Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekjes vanaf de start

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine vlekjes vanaf de start

    Korting op 420shop
    Goedenavond, ik heb een bladprobleem, en te weinig evaring om te weten wat het is. Op internet zie ik van alles wat het kan zijn.

    Wat zou het volgende kunnen zijn, het is lemon haze. Sinds vandaag zie ik het ook op het tweede setje bladeren verschijnen:
    20230311_085805.jpg
    Twee anderen in hetzelfde medium (kokos), en dezelfde voeding/watergift hebben het niet. De volgende is even oud, en is een auto bubblegum:
    20230311_085828.jpg
    En een wat oudere White widow, ook zonder de bruine vlekjes:
    20230311_085821.jpg

    Vergeleken met de even oude bubblegum is de lemon haze ook een stuk kleiner. Misschien heeft haze andere voedingbehoefte, of is gevoeliger voor bijvoorbeeld ph, of kan niet tegen 24/0 lichtschema?🤷‍♂️
    Last edited by Snuitje; 11 March 2023, 20:05.

    #2
    Wat extra informatie.

    Ik geef plagron cocos a+b, en preventief 1ml/l calmag, ec rond de 1,6 en ph 5,8.

    De calmag geef ik mee omdat ik na het uitspoelen van de 2x eerder gebruikte cocos niet opnieuw gebufferd heb. Las dat dat ook een mogelijkheid is ipv opnieuw bufferen.

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Cocos heeft geen buffer

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ketelhuis, het heeft denk ik een net wat andere betekenis als op aarde. De kokos bevat negatief geladen materie, waar positief geladen cations zich aan hechten. Ca, Mg, en nog een paar belangrijke. Als je start terwijl dat nog niet gebeurd is, dan pakt de kokos ze uit het voedingswater, voordat de plant ze krijgt. Tenminste, zo begrijp ik het https://agradehydroponics.com/blogs/...pacity-in-coco

    #3
    Helaas wordt het erger met de lemon haze. En ook de auto bubblegum zijn de vlekjes duidelijker zichtbaar geworden

    LH
    20230312_090750_resized.jpg
    AB
    20230312_090803_resized.jpg

    Comment


      #4
      Je kweekt op kokos?

      Bij problemen spoelen.

      Daarna verder met je routine, kijk of je de juiste calmag dosering gebruikt voor op kokos.
      Op kokos geef je net wat meer.

      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Ik geef ook met ph 5,8. Dan schijnt calmag niet heel goed te worden opgenomen op kokos. Het meegeven is dan ook voor onderhoud/ herstel vh medium. Had ook al zitten denken eens Wat water met calmag en dan ph 6,4. Echt specifiek voor de plantjes.

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Zou zeggen, kijk eens naar je runoff wat de ph/ec is.

        Denk wel dat het met calcium te maken heeft.

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Ec is ongeveer wat ik er aan de bovenkant ingiet. Ph is wel hoger, vooral bij de lemon haze. Misschien doordat het hempy reservoir daar gevuld is met kleikorrels ipv perliet, omdat de perliet op was. De worteltjes hebben de bodem (laatste 5 cm) nog niet bereikt, dus verkeerde ph rond wortelzone had ik eigenlijk uitgesloten. Bedankt voor het meedenken, ga ik het richting de calcium verder uitpluizen

      #5
      Misschien voor de zekerheid de lamp in tent ook wat hoger hangen. De northern light in minigrowbox en white widow in de tent hebben de vlekjes niet, maar zijn ook stukkie ouder. Lamp hangt nu op 40cm/152W, dacht dat moet wel kunnen.

      Comment


        #6
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ium-of-voeding

        "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Dank je Krisdc, lijkt er inderdaad erg op! Heb besloten dat het aan het niet juist prepareren van de kokos voor hergebruik ligt, maw de kokos kaapt de Ca/Mg voor de neus van de planten weg. Heb 3ml calmag / liter gegeven nu. De grote potten 2 liter en de kleinere 1 liter. Als ik verkeerd heb gegokt zal het wel snel zichtbaar worden, moet toch iets doen😃
          Last edited by Snuitje; 12 March 2023, 11:55.

        #7
        Wat ook verkeerd ging vandaag was dat ik m'n plagron calmag pro vanochtend heb weg moeten gooien. Is normaal blauw maar vanochtend geel. Vrij zeker omdat ik restant cocos A uit maatbeker per ongeluk had terug geschonken in de calmag fles🤷‍♂️ Toen de biobizz calmag opengemaakt, had die gekocht als opvolger van de Plagron omdat die net iets goedkoper was. Maar die geeft geen verandering in ec als je die toevoegt, dus geen idee wat ik ze gegeven heb. Heb de aanbevolen max dosis x3 gedaan maar

        Comment


          #8
          Ik denk dat ze te droog staan waardoor de Ec oploopt.

          Gewoon eens goed spoelen met Ec 1.3 en pH 5.5. tot het er onder uit zeikt en dan een paar dagen niks geven.

          Heb zelf een tijd op cocos gekweekt en te nat kan je ze niet zetten.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Snuitje
            Snuitje commented
            Editing a comment
            Dank je Hork. Ga denk nu tijdje om de dag geven dan ipv 1x per 3 dagen!
        Bezig...
        X