Probleem met autoflower zaadling

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • AutoFlow
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • May 2023
    • 3

    #1

    Probleem met autoflower zaadling

    Korting op 420shop
    Hoi mensen,

    Ik heb in het verleden 2x planten buiten gehad en nu voor het eerst vanaf het zaadje ontkiemt.

    Van de 3 zaadjes zijn er 2 Easy Buds die het goed doen, en 1 Royal Bluematic die problemen heeft.

    Ik heb ze in katoenen watjes ontkiemt en helaas bij het openen van de watjes is de het zaad schilletje vanaf de "wortel" getrokken
    Had toch besloten om hem te planten te kijken of het nog iets kon worden...

    Heb helaas ook de beginner fout gemaakt om ze de 1e paar dagen niet in vol light te zetten waardoor ze iets zijn gaan "rekken"...
    De andere 2 die nu ook buiten in de volle zon staan doen het goed.

    Nu heeft deze het probleem dat hij is gestopt met groeien en niet will "openen" lijkt wel.
    Wat eerst leek op kleine paarse tinten lijkt nu helaas beetje bruin achtig.

    Als ik online zoek kom ik alleen de 2 problemen tegen dat de zaadschil op de zaadling blijft zitten of het zaadmembraam vast is blijven zitten.
    Maar dit lijkt niet het geval, heeft iemand ideen of tips?

    Vermoed dat het ontkiem probleem dit heeft veroorzaakt, alsof hij niet compleet meer was.

    ​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Answer selected by AutoFlow at 15 May 2023, 20:48.
    AutoFlow
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • May 2023
    • 3

    Het apparte is dat het niet een velletje/membraam lijkt te zijn, maar alsof het een kort/klein dik blad is die bruinig aan de achterkant.

    Ik heb al geprobeerd een het een beetje nat te houden en los te vrijven maar lijkt deel van de plant.

    IMG_20230515_072336.jpg
    Last edited by AutoFlow; 15 May 2023, 09:47.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nou, mooi laten gaan dan.

      Niet teveel water geven, wachten tot ze weer licht zijn.
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1955

    #2
    Effe vliesje eraf wrijven met nat wattenstaafje.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Lukt dat niet dan voorzichtig met vingernagels of pincet losmaken.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En de lamp iets lager, want ze strekken.
  • AutoFlow
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • May 2023
    • 3

    #3
    Het apparte is dat het niet een velletje/membraam lijkt te zijn, maar alsof het een kort/klein dik blad is die bruinig aan de achterkant.

    Ik heb al geprobeerd een het een beetje nat te houden en los te vrijven maar lijkt deel van de plant.

    IMG_20230515_072336.jpg
    Last edited by AutoFlow; 15 May 2023, 09:47.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nou, mooi laten gaan dan.

      Niet teveel water geven, wachten tot ze weer licht zijn.
Bezig...