Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Topjes van de bladeren worden zwart,drogen uit , daarna het ganse blad...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Topjes van de bladeren worden zwart,drogen uit , daarna het ganse blad...

    Korting op 420shop
    Hi,
    Heb dit op 1 van men plantjes.
    Het blijft klein, komt van zaadje, en zoals hierboven gezegd, de topjes van de bladeren worden zwart,drogen uit , daarna het ganse blad...
    Foto0128.jpg
    Zoals je kan zien komen er nieuwe blaadjes, mr daar zie ik de puntjes al zwart van worden....
    Ik dacht eerst teveel water, mr ze heeft nu al 3 dagen niets mr gekregen, en zoals geschreven, de topjes vd nieuwe bladeren hebben het ook...
    Nog een paar foto's , mr kwaliteit is wat minder...
    Foto0131.jpgFoto0118.jpg

    is de plant rechtsboven
    Foto0133.jpg


    Tx bij voorbaat, Kabaal

    #2
    Re: Topjes van de bladeren worden zwart,drogen uit , daarna het ganse blad...

    Volgens mij staan ze veel te nat, en wellicht ook in verkeerde grond.
    Je geeft nog geen voeding toch ?
    Moeilijk te zien, foto's zijn wat donker.

    nb. Ik kom net je topic tegen waar ik een LV zie van 38% en je noemt ook varenrouwmug ?
    Het is wel handig als je volledige info geeft als je een oplossing voor 'n probleem vraagt.
    Last edited by QnQ; 20 September 2011, 00:41. Reden: onvolledige informatie.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Topjes van de bladeren worden zwart,drogen uit , daarna het ganse blad...

      staat gewoon te nat!

      Comment


        #4
        Re: Topjes van de bladeren worden zwart,drogen uit , daarna het ganse blad...

        @QnQ
        de grond is wellicht verkeerd...had nr de duurste gevraagd, mr blijbaar was ie toch niet zo goed, en zat ik met van die kleine vliegjes...die nr ik dacht uit de grond kwamen. Iemand hier op de site zei dat het wellicht varenrouwmug was...
        Heb daarvoor gevonden dat je met een rauwe aardappel kan zien of je ook de hun larven hebt ...getest en niets gevonden...
        Ik heb ze water gegeven met iets voor wortels(rootstimulator of zoiets) en ph- om met ph rond de 6 te zitten....en men lv schommelt nogal...tsn 40 en 75-99....Denk dat dat met de afzuiging te maken heeft...eenmaal te warm, zuigt hij ook trg het vocht uit de tent denk ik....
        Foto0139.jpg
        nog ne niet zo goed gelukte foto, straks nog eens proberen...


        kabaal

        Comment


          #5
          Re: Topjes van de bladeren worden zwart,drogen uit , daarna het ganse blad...

          Een rv tussen de 75 en 99? De meeste koolstoffilters hebben een hekel aan een rv boven de 75. Dan werken ze niet optimaal en zullen ze sneller verzadigd zijn. Probeer de rv-pieken op een maximum van 70 te houden.

          Comment


            #6
            Re: Topjes van de bladeren worden zwart,drogen uit , daarna het ganse blad...

            tja, overdag zie ik die nooit op mr dan 60 staan...dus durf er niet teeel meer aan te doen, zit al zo laag...wss haalt hij 'snachts pieken...tip?
            en de rv is dat de rufluchtvochtigheid ? )

            Comment


              #7
              Re: Topjes van de bladeren worden zwart,drogen uit , daarna het ganse blad...

              Nee, natte winden doen we niet aan. RV staat voor relatieve vochtigheid. De relatieve vochtigheid is namelijk afhankelijk van de luchttemperatuur. Stel de lucht is 30 graden met een vochtigheid van 60 %. Als de temperatuur daalt tot 20 graden dan stijgt de luchtvochtigheid in dit geval -naar ik dacht, er zijn tabellen voor- tot boven de 100 %. Op dat moment vormt zich condens: de lucht is (over)verzadigd van vocht en het te veel aan vocht zet zich af op de omgeving. (en dus ook op je planten). Vandaar dat luchtcirculatie ook 's-nachts van groot belang is.

              Comment


                #8
                Re: Topjes van de bladeren worden zwart,drogen uit , daarna het ganse blad...

                @Xtreme
                Ah ha, vandaar, grote hulp, dat verklaart de stijging snachts! nu der nog iets op vinden

                Tx!!!

                Comment


                  #9
                  Re: Topjes van de bladeren worden zwart,drogen uit , daarna het ganse blad...

                  Het is natuurlijk niet zo dat de luchtvochtigheid de hele nacht zo extreem hoog is. Op het moment dat je lampen uitgaan en het dus afkoelt stijgt de rv pijlsnel. Echter als je afzuiger aanstaat dan wordt de natte lucht afgezogen en vervangen via je luchtinlaat. In een grote kwekerij -overigens niet van mij- heb ik het wel meegemaakt dat mijn overhemd na het dimmen van de lampen binnen de kortste keren zeiknat werd, vanwege het transpireren. Je zweet kan gewoon niet meer verdampen omdat de lucht al verzadigd is.

                  Comment


                    #10
                    SV103585.jpg

                    Op de foto's hieronder zie je aan de plant rechtsonder ook nog een probleem...hoop dat het niet uitbreidt....

                    SV103588.jpgSV103584.jpg

                    Greetz, Kabaal

                    Comment


                      #11
                      Re: Topjes van de bladeren worden zwart,drogen uit , daarna het ganse blad...

                      Kun je je afzuiger niet permanent laten lopen met een minimum aantal toeren en d.m.v. een sensor laten versnellen bij oplopende temperaturen?

                      Comment


                        #12
                        Re: Topjes van de bladeren worden zwart,drogen uit , daarna het ganse blad...

                        ja, zo is het nu....
                        tja, der staat natuurlijk niet aangegeven hoelang hij die hoge % heeft...Kan zijn dat die maar efkes zo'n piek heeft ook natuurlijk...
                        heb sowieso een probleem om het bij normale toestand(licht aan) vochtiger te krijgen...
                        Mijn bevochtiger staat voor men luchtinlaat en heb nog een bokaal met water in de tent, mr tot 70 stijgen....nee...(heb ntrlijk niet veel plaats in tent ook he(60x60)

                        tx anyway

                        Comment

                        Bezig...
                        X