Help ?????? Blad probleen ?????? Help

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • croomweels
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Apr 2011
    • 114

    #1

    Help ?????? Blad probleen ?????? Help

    Korting op 420shop
    help mensen ik heb een blad probleem mijn eerst is van in het begin dat hij dat heeft hier een foto

    S6000455.jpgS6000456.jpg

    eerst wordt het licht groen en nu bruin.
    eerst waren ze onder 2 x tl lampen van 36watt en nu onder 6x 52wat tl gewoon in kamer met ruit lichtjes open en zijn ongeveer 10cm van het licht met een ventilator.

    nu zitten ze in 4 l potten met dcm mediterra 2 weken geleden hebben ze wel teveel water gekregen en meer dan een week geen water moeten geven te nat maar plantjes ginnen goed.

    ze hebben nog geen voeting gekregen behalfe roots van plagron 2x op 6 weken en de rest water

    hier is mijn ander probleem.


    hier foto s
    S6000458.jpgS6000459.jpg



    IK HOOP DET JULLIE KUNNEN HELPEN


    HIER MIJN ANDER TOPIC
  • Urban
    Amazing Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2008
    • 4104

    #2
    Re: Help ?????? Blad probleen ?????? Help

    teveel voer dat is mijn eerste ingeving

    Comment

    • angel777
      Cronic Grower
      • Mar 2010
      • 3409

      #3
      Re: Help ?????? Blad probleen ?????? Help

      te hoge ph
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment

      • croomweels
        Ultra Stoner
        MemberLucky Member
        • Apr 2011
        • 114

        #4
        Re: Help ?????? Blad probleen ?????? Help

        Mijn ph staat op 7.
        Teveel voeding in de potgrond of wa wand ik geef geen voeding
        ik heb ze iest meer dan 2 weken herpot
        wat kan ik doen weer herpotten of wa ik ging vrijdag achter ligh mix gaan of wat raden jullie mij aan

        Comment

        • RocoCoco
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Feb 2011
          • 116

          #5
          Re: Help ?????? Blad probleen ?????? Help

          zoals angel777 al zei.. te hoge pH.. 7 is te veel. 6 is ideaal!

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Help ?????? Blad probleen ?????? Help

            Verkeerde grond ?
            Eigenschappen zijn dat ze luchtig blijft, en lang water kan vasthouden.
            Wat ik verder kon vinden over DCM Mediterra :

            Dry matter: 35%
            Organic matter: 20%
            pH (water) area: 5.0 to 6.5
            Electrical conductivity: 500 μS / cm
            compound fertilizer NPK 12-14-24 0.5 kg / m³
            compound organic fertilizer NPK 7-7-10 3.5 kg / m³

            De pH van de grond lijkt me oke, er zit wel wat ruim voeding in, maar als dat een probleem was, had je dat binnen een paar dagen gezien aan de uiterste puntjes van het blad.
            Ik zou dus denken dat je een blokkade hebt door een te nat medium, maar de eerste twee foto's wijzen op hitte-stress, en niet op een tekort.
            Aangezien het niet op de onderste bladeren zit. Zijn ze voorheen misschien eens wat te dicht naar de lamp gegroeid ?

            De twee laatste foto's zouden een Calciumgebrek kunnen zijn, of beestjes.
            Misschien eens met een loep de onderkant van het blad zien.
            Een Ca-gebrek kan ontstaan door een te hoge pH. Maak niet de fout om kalk (mearl) toe te gaan voegen, want dan wordt de pH in je medium nog hoger.
            In stapjes de pH van je water verlagen om te beginnen, en dan eens een bodemmonstertje nemen en daar de pH van bepalen.

            Als je de pH gaat verlagen, gaat er ook meer voeding vrij komen uit je medium, waardoor een evt. Ca-gebrek verholpen wordt.

            Of de makkelijke oplossing, alles overpotten in een goeie light mix voor Cannabis
            (en voortaan met pH 6 wateren)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • croomweels
              Ultra Stoner
              MemberLucky Member
              • Apr 2011
              • 114

              #7
              Re: Help ?????? Blad probleen ?????? Help

              bedankt iedereen ik ga morge light mix van plagron gaan halen dat zal het beste zijn wekle voeding raden jullie mij aan .
              ik was aant denken tussen bio of terra van plagron( welk van de twee is de beste) of zijn er miss beter

              Comment

              • HJM
                Wicked Grower
                MemberLucky Member
                • Mar 2010
                • 3714

                #8
                Re: Help ?????? Blad probleen ?????? Help

                De grond die je hebt is prima.

                Je zal ze wel verzopen hebben. Verpot ze maar naar grotere potten en dan alleen water geven als de grond droog wordt.
                Zet er anders vocht voelers van Setamis bij. http://www.deoosteindeonline.nl/Prod...idsmeter-26cm/
                Dan alleen water geven als ze rood kleuren.

                De NPK verhouding van de voeding in de grond is perfect. Zou je in een grote pot zo maar auto flowers kunnen afbloeien.
                Je water afzuren naar 5,6-5,8 zou wel een goed idee zijn.

                Succes, HJM
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment

                • croomweels
                  Ultra Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2011
                  • 114

                  #9
                  Re: Help ?????? Blad probleen ?????? Help

                  thx HJM

                  Comment

                  • Cho3y
                    Retired
                    • Jun 2011
                    • 100

                    #10
                    Re: Help ?????? Blad probleen ?????? Help

                    Al gekeken voor spint?
                    zag zoiets met gele stippen bij spint weet alleen zo 1 2 6 niet waar

                    dat zou niet best zijn,maar als dat t niet is zou k me niet druk maken

                    suc6

                    Comment

                    • croomweels
                      Ultra Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Apr 2011
                      • 114

                      #11
                      Re: Help ?????? Blad probleen ?????? Help

                      ik denk het ni wand de andere planten zou dat ook hebben denk ik want ze staan allemaal samen
                      ik ben vandaag naar een thuiscentra in brussel ( growshop ) en die van de winkel zit ook met planten thuis en hij denkt te rijk in voeding door die potgront
                      ik heb dan bij hem royalty mix gekocht ik ga ze morge over potten en hopen dat hat beter ga

                      Comment

                      Bezig...