wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • tumble trimmert
    Banned
    • Mar 2010
    • 3610

    #16
    Re: wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??

    deftig omhoog gaat ie natuurlijk met een luchtbevochtiger,zijn al tekoop bij de growshop voor 50 pleuro.maar je planten in een waterdichtebak zetten op een verhoging,en dan heel de bak vullen met koudwater kan ook

    Comment

    • SuperSilver335
      Advanced Stoner
      Member
      • Dec 2010
      • 74

      #17
      Re: wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??

      daar zal ik vandaag eens werk van maken, en morgen laat ik de nacht 24 uur duren. in m'n kweekruimte zit een waterdichte bodem van 10 cm hoog, zo is het simpel om de planten op een verhoog te zetten en de bodem gewoon vol te gieten met water. dit mag gewoon kraantjeswater zijn, toch? of is het beter om ook dit water af te zuren?

      al bedankt voor de hulp iedereen, I appreciate

      Grts
      enjoint...

      Comment

      • tumble trimmert
        Banned
        • Mar 2010
        • 3610

        #18
        Re: wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??

        gewoon koud water is voldoende.zelf heb ik een keer flinke lekkage gehad nadat ik me met 2 lagen vijverfolie waterdichte bak had gevuld,sindsdien gaa ik nooit meer met schoenen aan in me hok,want ik had een schroef door de vijverfolie getrapt

        Comment

        • SuperSilver335
          Advanced Stoner
          Member
          • Dec 2010
          • 74

          #19
          Re: wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??

          voila, alles in orde gemaakt, gewoon wat van die schaaltjes omgekeerd gelegd, plantjes erop gezet en een emmer water bijgegoten .
          en ik mag hopen dat er geen lekkage is, anders ben ik wel gescheten

          Maar euh, ik vrees ervoor dat enkele plantjes langzaamaan kapot aan het gaan zijn... De onderste bladen zijn nu al goed verdord en het probleem zet zich nu ook stilaan op de bovenste bladen...
          Zou dit puur komen door luchtvochtigheid? Want in dat geval zal het probleem binnen enkele dagen volledig opgelost zijn...

          Ik heb zonet voor de 2e keer Bio Canna Flores meegegeven, Voor deze voeding kregen de plantjes nog niets mee van voeding, enkel wortelstimulator en enzymen...
          De temperatuur blijft nu ongeveer rond de 29° bij licht.

          LV is momenteel 58%

          enkele fotootjes natuurlijk

          SDC13251.jpgSDC13249.jpgSDC13257.jpgSDC13259.jpgSDC13260.jpgSDC13258.jpgSDC13255.jpgSDC13261.jpgSDC13262.jpgSDC13256.jpgSDC13252.jpgSDC13254.jpgSDC13250.jpgSDC13253.jpg
          Grts
          enjoint...

          Comment

          • tumble trimmert
            Banned
            • Mar 2010
            • 3610

            #20
            Re: wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??

            hoeveel liter zijn je potten en staan ze in de lightmix?ph waarde van gietwater moet 6 zijn.en dan om de 2 weken grondmonsters nemen zodat je de ph waarde van je aarde kan stuuren.

            Comment

            • SuperSilver335
              Advanced Stoner
              Member
              • Dec 2010
              • 74

              #21
              Re: wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??

              4 liter potten, bij een vorig kweekje begon ik met 9 liter, een collega kweker kweekt altijd op 4 liter, en heeft altijd goed resultaat.
              Volgende keer bestel ik de lightmix zeker en vast. nu is het gewoon universele potgrond met 2 weken voeding in. Het was ook al in me opgekomen of dat een rol speelt in de problemen.

              Grts
              enjoint...

              Comment

              • tumble trimmert
                Banned
                • Mar 2010
                • 3610

                #22
                Re: wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??

                cannabis is een zuurminende plant,de ph van de growshop aarde is hierop aangepast.

                Comment

                • SuperSilver335
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • Dec 2010
                  • 74

                  #23
                  Re: wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??

                  laten we dan maar hopen dat de kweek toch nog tot een goed einde komt, mist de nodige problemen dan.
                  Al doende leert men, dus volgende keer goede aarde gebuiken.

                  Tumble trimmert, jij bent blijkbaar zeer goed op de hoogte, een goeie leraar zou ik zeggen.

                  Grts
                  enjoint...

                  Comment

                  • SuperSilver335
                    Advanced Stoner
                    Member
                    • Dec 2010
                    • 74

                    #24
                    Re: wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??

                    Plantjes hebben eens goed lang geslapen, lamp is gisteren om 22u aangegaan tot 10u. Temp nacht was 24°, dag 28° LV nacht 62% dag 70%

                    THANK YOU TUMBLE TRIMMERT echt dikke merci, nu blijft de temperatuur en LV zoals het moet

                    ahja, de plantjes zijn alle 10 dames
                    één plantje heeft wel opnieuw bruine vlekjes...

                    SDC13269.jpgSDC13274.jpgSDC13279.jpgSDC13278.jpgSDC13276.jpgSDC13283.jpgSDC13281.jpgSDC13266.jpgSDC13271.jpgSDC13267.jpgSDC13282.jpgSDC13272.jpgSDC13284.jpgSDC13265.jpg

                    Grts
                    enjoint...

                    Comment

                    • SuperSilver335
                      Advanced Stoner
                      Member
                      • Dec 2010
                      • 74

                      #25
                      Re: wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??

                      Wat doe ik het beste met de bijna- en afgestorven bladeren? mag ik deze gewoon verwijderen? en zo ja hoe best? bij de oksel knippen of gewoon afbreken?

                      het probleem blijft zich namelijk voordoen. En alsof het nog niet erg genoeg was heeft m'n timer het laten afweten en hebben de dames 24u licht gehad...
                      Hierdoor hebben ze wat stress opgelopen en hangen ze wat... hopelijk niet teveel tegenslagen meer...

                      Grts
                      enjoint...

                      Comment

                      • Weedman010
                        Senior Stoner
                        Member
                        • May 2011
                        • 27

                        #26
                        Re: wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??

                        ik heb hier ook last van een motje vuile snoeperts.

                        Comment

                        • SuperSilver335
                          Advanced Stoner
                          Member
                          • Dec 2010
                          • 74

                          #27
                          Re: wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??

                          ik heb er gelukkig maar 2 gevonden, daarna geen last meer van gehad...

                          Alleen de andere probs met de bladeren houden niet op
                          enjoint...

                          Comment

                          • Weedman010
                            Senior Stoner
                            Member
                            • May 2011
                            • 27

                            #28
                            Re: wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??

                            ik ben aan het duimen voor je gozer, ik hoop dat iemand je verder kan helpen

                            Comment

                            • SuperSilver335
                              Advanced Stoner
                              Member
                              • Dec 2010
                              • 74

                              #29
                              Re: wie kan me helpen? verbrand of ander probleem??

                              zou het niet kunnen dat m'n planten een tekort aan koper hebben? de bladeren die van lichtgroen naar geel gaan en de bladranden die verbranden en uitdrogen... niet?
                              enjoint...

                              Comment

                              Bezig...