Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

PK excess of tekort? Of calmag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PK excess of tekort? Of calmag?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    week 5 bloei (nog 3 te gaan)

    super critical (white widow x skunk)
    grond
    met enkel nog pk13-14
    ec 1.7
    PH 6.5

    ik kom van enkele weken NPK 1-3-2 (teveel fosfor?)


    het gele blad is onderaan en is N-tekort denk ik:

    SNAG-0000 11-01-2023 17.06.23 17.png
    SNAG-0000 11-01-2023 17.06.21 17.png

    Maar wat zijn die vlekken? niet echt bruin maar eerder vuil:
    SNAG-0000 11-01-2023 17.06.26 17.png
    SNAG-0000 11-01-2023 17.06.15 17.png
    SNAG-0000 11-01-2023 17.06.18 17.png

    RL is 55%

    Thanks!


    #2
    geen suggesties, behalve, doe eens een foto van de plant zelf? Ik denk dat je wel een probleem hebt ja, Tat2peet jij een idee?

    Maar, plaats een foto van je grow, hoe zien de planten er zelf uit

    Comment


      #3
      Het énige wat ik kan vinden is: P excess > leads to calmag deficiency (ik heb 1- 3 -2 npk gedaan) en ik denk door even teveel P, dat ik nu calmag prob heb????

      Maar ik word daar dus GEK van hé, tegelijk ook "purple petiole" wat wijst op P excess ...

      SNAG-0000 11-01-2023 17.39.45 17.png SNAG-0000 11-01-2023 17.38.53 17.png

      20230111_173505.jpg

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Zie mijn thread over geel blad in de bloei en mijn mening en inzichten daar over.
        Ik denk dat ik op ga houden met bladproblemen in de bloei proberen de identificeren, het probleem is bekend en eenieder die de herfst moedwillig veroorzaakt mag van mij ook op die blaren blijven zitten. Klinkt misschien wat cru, maar het is volgens mij ruim twee jaar geleden dat ik die theorie neer plempte en in de tussentijd blijven mensen threads openen met dezelfde problematiek, met dezelfde oorzaak en met dezelfde grondbeginselen. Alsjeblieft, tag mij niet meer in bladproblemen met bloeiende planten. Iedereen kan uitzoeken waar het aan ligt, de oplossing is helder; P en K excessen zijn te voorkomen, maar moeilijk te verhelpen als men niet wilt nadenken over wat een cannabisbloem nu eigenlijk is. P en K gebruik je voor hogere fruit opbrengst. Wiet maakt geen fruit, wiet is geen fruit.

      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        Thanks, ik ga die onmiddellijk checken!, uw thread !

      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hoe-en-waarom

      #4
      Evt ff spoele , misschien teveel fosfor, vergeling bij nieuw blad misschien ijzer tekort,,,, en onderaan weer magnesium tekort beide door ph of blokkade..volgens mij gebruiken ze nu geen calcium meer. Dusja wat voor medium kweek je op?

      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        hoi, plagron light mix, nieuw begonnen, altijd

      #5
      Gestart op nieuwe aarde? Veel aarde is voorbemest, deze meststoffen komen pas na een paar weken vrij….dat kan op hetzelfde moment zijn als wanneer jij een PK booster er in gooit. Spoelen is goed, maar omdat het aarde is zal het maar een beetje werken helaas, een inerte medium had hier sneller op gereageerd.
      ik zou een week niet voeden, afgezuurd water vanaf onder geven.

      Comment


        #6
        Welk type voeding is npk 1-3-2? Probeer es green sensation misschien als booster? Is zachter in npk en universeler dan pk13/14 . Gebruik ik ook niet meer pk. Gs is duur maar stukken beter voor meerdere type planten.
        Ganja always does the trick.

        Comment


        • Manfred
          Manfred commented
          Editing a comment
          green sensation is 0-10-11 (dus eigenlijk pk13-14) , bij terra bloom geef ik Pmono bij tot aan 1- 3 - 2 , daarna pk13-14, maar heb indruk dat 1-3-2 wat veel P is ... :-s 50ml terra bloom (2-2-4) + 12 ml P (17%) = 1-3-2
      Bezig...
      X