Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad probleem => voeding of PH???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad probleem => voeding of PH???

    Korting op 420shop
    2 3 4
    5 6 7 8

    #2
    Re: Blad probleem => voeding of PH???

    Ik denk dat het probleem bij je planten ofwel overbewatering is, ofwel onvoldoende bewatering. Hoeveel keer geef je je planten water? Is de grond nog altijd donker van kleur en ietwat vochtig, of is die droog?

    Ik zou dat schaaltje met water onder je planten uithalen, het lijkt me dat de planten teveel water opnemen en dat ze daarom zo gaan hangen.

    Als je PH op 6 zit, kan het sowieso niet aan je PH liggen. Overvoeding gaat het ook niet zijn, aangezien je ze maar de helft van de maximumdosis geeft.

    Greetz

    Comment


      #3
      Re: Blad probleem => voeding of PH???

      Ik geef ongeveer 1,5L water per dag( hetgeen volgens mij zeker niet teveel is aangezien de afzuiging vrij vaak op volle toeren moet draaien wegens 400W lamp en kleine ruimte), de grond zit volledig vol met wortels (ze komen er zelfs vanboven en vanonder uit), verder vernevel ik ook 0,25 L water over de plant (om de vochtigheid in de ruimte op peil te houden). Hetgeen nog overschiet van de grond ziet nog zwart (buiten bovenste laagje beetje witachtig van de kalk). Ik heb net water uit de kuip gedaan zodat de emmer niet meer in het water zit. Hoe lang moet ik wachten vooraleer ik moet gaan panikeren en aan iets anders moet gaan denken?
      MVG
      Last edited by Jointjedraaien; 28 May 2010, 12:50.

      Comment


        #4
        Re: Blad probleem => voeding of PH???

        Op welke afstand hangt je HPS momenteel van je planten verwijderd?

        Het is mogelijk dat je door het benevelen van je planten hen doet verbranden en dat ze er daarom zo bijhangen. Ik zou dus stoppen met dat benevelen... Toch blijf ik erbij dat je ze teveel water geeft. Anderhalve liter per dag is wel erg veel om dagelijks te geven in een 10-literpot. Ik zou een dag of twee afwachten met water geven en dan starten met ongeveer 75cl per plant per dag. Merk je dat de aarde nog vochtig genoeg is, slaag dan gerust een dag over om bij te wateren.

        Als je je LV wat hoger wil krijgen kan je in plaats van te benevelen een natte handdoek tussen je potten leggen. Het vocht zal dan geleidelijk aan verdampen wat voor een hogere LV zorgt.

        Greetz

        Comment


          #5
          Re: Blad probleem => voeding of PH???

          1,5 liter water is inderdaad wat aan de hoge kant, maar het betreft dan ook maar 1 plant (alles wat je op de foto's ziet). Ik zal je raad opvolgen en niet meer benevelen + minder water geven binnen 2 dagen + een vochtige handdoek leggen langs de pot. Helaas kan de lamp niet meer hoger, hij hangt nu al bijna tegen de koolstof filter, De afstand tussen lamp en dichtstbijzijnde top is slechts 40cm. Het is absoluut niet de bedoeling zo een kanjers te produceren, ik heb de plant al 15 cm ingekort omdat er verbranding verschijnselen optraden... De opvolger van amber, britney, staat op 45 cm van de lamp maar er niet recht onder, gedurende 12 uur en vervolgens 12 uur onder 4TL van 50 cm (15W) en 2 spaarlampen van 15W. Ze is nog maar Aan haar derde knoop bezig (zaailing) en ondervindt geen last van het licht (wordt scrog kweek methode). De verkleuring doet zicht ook voor bij toppen die verder verwijderd liggen van de lamp en zelfs in het midden van de plant. Iets waar ik ook aan dacht, de plant stond in de bloei in juli, maar is toen terug begonnen met de productie van groeihormonen en terug doorgeschoten (toppen uitgerekt+ allemaal nieuwe takjes in de toppen) omdat ze niet meer binnen gezet werd.Vanaf het moment dat ik Amber onder de lamp heb gezet (2de week nieuwe bloei) ben ik begonnen met een voedsel patroon arm aan N . Mischien was dit iets te vroeg?

          Comment


            #6
            Re: Blad probleem => voeding of PH???

            R.I.P. Amber

            Comment


              #7
              Re: Blad probleem => voeding of PH???

              Oei, wat is er dan wel gebeurd misschien?

              Greetz

              Comment


                #8
                Re: Blad probleem => voeding of PH???

                tja, de vergeling is verder gegaan. Heb tenslotte 3/4 van de plant weg geknipt (enkel onderkant blijft over) en grond grondig geflusht. De overblijfselen doen het goed. Met het afval heb ik icolator hash gemaakt. Was nog een aardige hoeveelheid. Ik vermoed dat de plant te oud werd (is na eerste bloei terug doorgeschoten). Bwa de volgende is onderweg, en uit fouten leert men ... anyway bedankt voor de interesse.

                Comment


                  #9
                  ojee brengt me flashbacks als ik dit zie

                  sterkte en volgende keer beter

                  greetz,
                  sens

                  Comment

                  Bezig...
                  X