Witte puntjes op bladeren, en opgerolde, gele/oranje bladeren!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • PittaSab
    Retired
    • Mar 2011
    • 19

    #1

    Witte puntjes op bladeren, en opgerolde, gele/oranje bladeren!!

    Korting op 420shop
    Goedenavond,

    Ik heb een bladproblemen die kan ik niet oplossing..

    Ik gebruik plagron light mix perliet en afgelopen zaterdag begon ik hy-pro terra voeding geven iedere 1 ml terra per 500 ml water per plant.

    verder altijd water afgezuurd tot 5,8 - 6.0


    zie de foto`s



    A.M.S.JPGams1.JPGams3.JPG
    A.M.S 1# (greenhouse)



    lange AMS.JPGamslang1.JPGamslang2.JPG
    A.M.S 2# (Greenhouse)


    lemonskunk.JPGlemonskunkblad.JPG
    Lemon Skunk 1# (Greenhouse)



    DSC01108.JPGDSC01110.JPGDSC01111.JPGDSC01112.JPG
    Lemon Skunk 2# (Greenhouse)


    Ik denk tekort aan Kalium of Magnesium..

    Hopelijk kan iemand mij hier ermee helpen..

    groeten
  • fender
    Retired
    • Nov 2010
    • 375

    #2
    Re: Witte puntjes op bladeren, en opgerolde, gele/oranje bladeren!!

    Die witte puntjes komt denk ik van wants.
    Betreft de tekorten, denk ik ook magnesium met daarbij ook een klein tekort aan kalium inderdaad.

    Gr Fender

    Comment

    • PittaSab
      Retired
      • Mar 2011
      • 19

      #3
      Re: Witte puntjes op bladeren, en opgerolde, gele/oranje bladeren!!

      Hmm,

      dus moet ik ze meer terra voeding geven of een zo`n apart flesje magnesium/kalium kopen?

      ik kan hier niet echt duidelijk informatie vinden over wants, en ik weet niet met welke middel kan ik ze bestrijden?

      bedankt voor reactie..

      Comment

      • Vadertje
        Special member
        Lucky Member
        • Jun 2011
        • 847

        #4
        Re: Witte puntjes op bladeren, en opgerolde, gele/oranje bladeren!!

        magnesium (bitterzout) verkrijg baar bij de apotheek 1 pap lepel op 10L water
        witte plejes niet van de wantz wantz maakt gaatjes
        sigpic

        Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
        Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

        Comment

        • monty
          Banned
          • May 2009
          • 11215

          #5
          Re: Witte puntjes op bladeren, en opgerolde, gele/oranje bladeren!!

          Wantsen heb je in ieder geval niet. Een Kalium tekort wel. Mg tekort kan ik niet beamen vind het er niet naar uitzien. je beschadigde blad zal niet herstellen enkel je nieuwe blad kan weer gezond groeien dus doorgaan met voeden op de juiste dosering (staat op de fles) en kijken wat je nieuwe blad gaat doen, aan het van de randen uit vergelen lijkt dit sterk op een K tekort.

          Comment

          • MrVooDoo
            Advanced Stoner
            Member
            • Sep 2011
            • 68

            #6
            Re: Witte puntjes op bladeren, en opgerolde, gele/oranje bladeren!!

            Laat ff wat weten als je het probleem ondekt hebt. Ik hoop dat je wat aan me info hebt gehad.

            Ik wacht af.

            Comment

            • fender
              Retired
              • Nov 2010
              • 375

              #7
              Re: Witte puntjes op bladeren, en opgerolde, gele/oranje bladeren!!

              Sorry, ik heb me vergist, ik bedoelde spint.

              In deze link staat wat info over spint


              Gr Fender

              Comment

              • monty
                Banned
                • May 2009
                • 11215

                #8
                Re: Witte puntjes op bladeren, en opgerolde, gele/oranje bladeren!!

                spint geeft doorgaans meer gelige puntjes.

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Witte puntjes op bladeren, en opgerolde, gele/oranje bladeren!!

                  Op die laatste foto lijkt de aarde ook wat aan de natte kant.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • PittaSab
                    Retired
                    • Mar 2011
                    • 19

                    #10
                    Re: Witte puntjes op bladeren, en opgerolde, gele/oranje bladeren!!

                    Bedankt voor hulpjes,

                    Ik was toch naar growshop gereden, en ze hadden mij een fles van Bio Nova Micro Mix gegeven ( spoorelementen mix ijzer-mangaan-zink-borium-molybdeen )

                    Dus het lijkt meest op tekort aan mangaan, en die kan je witte vlekjes op bladeren krijgen.

                    Als t gaat niet goed over een week dan moet ik weer terug naar growshop komen.

                    Groeten

                    Comment

                    • monty
                      Banned
                      • May 2009
                      • 11215

                      #11
                      Re: Witte puntjes op bladeren, en opgerolde, gele/oranje bladeren!!

                      hoe ist nu na voeden¿ graag een update met foto

                      Comment

                      Bezig...