Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help, zaailingen worden geel en krijgen bruine vlekjes!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help, zaailingen worden geel en krijgen bruine vlekjes!

    Korting op 420shop
    Hallo luitjes, dit is mijn tweede kweek, de eerste verliep probleemloos, maar bij deze nieuwe poging loop ik tegen problemen aan.

    De zaailingen (AK47) zijn slechts 2 weken oud, waardoor ik het erg vreemd vindt dat ze nu al een tekort hebben... Maar er is een duidelijke verkleuring te zien. Het is vrij plotseling opgetreden, binnen een dag of 4. De onderste bladeren vergelen en krijgen bruine vlekjes met een donker randje. Ik heb ergens gelezen dat dit typisch is voor een kalktekort. Sommige blaadjes krijgen eerst de bruine vlekken en vergelen pas later...

    De plantjes hebben nog geen voeding gekregen, dus het is zeker geen overbemesting!

    Kan iemand mij a.d.h. van de fotos a.u.b. bevestigen of ontkennen dat dit een calcium tekort is?

    Het kraanwater heeft hier weinig of geen kalk, daarom denk ik aan calcium tekort, hoewel ik het toch vreemd vindt dat de zaailing zo vroeg vergeelt (dus ook weinig kalk in de grond blijkbaar).

    Twee andere zaailingen (Bubblegum) vertonen het probleem niet, hoewel ze hetzelfde kraanwater krijgen. Ze hebben echter andere potgrond in hun substraatmengsel gekregen...
    Voor de zekerheid zal ik de plantjes ompotten, maar zou toch graag weten wat voor tekort dit is en waar het aan zou kunnen liggen!!!

    Reacties graag!
    Attached Files

    #2
    Re: Help, zaailingen worden geel en krijgen bruine vlekjes!

    Je blad vertoont idd een Ca tekort. een verstoorde bodemPH zou ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

    Comment


      #3
      Re: Help, zaailingen worden geel en krijgen bruine vlekjes!

      Wat voor grond is het dan, waar ze in staan?

      Comment


        #4
        Re: Help, zaailingen worden geel en krijgen bruine vlekjes!

        misschien slechte stek?
        of was het zaad?
        beetje vaag is het in elk geval wel!!

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Help, zaailingen worden geel en krijgen bruine vlekjes!

            Verschil zie je als het opgelost is binnen een week. Je let dan op de nieuwe bladeren, de schade die je bladeren nu hebben gaat natuurlijk niet meer over en die bruine vlekjes worden gaatjes in het blad.

            Comment


              #7
              Yup, dat de bruine vlekjes niet meer herstellen had ik wel verwacht want da's pure necrose, maar de gele gedeeltes zouden weer groen moeten worden, toch?

              Effe een spannend weekje dus, maar ik heb er het volste vertrouwen in en ik wacht met ongeduld op de terugkomst van een mooi lekker donkergroen tintje!
              Last edited by ceBep; 16 July 2011, 09:30. Reden: dubbel post, lees de regels!

              Comment


                #8
                Ziet er naar uit dat het werkt. De plantjes zijn weer aan het groeien en de nieuwe bladeren zien er heel gezond uit
                De oudste bladeren zijn niet hersteld, maar ook niet echt verergerd... Ik vermoed dat de plant deze op den duur toch afstoot.

                Overigens, de nieuwe mix kan ik gebruiken zonder extra bij te mesten, maar dan moet ik wel om de 2 weken verpotten (volgens het artikel waar ik de mix heb gevonden).

                Comment


                  #9
                  Re: Help, zaailingen worden geel en krijgen bruine vlekjes!

                  goed dat het opgelost is,uhhhh om de twee weken verpotten lijkt me niet prettig voor je plantjes, ze krijgen stress, en dit kan
                  nadelig zijn bij de groei/bloei.
                  als ik jou was, zou ik ze in de definitieve pot zetten, en niet meer overpotten. je kunt later ook extra vloeibare voeding geven.

                  PPlantje
                  ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

                  Comment


                    #10
                    Last edited by ceBep; 27 July 2011, 20:09. Reden: dubbelposten

                    Comment


                      #11
                      Mijn plantjes nu, of beter gezegd van een paar dagen geleden, want ze zijn alweer groter gegroeid .
                      Attached Files
                      Last edited by argenjointje; 1 August 2011, 02:55.

                      Comment

                      Bezig...
                      X