blad, dus ik ga voor stikstof overschot en hittestress door warmtestraling.

      Lichtstress is anders, zie horks notenkweek van een paar maand geleden.

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Hitte kan zeker ook. Had ook die puntjes gezien maar stikstofoverschot kan ik me nog steeds moeilijk voorstellen op niet bemeste kokos en ben altijd redelijk laag geweest in ec met de plagron a&b. Toen nog 1,5-1,8. Tenminste denk dat dat vrij laag is
      Last edited by Snuitje; 11 December 2022, 11:21.

    #6
    Heb zelfde aan de hand. Waarschijnlijk licht. Zijn bij mij de hoogste balderen.

    Comment


      #7
      stikstof over schot ff goed spoelen en weer rustig opbouwen met voeding waarschijnlijk iets met de potgrond ofzo elke zak is de andere niet kan veel verschil in zitten

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Het is met kokos met een gegarandeerde start ec kleiner gelijk dan 0.6. Ik hou het voor nu op de combinatie hittestress+lichtstress (waardoor die dan ook misschien de voeding met ec 1.5 niet aankon)
    Bezig...
    X