Hoi,
Sinds een dag of 2 heb ik 2plantjes van de 6 die er bleekjes (gelig) uitzien onder de lamp, in het gewoon licht kan je het moeilijker zien en heb ook opgemerkt dat er een paar puntjes aan het verdorren zijn, is dat een tekort aan calcium of ijzer of ph van water te hoog? Ik gebruik kraantjeswater en heb geen phmeter, temp 27° Lv 60%. Op de foto is het moeilijk te zien.
De linkse is de bleke

Iemand raad? Alvast bedankt.
Greetz, Vdb
Betere foto?
Sinds een dag of 2 heb ik 2plantjes van de 6 die er bleekjes (gelig) uitzien onder de lamp, in het gewoon licht kan je het moeilijker zien en heb ook opgemerkt dat er een paar puntjes aan het verdorren zijn, is dat een tekort aan calcium of ijzer of ph van water te hoog? Ik gebruik kraantjeswater en heb geen phmeter, temp 27° Lv 60%. Op de foto is het moeilijk te zien.
De linkse is de bleke

Iemand raad? Alvast bedankt.
Greetz, Vdb
Betere foto?

waar ik fout zat, het was dus begonnen met te verpotten was zelfde aarde als in onderkant kleinepotjes, zelfde water, maar sinds ik ze verpot had gaf ik water op de aarde van de 20lpotten en niet meer in de kleine potjes en waar zitten de meeste worteltjes nu? in het klein potje. Dus gisteren wanneer de zon aansprong overvloedig water gegeven langs de kleine potjes en vanmorgen kon ik gelijk enige verbetering zien het nieuwe groen is weer donkerder en de bleek groengelige bladeren zien er ook wat beter uit, denk dat de die met de tijd zullen afvallen. Vandaag zien ze er al weer een stuk beter uit en de groei zit erweer in. Ziezo hopelijk is het opgelost, thanks to smokey om me in de goeie richting te doen denken.
Comment