Blaren! To snoei or not to snoei!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • highsurfer
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jan 2009
    • 8

    #1

    Blaren! To snoei or not to snoei!

    Korting op 420shop
    Hallo,

    als beginnende buiten kweker zijn er veel zaken waar ik over twijfel!

    De blaren dienen voor foto synthese. Dus de plant heeft zijn blaren nodig.
    Maar aan de andere kant. Snoeien is bloeien...

    De blaren die aangetast zijn gaan er zo wie zo vanaf...

    Als ik meer blaren weg haal krijgen de topjes meer zon...

    Klopt mijn redenering?

    Hoeveel blaren mag ik per dag weg halen? Kan ik er teveel weg halen?

    Graag zou ik jullie mening willen. Het is natuurlijk nooit zwart wit maar ik weet niet wat het beste is voor mn plantjes.

    Vriendelijke Groeten! Highsurfer
  • tumble trimmert
    Banned
    • Mar 2010
    • 3610

    #2
    Re: Blaren! To snoei or not to snoei!

    in de bladeren zit voeding opgeslagen,dus niet verwijderen.geel opkrullend of uitgedroogt blad ,haalt inderdaad de zon weg voor de gezonde bladeren.dus gezond blad laten zitten.

    Comment

    • member10463
      Banned
      • Sep 2010
      • 510

      #3
      Re: Blaren! To snoei or not to snoei!

      snoeien is niet bloeien misschien ergens in de bloei en Binnen
      doe zoals tumble trimmert zegt
      bladeren dienen als motor en wanneer je goed blad wegsnijdt , minder kracht voor de plant en je maakt een wonde , kans op besmetting(ziekte)
      beter kun je je plant dieven dan met bladeren wegsnijden de fluff licht laten krijgen
      Last edited by member10463; 1 July 2011, 12:53.

      Comment

      • nowv
        Expert Stoner
        Member
        • May 2011
        • 88

        #4
        Re: Blaren! To snoei or not to snoei!

        ik heb met mijn buitenkweekje wel gemerkt dat als ik bladeren die schade/verkleuringen/gaten hebben en de bladeren die weinig zonlicht vangen wegknip dit word gecompenseerd door dubbel zo veel blad. ik knip niet veel weg. maar toen ik er stuk of 4 bladeren afhaalde zon 2 weken terug kreeg mijn plant egt een groeispurt van bladeren.
        ik dekn dus wel dat er iets in zit, maar kan dit niet met zekerheid zeggen.

        Comment

        • buitencana
          Retired
          • Jul 2011
          • 103

          #5
          Re: Blaren! To snoei or not to snoei!

          Ik heb een paar WW buiten in de volle grond staan, ik zal eens wat bladeren weghalen om te kijken hoe ze reageert.

          Later.

          Comment

          • misto
            Advanced Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2010
            • 1011

            #6
            Re: Blaren! To snoei or not to snoei!

            wat is het toch met bladeren weghalen ^^ zijn toch je zonnepanelen...
            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: Blaren! To snoei or not to snoei!

              Snap dat ook niet.
              Iedereen wil maar blad weghalen, terwijl dáár juist alles vandaan komt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • moreweed
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Dec 2009
                • 5939

                #8
                Re: Blaren! To snoei or not to snoei!

                blaren haal je niet weg, die prik je door (goed leegdrukken en dan dakpansgewijs afplaken)

                Bladeren daarentegen laat je aan de plant > daar vind namelijk het grootste deel van de plantprocessen plaats. Energie omzetting om maar wat te noemen, en co2 fixatie. Bij mij het komt per buitenkweekseizoen misschien één keer voor dat er een blad zodanig in de weg zit dat die het haasje is, de rest regelt de plant maar mooi zelf.
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment

                • mathijs
                  Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2010
                  • 649

                  #9
                  Re: Blaren! To snoei or not to snoei!

                  Shit was moreweed me voor wat dat doorprikken betreft...

                  Comment

                  • limburg
                    Retired
                    • Aug 2010
                    • 503

                    #10
                    Re: Blaren! To snoei or not to snoei!

                    idd bladeren haal je niet weg die zorgen wer voor dat jer plantje tog beetjuh zon krijg weer kaats via het blad is mijn oppini er van

                    Comment

                    • buitencana
                      Retired
                      • Jul 2011
                      • 103

                      #11
                      Re: Blaren! To snoei or not to snoei!

                      jaja, niet gelijk zo .....
                      Als je zelf niets test, maak je ook geen fouten of ..

                      iig. staat er een vrouwtje bijna in d'r nakie tussen de andere.
                      Ik wilde een foto maken, maar moet eerst even uitzoeken hoe je de GPS uit zet.

                      later dus.

                      Comment

                      • Weedy
                        Ultra Grower
                        420 MemberLucky Member
                        • Jul 2008
                        • 2248

                        #12
                        Re: Blaren! To snoei or not to snoei!

                        Bladeren eraf halen is een "no-go".. Ik zou ze alleen eraf halen als ze al totaal naar de klote zijn - om welke reden dan ook - en je merkt dat je plant dat blad wilt behouden, wat overigens bijna nooit het geval is
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment

                        • buitencana
                          Retired
                          • Jul 2011
                          • 103

                          #13
                          Re: Blaren! To snoei or not to snoei!

                          Zoals iedereen al zegt zijn de bladeren belangrijk, zo niet het belangrijkst.
                          Na 2 dagen kan ik alleen zien dat ze iets sneller de hoogte in gaat tov de rest.
                          Wordt vervolgd.

                          Comment

                          • highsurfer
                            Stekje
                            Nieuw Lid
                            • Jan 2009
                            • 8

                            #14
                            Re: Blaren! To snoei or not to snoei!

                            Bedankt voor de vele reacties!

                            Gewoon afblijven dus...

                            Ik had bij een plantje redelijk wat blad weg gehaald omdat ze te droog had gestaan. Nu zijn er veel kleine blaadjes in de plaats gekomen. De blaadjes die tussen de topjes zitten zijn ook groter geworden. Dik nadeel dus!

                            K leer bij zo lang mijn vingers niet even lang zijn!

                            Hartelijk bedankt!

                            Comment

                            • QnQ
                              Godlike Grower
                              Lucky Member
                              • Sep 2010
                              • 26093

                              #15
                              Re: Blaren! To snoei or not to snoei!

                              Als je even op deze site kijkt, staat ergens halverwege het kopje "Foto informatie bekijken en wijzigen".
                              Daar kun je vast wel iets vinden om privé-data van foto's te wissen.
                              thumbsup.gif
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...