Zwarte vlekken op mijn bladeren?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • natchai
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • May 2010
    • 4

    #1

    Zwarte vlekken op mijn bladeren?

    Korting op 420shop
    Hey iedereen
    Nu de buitengroei bijna gedaan is lijkt één van mijn plantjes problemen te hebben
    De bladeren krijgen namelijk zwartachtige plekken aan de randen, en enkel in de top van de plant...
    Ik heb monty's bladprobleem oplosser bekeken en het lijkt mij het meest op fosfor tekort (volgens monty's post dan toch)
    zouden jullie dat kunnen bevestigen aan de hand van de fotos? (en misschien ook andere problemen opnoemen die jullie zouden zien? dit is immers slechts mijn 2de kweek )
    Ook oplossingen zouden dan welkom zijn natuurlijk

    Ik geef ze om de 2 dagen verdeeld 5liter kraanwater met canna bio flores (40ml) en plagron green sensation(klein beetje, maar niet precies afgemeten)

    zoals ik al zei, tips en tricks welkom

    bedankt!

    IMAG0026.jpgIMAG0027.jpgIMAG0028.jpgIMAG0029.jpgIMAG0030.jpgIMAG0031.jpg
  • SirSmokeAllot
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • Sep 2008
    • 1968

    #2
    Re: Zwarte vlekken op mijn bladeren?

    Staat deze buiten in de regen @ Natchai?
    Ik dacht eerst aan een K tekort (Kalium) maar daar ben ik eigenlijk helemaal niet zeker van.

    Grtz $iR
    sigpic

    Comment

    • member10463
      Banned
      • Sep 2010
      • 510

      #3
      Re: Zwarte vlekken op mijn bladeren?

      dat was ook het eerste wat bij mij binnenschoot maar ik krijg mezelf niet overtuigd voor de volle honderd procent om dat te beweren
      nog ff afw8en tot iemand je meer zekerheid kan bieden

      greetz

      Comment

      • natchai
        Zaadje
        Nieuw Lid
        • May 2010
        • 4

        #4
        Re: Zwarte vlekken op mijn bladeren?

        ja ze staan wel buiten in de regen. Ik heb nu nieuwe voeding besteld, alga bloom van plagron, die lijkt toch rijker te zijn in zowel fosfor als kalium. Hopelijk is het daarmee dan opgelost.
        Het zijn Church plantjes van greenhouse seeds overigens. Dus schimmel of iets dergelijks zou het niet mogen zijn. P of K tekort dan zeker hé? dan zou de voeding het moeten oplossen denk ik?
        alvast bedankt voor jullie hulp

        Comment

        • SirSmokeAllot
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • Sep 2008
          • 1968

          #5
          Re: Zwarte vlekken op mijn bladeren?

          Oorspronkelijk geplaatst door natchai
          Dus schimmel of iets dergelijks zou het niet mogen zijn.
          Dat is nu net waar ik over twijfel. En als ik zo wat naar buiten kijk en de chat wat volg denk ik eerder dat dit het geval zal zijn. Ik weet niet waarom je denkt dat church geen schimmel zou mogen krijgen? Vergeet niet dat dit eigenlijk een plant is voor binnen, of toch minstens in een serre en we ver van een (sub) tropisch klimaat verwijderd zitten. Bloemkool en prei kweken in het congo bekken zal volgens mij even problematisch zijn.

          Grtz $iR
          sigpic

          Comment

          • monty
            Banned
            • May 2009
            • 11215

            #6
            Re: Zwarte vlekken op mijn bladeren?

            Ik denk hier toch eerder aan een K en P tekortje. Hou gaat het nu met de dame

            Comment

            Bezig...