[LED] Stek bladprobleem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • RocoCoco
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Feb 2011
    • 116

    #1

    [LED] Stek bladprobleem

    Korting op 420shop
    SVP ZIE MIJN LAATSTE REACTIE OP 16-6-2011, SCROLL NAAR BENEDEN

    Okey. ik ben nu op dag 8 met me Amnesia Haze stekjes.
    De eerste 4 dagen waren 18/6, vanaf dag 5 ging de licht naar 12/12 met flowerbooster aan.

    De eerste week kregen ze alleen afgezuurd water met wortelstimulator. (ik gebruik speciale aardermix, daarom geen groeivoeding)
    Luchtvochtigheid tussen de 70 en 75 %. Temperatuur met lampen aan 26 graden, met lampen uit 20-21 graden.

    Ze krijgen +-100 ml water om de dag. Er staat een draai-ventilator aan in 't hok + de afzuiging om lucht eruit te zuigen.
    Ze zijn ongeveer +-15 cm hoog. De leverancier zei dat ze maar 4 dagen op 18/6 moesten anders schieten ze te groot voor LED. (later)

    Nu valt me op dat de eerste nieuwe bladeren waren lichtgroen (mooi vers) toen ze eruit kwamen, maar na 2 dagen beginnen ze een beetje geel-achtig te worden (zie foto).

    Vandaag is de eerste dag dat ze bloeivoeding hebben gehad, Canna Flores, EC 0.9 + PH 5.7

    Het is mijn eerste binnenkweek en ook nog eens met LED, dus wat denken jullie dat het kan zijn? Te veel water? Of is de PH niet goed.. want de eerste week gaf ik PH 6.0-6.2

    Moet ik de bloeivoeding om de gietbeurt geven of elke keer? Of moet ik water om de 3 dagen geven ivm LEDs.

    stek.jpg
    Last edited by RocoCoco; 16 June 2011, 13:33. Reden: update
  • RocoCoco
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Feb 2011
    • 116

    #2
    Re: [LED] Stek bladprobleem

    UPDATE:
    Ik heb wat onderzoek gedaan en volgens aantal wiet-gerelateerde sites en forums kunnen het een paar dingen zijn, en die heb ik nu aangepast.

    #1. te lage pH > update > ik heb wortelstimulator + pH 6.2 water gedaan en 1/4 gietbeurt per/plant gedaan om de oudere ph 5.7 naar beneden te spoelen
    #2. te weinig verse lucht > update > ik heb mijn afzuiger een stand hoger gezet
    #3. lampen staan te hoog > update > lampen van 1m afstand naar 70cm verlaagd

    nu maar hopen op verbetering.
    Last edited by RocoCoco; 13 June 2011, 17:58.

    Comment

    • RocoCoco
      Ultra Stoner
      MemberLucky Member
      • Feb 2011
      • 116

      #3
      Re: [LED] Stek bladprobleem

      Dag 2 sinds 't probleem gekomen is.. meerdere van m'n stekjes vertonen hetzelfde als op de foto..

      PS. MAG deze topic verplaatst worden naar Helpdesk > Bladproblemen? AUB, aangezien ik hier geen hulp krijg. Alvast bedankt!

      Comment

      • tumble trimmert
        Banned
        • Mar 2010
        • 3610

        #4
        Re: [LED] Stek bladprobleem

        ik denk dat ze te nat staan.als ik me kuipen onder hps inwater,dan geef ik ze daarna een heele week niks meer.ph van het gietwater zetten de meeste op 6.0.

        Comment

        • Poffertjesporem
          Advanced Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2010
          • 1113

          #5
          Re: [LED] Stek bladprobleem

          Hang ook je led's maar op 40cm, tenzij je eenorm veel IR led's in je unit hebt.


          Grtz.

          Comment

          • RocoCoco
            Ultra Stoner
            MemberLucky Member
            • Feb 2011
            • 116

            #6
            Re: [LED] Stek bladprobleem

            Okay, allebei bedankt.. ik ga ze even paar dagen geen water geven omdat ze al teveel hebben gehad gisteren.

            De lamp hangt nu op +- 40-45 cm ipv 70. Poffertjesporem > Ik weet niet hoeveel van de leds IR zijn, het zijn totaal 144 leds , hier meer info over de unit.


            By the way omdat mijn afzuiging nu een stand hoger gezet is blijft de LV rond de 65-68 % hangen, ik weet niet of dat erg is.. moet ik hem anders toch iets lager zetten zodat het teruggaat naar 75%?
            Ze zijn al 4 dagen op 12/12 dus ik weet niet of dat slim is om de LV weer hoog af te stellen.

            Comment

            • RocoCoco
              Ultra Stoner
              MemberLucky Member
              • Feb 2011
              • 116

              #7
              Re: [LED] Stek bladprobleem

              Hallo hier ben ik weer.. ik heb ze nu 2 dagen geen water gegeven maar het probleem lijkt niet weg te gaan. Sterker nog, meer van de dames vertonen hetzelfde als op de foto.
              Ik heb geen idee wat ik moet doen. De onderste bladen op de foto hebben iets wit achtigs wat op huisstof lijkt maar het gaat er niet af als je zachtjes met je vingers overheen gaat, ben bang dat het een meeldauw vorming is.
              Wel stom want het is 1e keer in een nieuwe tent + nieuwe potten en nieuwe aardemix, alles nieuw.

              LV is nu 60% btw. Ik heb ze vandaag met een sproeipompje een soort van kleine badje gegeven over de bladeren heen met afgezuurd water.

              Comment

              • lange fred
                Expert Stoner
                Member
                • May 2011
                • 75

                #8
                Re: [LED] Stek bladprobleem

                Weet niet veel van led af maar met hps en jou aarde mix zou ik slechts KRAANWATER geven!!

                NIet aanzuren naar 6.0.Je substraat heeft die al.Enkel een goed bodemleven en goed LUCHTIG! Met led niet t eveel water denk ik omdat dit veel minder verdampt als met hps.

                en je subsraat tot hoelang is die voorbemest?

                Comment

                • RocoCoco
                  Ultra Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Feb 2011
                  • 116

                  #9
                  Re: [LED] Stek bladprobleem

                  Ik gebruik Martha Grow Mix , die heeft genoeg voeding voor de eerste 3 weken staat op 't verpakking.

                  Ik heb gedeminiraliseerd water in een beker gedaan en wat aarde uit mijn potten erin gedaan en laten trekken 20min.
                  Vervolgens EC meter erin gedaan en waarde kwam op 0.8, daarna PH meter erin gedaan en waarde kwam op PH 5.8

                  Het is nu 3e dag dat ik geen water geef maar ik zie geen verbetering. Kraanwater hier heeft een PH van 7.6 moet ik echt gewoon kraanwater geven zonder afzuren?

                  Ik heb vandaag fotos gemaakt, buiten de led-verlichting, misschien is het duidelijker nu:
                  CIMG1113.jpgCIMG1117.jpgCIMG1111.jpg

                  Foto 1: het probleem
                  Foto 2: het probleem in iets beginnender fase
                  Foto 3: [in led] meest beschadigde plantje

                  Op de eerste 2 fotos zien jullie dat 'stof' op de bladeren, is dit meeldauw?
                  Ik heb een middel gekocht vandaag: Bayer Garden: Schimmels
                  article10593525.jpg
                  Op het achterkant staat tegen: valse meeldauw, botrytis, bladvlekkenziekte, roest, aardappelziekte.
                  zal ik die gebruiken of niet?

                  Comment

                  • tumble trimmert
                    Banned
                    • Mar 2010
                    • 3610

                    #10
                    Re: [LED] Stek bladprobleem

                    als je die witteaanslag er zo met je vinger vanaf kunt vrijven is het meeldauw,en daarvoor heb je de juiste spullen gekocht zie ik.

                    Comment

                    • RocoCoco
                      Ultra Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Feb 2011
                      • 116

                      #11
                      Re: [LED] Stek bladprobleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert
                      als je die witteaanslag er zo met je vinger vanaf kunt vrijven is het meeldauw,en daarvoor heb je de juiste spullen gekocht zie ik.
                      Ik kan het juist niet met mijn vingers vanaf vrijven..

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: [LED] Stek bladprobleem

                        Volgens mij is het gewoon een spint-invasie. (die al even bezig is)
                        Zou maar eens een vergrootglas pakken, en goed de onderkant van de bladeren bekijken.

                        En wachten met water geven tot ze echt droog staan. Niet nat houden.
                        Daarna met PH6, EC 0.7 eens wateren. Als je wacht tot je medium is uitgeput ben je te laat.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • tumble trimmert
                          Banned
                          • Mar 2010
                          • 3610

                          #13
                          Re: [LED] Stek bladprobleem

                          dan is het geen meeldauw maar iets anders,dus kijken met de loep

                          Comment

                          • RocoCoco
                            Ultra Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Feb 2011
                            • 116

                            #14
                            Re: [LED] Stek bladprobleem

                            Okee net met de loep gekeken en ik vond inderdaad iets: Aan de onderkant van de bladeren vind ik donkergrijze/zwarte puntjes, die ik zo met mn vinger eraf kan halen. Weet bijna zeker dat het beestjes zijn. Ze zijn ontzettend klein, waarschijnlijk kleiner dan de topje van een naald. Kunnen die ook de oorzaak van mijn bladprobleem zijn ??

                            Comment

                            • tumble trimmert
                              Banned
                              • Mar 2010
                              • 3610

                              #15
                              Re: [LED] Stek bladprobleem

                              tuurlijk ze moeten toch wat doen daar?denk bladzuigen

                              Comment

                              Bezig...