IMG_0264.jpg werden ze eindelijk weer beetje groen… en nu sinds de laatste week zijn de 2 rechts onder weer aan t vervelen😩
Blad problemen..
Collapse
X
-
-
Het lijkt wel alsof het blad compleet verbrandt. Ondanks het lichte blad, denk ik aan een extreem voedingsoverschot. Vermoedelijk is de pH steeds te hoog geweest waardoor de planten geen N kunnen opnemen dus het blad geel wordt. Maar zeker weten doe ik het niet, kweken op zulke grote potten met aarde maakt het stukken lastiger allemaal.
Mijn advies is, neem kleinere potten de volgende keer en vertrouw nooit op het pH regulerende vermogen van de plant. Voedingsoverschotten komen het vaakst voor op aarde, overweeg eens kokos wat veel gemakkelijker is.Comment
-
IMG_0293.jpg achterste rij heeft zo goed als nergens last van, de cheese op de voorste rij wordt met de dag triester🥲Comment
-
Is dit in dezelfde ruimte van die gigantische toppen?
Heel vervelend dat dit gebeurt, zulke taferelen was voor mij reden om hydro te gaan kweken. Want kweken op aarde is gewoon heel lastig, daar moet je groene vingers voor hebben welke ik niet bezit. Dus mijn advies aan jou is probeer maar eens een ronde mineraal op kokos. Dan kun je het veel gemakkelijker sturen allemaal en over bewateren is niet aan de orde. De voorkeur heeft 11literpotten, want op kokos haal je de beste resultaten door vaak te wateren. Kratten in een eb en vloedsysteem met een timer is nog gemakkelijker natuurlijk.
Tijdens de groei gewoon wateren zoals aarde en nooit zonder voeding. Dan vanaf 12/12 beginnen te gieten.
Succes!Comment



Comment