Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

verbranden of overvoed.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    verbranden of overvoed.

    Korting op 420shop
    Hallo

    Weet iemand wat er met mijn plantjes is het blad begint bij de punten bruin te worden en naar de zijkant om te krullen.
    Kweek met een 400w en 300k afzuiger twee serverfans onder me lamp en die hangt zon 60 cm boven de grootste plant.
    In me hok is het 28 graden alleen boven op me potten was het laatst 36 graden.
    Geef ze alleen water met wortelstimulator op ph 5,6.
    Ze staan in 15 literpotten met een kern van light mix en de rest gewone grond v\d growshop.
    Zelf denk ik aan verbranding heb me lamp ook maar wat hoger gehangen maar die moet eigenlijk makkelijk op 50 cm boven me planten kunnen het is maar een 400.
    Dus wie kan me verder helpen?

    Grtz Fallas
    Attached Files

    #2
    Re: verbranden of overvoed.

    Is dit je eerste kweek op Light Mix?
    In light mix zit er niet zoveel voeding dus het zou mss een tekort kunnen zijn.

    Heb je voedingsstoffen door de grond gemengt?

    Peace

    Comment


      #3
      Re: verbranden of overvoed.

      Stekjes geef je alleen wortelstimulator

      als je nu al voeding gaat mengen
      met je aarde verbranden je wortels
      en gaan je plantjes er verbrand uitzien.

      zzz.

      Comment


        #4
        Re: verbranden of overvoed.

        verbranding kan het haast niet wezen van je lamp dan tenminste, want dan zouden je bovenste verse blaadjes last hebben en niet de onderste

        tenzij je vloeibare voedding op het blad hebt gegoten/gespoten en die mest heeft zich opgehoopt aan de punt en randen, en als je dan een lamp er op zet, heb je wel kans op verbranding door mest

        het zou doorgte kunnen zijn, mja, de rest van je plant ziet er goed uit. hoe oud zijn ze?

        ik zou zeggen, knip de bruine randen van het blad af en hou et in de gaten

        Comment


          #5
          Re: verbranden of overvoed.

          Dat geel plantje lijkt mij ondervoed, light mix heeft zo goed als geen voeding dus.
          Ofwel pot je ze over in bemeste potgrond of je begint ze voeding te geven.

          Als het ondervoed is knip de bladeren dan niet weg, je plant zuigt hier voeding uit.
          Als je deze wegknipt begint het gewoon bij een ander blad

          Als een blad niet meer nuttig is voor een plant laat deze het blad vanzelf vallen

          Comment


            #6
            Re: verbranden of overvoed.

            je je moet het blad niet helemaal wegknippen hoor!!

            mischien vloeibare voedding gebruiken? als ie dat nog niet deed dus.
            mja, ik vind het toch wazig.. lijkt op waneer je planten in de tuin hebt bewaterd, en vervolgens de zon keihard op heeft staan schijnen. dan krijg je van die opgekrulde droge bruine toppen in je blaadjes.

            Comment


              #7
              Re: verbranden of overvoed.

              ik kan je nu al zeggen dat 36 graden teveel is, je zou die rond de 25 moeten brengen maar zeker niet zo hoog. Je lampen hangen ook ver genoeg normaal (50cm is al voldoende eigenlijk, dus 60 is dat zeker), tenzij je er iets hebt opgespoten die de lichtstralen versterken en zo de plant alsnog doen verbranden... Verder kan ik je niet helpen, mocht het aan voeding liggen, es vragen aan Bobo ofzo mocht het heel dringend worden en erger worden.

              Greetzzz

              Comment


                #8
                Re: verbranden of overvoed.

                36 graden? daar heb ik over gelezen ...
                bij de potten? Je zou ook de temp moeten meten aan de top van de plant.

                Als het te warm is moet je plant te hard werken, zo probeert haar eigen heel de tijd af te koelen.
                Kan ook gewoon te weinig water dan zijn,

                Zoals Jona al zei temp omlaag

                Peace

                Comment


                  #9
                  Re: verbranden of overvoed.

                  allereerst bedankt voor de snelle reacties.

                  Het is geen lightmix alleen. Een lightmix kern met nog zon 10 ltr all-mix er om heen zodat de wortels eerst na het overpotten nog wat lightmix hebben en dan de bemeste grond in groeien.
                  Ik geef geen voeding alleen wortelcomplex in ph 5,6 afgezuurt water.
                  Het zijn geen stekjes maar zaailingen heb ze geen bladvoeding gegeven en ook niet gesproeid met het licht aan.
                  Te weinig water is het ook niet want de aarde is op 5cm diep nog vochtig als ik ze de dag er voor water heb gegeven.
                  Temp omlaag heb ik geprobeert maar krijg hem niet naar beneden.
                  Heb een afzuiging met overcapaciteit en twee aanzuiggaten van 125 rond zou toch afdoende moeten zijn.
                  Verder heb ik twee 18w serverfans onder me lamp hangen die de warme lucht er onder vandaan blazen en zorgen voor luchtbeweging. Dacht toch zo dat dit aan alle criteria voldoet om een goede stabiele omgeving voor de plants te krijgen.
                  Zou echt niet weten wat ik nog voor trucs uit kan halen om de temp omlaag te krijgen.
                  Dus als iemand iets weet brand maar los.

                  grtz Fallas

                  Comment


                    #10
                    Re: verbranden of overvoed.

                    airco aanschaffen

                    werkt perfect

                    Comment


                      #11
                      Re: verbranden of overvoed.

                      Vind het een beetje overdreven om voor zo'n klein hokkie een airco aan te schaffen van een paar 100 eu.
                      En de aangezogen lucht is zo'n 18 graden dus dat moet koel genoeg zijn.

                      grtz Fallas

                      Comment


                        #12
                        Re: verbranden of overvoed.

                        Volgens mij ligt het dan aan je tempratuur, als het al zo warm is aan de potten hoe warm is het dan niet hoger? (waar je plant naartoe zal groeien)

                        Peace

                        Comment


                          #13
                          Re: verbranden of overvoed.

                          Ja en das dus het vreemde in me hok zelf boven of beneden is het 28 a 29 C.
                          Alleen bij me planten is het zo warm daarom vind ik het ook zo vreemd.
                          want bij me vorige kweek draaide ik met een 600w lamp en een 250k afzuiging. en dat ging prima en zon 600 word toch nog een stukkie heter als een 400.

                          Comment


                            #14
                            Re: verbranden of overvoed.

                            dan zou ik maar de af en aanzuiging gaan controleren als ik jou was
                            filtert verstopt? succes!!

                            je hebt al goedkopere koeltorens hoor, hoef je geen rug voor neer te tellen
                            maar als je een klein hokje hebt...

                            Comment


                              #15
                              Re: verbranden of overvoed.

                              de aanzuiging werkt perfect kan me aansteker niet aan doen door de zuigkracht als ik hem er voor houd.
                              Me koolstof filter is nieuw dit is de eerste kweek op dat filter.
                              en als ik me hoofd voor de afzuiging houd worden zowat me lenzen uit me ogen geblazen

                              grtz Fallas

                              Comment

                              Bezig...
                              X