Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

HELP! Meeldauw... wat nu? Alles wegsnoeien?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HELP! Meeldauw... wat nu? Alles wegsnoeien?

    Korting op 420shop
    Hoi

    Heb vorige week de beginselen van meeldauw ontdekt op mijn ENIG VROUWELIJK EERSTE wietplantje...
    STRESS DUS!!!!

    Ben dan wat gaan snuisteren op het web: meeldauw is naar het schijnt een schimmel onstaan door slechte verluchting. Het begint met witte vlekjes, bovenop de blaadjes en daarna krijgen die vlekken pluisjes.
    Zo ver is het voor mij nog niet gekomen, heb voor het moment op enkele blaadjes en op enkele stengels wat witte vlekjes.

    Er stond ook in dat artikel dat je het kon besproeien met 1/10 magere melk en 9/10 water. Ik heb dat vorige week geprobeerd, en dan na drie dagen nog eens. Op zich helpt dit gedeeltelijk wel, maar na een tijdje komt het terug. Vandaag was het zienbaar erger geworden. Bijna al mijn onderste bladeren, een aantal middelste en enkele wat meer naar boven stonden vol witte vlekken.

    Ik heb ondertussen de meest besmette blaadjes eraf getrokken (aan de splitsing, tussen duim en wijsvinger eraf gedraaid).

    Nu mijn vraagjes aan de experten onder jullie:
    1. Wat als er volgende dagen nog meer meeldauw op mijn plant zit? Kan ik er nog iets aan doen om haar terug helemaal beter te maken? De kleur is echt nog heel mooi, voor de helft is hij echt nog gezond (voor zover ik kan zien toch) en ik heb haast in elke oksel een beginnend knopje zitten... dus ben echt benieuwd naar de eerste oogst!

    2. Kan het kwaad dat ik zo veel bladeren van mijn wietplant pluk?
    Heb vandaag een dertigtal besmette bladeren van mijn plant getrokken, kan dat kwaad in dit stadium van de plant (plant is nu volop knopjes aan het krijgen)? Ik dacht gewoon... dan kan het niet naar de stam kruipen.
    Ik heb mij is laten wijsmaken dat je de grootste bladeren van je wietplant moet trekken om de knoppen plaats te geven zodat ze beter groeien en dikker worden... is dit waar? En kan ik dan in principe een paar weken voor het oogsten mijn plant bijna leegplukken zodat alle laatste voeding naar de knoppen (in plaats van naar de bladeren) gaan zodat deze groter worden?

    3. Zijn mijn knoppen nu al besmet met meeldauw (onzichtbaar dan)? En misschien belangrijker nog: kan je de knopjes van een met meeldauw besmette plant nog "gezond" oproken

    Sorry voor de vele vragen, eerste keer... PLEASE TEACH ME

    Alvast bedankt voor jullie hulp

    Greetz

    #2
    Re: HELP! Meeldauw... wat nu? Alles wegsnoeien?

    hey je meeldauw gaat niet meer weg ,je kunt twel nog in de hand houden met verschillende producten.
    hoelang zit je trouwens in de bloei? want als je haar zeiknat gaat spuiten kun je kans op budrot krijgen.
    en of je het wietje nog gezond op kan roken?weet ik niet maar mijne smaak er niet minder om check mijn topic mzzl

    Comment


      #3
      Re: HELP! Meeldauw... wat nu? Alles wegsnoeien?

      probeer deze maar even
      even goed door lezen..

      http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...auw-t1277.html
      Last edited by Jointjedraaien; 27 October 2008, 13:04.

      Comment

      Bezig...
      X