Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

magnesium tekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    magnesium tekort?

    Korting op 420shop
    Hoi,

    planten nu 13 dagen op 12/12
    een goeie week verplant naar de groene potten ...
    EC: 1.5
    PH: 5.8
    terra aquatica tripart
    coco 70/30 perliet
    3.9 liter potten
    lampen staan iets zachter dan ze mogen
    extra co2 (hahahaha)
    temp: 23-28
    RL 60%

    Euhm, gezien ze nog wortels moeten bijgroeien, kan ik magnesiumsulfaat bladvoeding geven? epsum salt? 3ml kristallen op één liter water (ec is dan 3200)? wat en hoeveel "oppervlaktespanningsbreker" gebruiken jullie? een beetje handzeep ???

    ik ga volgende keer al tijdens 18/12 verplanten naar die 3.9 liter potten en wachten tot de wortels heer en meester zijn in de pot ...

    alvast bedankt !


    image.png

    image.png




    image.png

    Vorige keer flipte ik meer, over een kleiner probleem ...​​
    Last edited by Manfred; 1 week geleden.

    #2
    De bladpunten zeggen dat je al tegen de boven grens aan zit.

    Dus ec lager en wat calmag erbij.

    En verder geen andere zooi, want dat is niet nodig.

    Daar gebruik ik biologische vloeibare groene zeep voor.

    Comment


    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      Hallo, ik heb marseille zeep olijfolie gekocht in een bio winkel, met de minste ingrediënten ....idd groen...

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Effe duidelijk zijn naar jou is wel nodig merk ik.

      Euh heb je last van dingen in je hoofd waardoor je iets niet snapt?

      Nou moe, gewoon naar de umbo gaan en effe aan een medewerkster vragen naar een fles vloeibare groene zeep van driehoek.

    #3
    Idd EC omlaag, 1,5 dat doe ik nu in de bloei nog niet eens, kan wel maar niet nu lijkt me.
    Baas in eigen brein.

    Comment


      #4
      Pak gewoon wat grotere potten de volgende keer dan heb je wat meer wortelruimte al moet dat niet het verschil maken, ik zelf vind je ec van 1,5 niet te hoog daar start je meestal op, zou het niet kunnen zijn dat je coco,s te droog is waardoor je ph waarde niet meer klopt.

      Comment


      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        hallo, hij is zeker niet te droog, ik moet gewoon vroeger verpotten naar die groene potten, de ph out is nog goed: 5.9, ze zijn nu tien dagen verpot naar die groene, en staan vanaf 10/04 op 12/12 en zijn gekiemd op 16/03, ik doe 4* shots van 150ml om het kwartier, tot er runoff is, de wortels moesten nog groeien, en doordat er magnesium tekort was, kon ik niet direct bijsturen omdat de potten nog te nat waren ... het is de bedoeling deze pdf te volgen vanaf blz 39: https://issuu.com/athenaag/docs/athena_hb_me ik heb gehoord, dat je uit kleine potten evengrote planten kunt halen, bedoeling is van kleinere potten, dat de planten de pot sneller droogtrekken, zodat ik precies kan bijvoederen , maar dat gaat niet goed als de bladeren kapot zijn natuurlijk ... zucht

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        wat is daarop jouw antwoord!?

      • Urban
        Urban commented
        Editing a comment
        Mijn antwoord, ik ben bijna meteen uit geluld, ik zie op de foto een lichtkleurige coco grond dat is voor mij een teken dat hij droog staat, zeker aan de bovenkant, een plant die net 5 weken in een potje staat zou eigenlijk nog geen tekorten moeten hebben, een halve liter water per uur lijkt me ook best wel wat veel, ikzelf maak mijn grotere potten goed nat met wortel stimulator en laat ze dan lekker droog trekken voor een 2 tal weken of 3 als het nodig is zodat ze achter het vertrekkende water gaan en zo een fiks wortel gestel creëren.Zeker kun je uit een kleine pot net zoveel halen als uit een grote pot maar waarom als je er maar 4 neerzet in een 4 liter potje kweken?
        Sneller droogtrekken zodat je kunt bijvoeren snap ik niet helemaal, ieder dag 1 liter voor een kleine pot is toch hetzelfde als 4 liter voor een 4x grotere pot of zie ik dat verkeerd.
        Ikzelf denk dat dit wel goed gaat komen want je hebt een handboek van 132 pagina,s waar precies staat hoe je het moet doen al lijken mij een paar groene vingers verkregen door ervaring een betere leidraad.

      #5
      En trouwens.

      Ik heb nog nooit gehoord dat cocos geen vocht opneemt of inklinkt zoals grond.

      Dus waarvoor zou je groene zeep bij je water doen dan?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Nooit gehoord dat iemand dat deed bij bladvoeding.

        kelderkastje of Takketoelli misschien?

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Ik zou dat niet doen. En bladvoeding is wat overroepen voor ons onkruid. Dat is voor kamerplanten.

      • Urban
        Urban commented
        Editing a comment
        een druppeltje dreft verbreekt de oppervlaktespanning, bio nova heeft dat als noburn een yucca extract, normaal is dat ook niet nodig voor je coco,s behalve als je hem te droog laat komen en het water dan meteen langs de zijkant wegloopt, eventje met een planten sproeier een fijne nevel over de pot en dan trekt je water er ook zo in.
    Bezig...
    X