Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • HashiZall
    T.H.C. Master
    MemberLucky Member
    • Sep 2010
    • 548

    #1

    Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

    Korting op 420shop
    Howdy JD'ers


    Kheb in men tentje een amnesiatje staan van een 4 weken oud in Plagron Batmix. Nu is er mij iets opgevallen met de twee onderste bladeren.
    Ze hebben een verbrand bladpunt ( dood puntje ) en het bladgroen verdwijnt geleidelijk, het word wat geelig.

    DSCF0053.jpg
    Kdenk dat het een stikstof N tekort is maar ben niet zeker
    Wat is het probleem denken jullie? en wat zou de beste oplossing zijn om dit op te lossen? thx

    Ze krijgt af en toe rhizotonic van Canna ( vanaf 2de week + 10 cm grootte)en cannazym van Canna( vanaf 3de week ).
    Hier de deugeniet!!
    DSCF0048.jpg

    Wat denken jullie?

    Grtz!
    Last edited by HashiZall; 25 October 2011, 13:56.
    Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
    A friend with Weed is a friend Indeed
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

    Dat puntje is misschien veroorzaakt door licht- of hittestress (in hun jeugd), dat zou ook de paarse bladstengel verklaren.
    De rest van de plant ziet er niet lichtgroen uit, normale groene kleur ?
    Dan zou ik met die chlorose op het onderste blad eerder aan een Mg blokkade denken ?
    Als de hele plant lichter wordt, inderdaad N tekort.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • HashiZall
      T.H.C. Master
      MemberLucky Member
      • Sep 2010
      • 548

      #3
      Re: Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

      Thx QnQ!! kzal haar wat in het oog houden, afwachten en zien wat voor verandering zich voordoet!
      De plant heeft een normale groene kleur. Hoe zou ik de Mg blokkade kunnen oplossen?

      Grtz!!
      Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
      A friend with Weed is a friend Indeed

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

        Een snelwerkend middeltje is bladvoeding. Nevelen met fishmix ofzo.
        Dan ligt de vraag nog open, waardoor komt het ?
        Heb je soms extra kalk door de grond gemengd ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • belladonna
          Guru of all Growers
          Lucky Member
          • Aug 2008
          • 10674

          #5
          Re: Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

          Amputatie vermoed ik is de beste oplossing
          God was never on your side..

          Comment

          • HashiZall
            T.H.C. Master
            MemberLucky Member
            • Sep 2010
            • 548

            #6
            Re: Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

            @QnQ: Geen extra kalk toegevoegd. BAT mix van Plagron met in het midden een kuiltje stekgrond met daarin de zaailing in een jiffy pot ( khad gelezen dat er iets te veel voeding in BAT mix zat voor een zaailing, dus heb buffer gemaakt met de stekgrond), op de bodem van de pot zit een laagje hydrokorrels.
            Kheb zelf een aftreksel gemaakt van vissekoppen en-graten zou ik dat kunnen gebruiken om met te nevelen ( verdunt wel te verstaan )?

            @Belladonna: Hey! thx voor de tip! ik hou de 2 probleembladeren nauwlettend in het oog. Indien ze er niet meer bovenkomen gaat de bijl erin!! Amputeren die handel!!

            Grtz!!
            Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
            A friend with Weed is a friend Indeed

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

              Haha...ik zou het niet weten of je daarmee kunt nevelen. Ik heb het nooit zelf gemaakt.
              De fishmix die ik gebruik lijkt een aftreksel van 34 gebruikte prostituees als ik eens aan de fles snuffel. Stinky.gif
              Staat ze ook niet wat droog ? Ik vind het blad een beetje hangen, of was die foto in de donkere periode ?

              Een signaalgever amputeren is niet zo'n goed idee.
              Als er echt een probleem is, gaat de plant gewoon de buffers in het volgende blad aanspreken.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • HashiZall
                T.H.C. Master
                MemberLucky Member
                • Sep 2010
                • 548

                #8
                Re: Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

                Kheb de plant wat bijgemest met Canna Vega We zullen zien wat dat geeft.
                Men zelfgemaakte fishmix( geurig goedje idd) heb ik er voor de test ook bij verneveld (lage dosis).

                Grtz!!
                Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                A friend with Weed is a friend Indeed

                Comment

                • monty
                  Banned
                  • May 2009
                  • 11215

                  #9
                  Re: Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

                  Foto¿ In je startpost zeg je dat je wortelstimulator hebt gebruikt. Dez brengt de PH flink omhoog! Je vlad hangt ook omlaag ik vermoed hier een te hoge bodem PH waardoor je Mg opname flink belemmerd word.pH-schema.jpg De andere sporenelementen overigens ook. Ik zou de boden PH eens nameten.

                  Comment

                  • HashiZall
                    T.H.C. Master
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2010
                    • 548

                    #10
                    Re: Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

                    @monty: Kheb nog wat foto's getrokken, nadat de meisjes een uurtje wakker waren. kheb een ph meter in de pot steken die staat iets onder de 7.
                    Kheb Ph van men voeding gemeten die was 7.1==> mix cannazym, vega, rhizotonic. Enig idee waarmee ik de ph van de voeding nog kan laten zakken?
                    Kheb een ph meter voor men vloeistoffen mee te meten, hoe kan ik daar men grond ph met meten (voor duidelijke meting, want vertrouw het metertje in de pot niet 100%) ?
                    Ze vertoont duidelijke voorbloei, maar kwil nog even wachten voor ik op 12/12 zet omdat ik nog enkele achterblijvers heb die ik nog een weekje op 18 u wil houden

                    DSCF0079.jpgDSCF0083.jpgDSCF0085.jpgDSCF0086.jpgDSCF0089.jpgDSCF0092.jpgDSCF0093.jpgDSCF0096.jpg

                    Grtz!!
                    Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                    A friend with Weed is a friend Indeed

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

                      Ik denk dat ze toch wat droog staan. Blad lijkt gewoon iets te hangen omdat het vrij groot is.
                      Plant staat er verder goed bij, behalve dat ze op de foto's wat licht lijkt.

                      Bij je favoriete growshop verkopen ze pH min. Er zijn tientallen merken met net zoveel prijzen.
                      Van ruwweg 3.50 tot meer dan 10 euro/Liter.

                      pH meten van je grond staat hier in de 1e post.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • monty
                        Banned
                        • May 2009
                        • 11215

                        #12
                        Re: Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

                        Die groene ph meter werkt idd niet lang nauwkeurig als het puntje corrodeert dan werkt die meter niet meer. zoon meter moet je mee meten en dan weer uit je pot halen en goed schoon en droog maken anders is die zo naar de wip. Het onderste vergeelde blad ziet me nu meer naar een N gebrek uit. Het vergeeld van de punt uit naar de bladsteel toe egaal geel ook de nerven verkleuren geel. Dit sluit de Mg blokade uit. Toch zou ik de bodem PH eens nameten kan nooit kwaad.

                        Comment

                        • HashiZall
                          T.H.C. Master
                          MemberLucky Member
                          • Sep 2010
                          • 548

                          #13
                          Re: Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

                          Thx voor de tips!
                          Kben wat aan het bijvoeden met de canna Vega om stikstof gebrek wat aan te pakken. Kga de Ph van men aarde meten en een update van posten!

                          Grtz!

                          Ik heb de PH van men grond nagemeten en die ligt rond de 7.3 , te hoog!!

                          Khem wat aarde uit de pot gehaald en gemengd met gedemineraliseerd water, 24u laten staan en dan gemeten. De ph van mijn gedemineraliseerd water bedroeg 8.3-8.2??? moet dit niet normaal rond de 7 zijn.
                          Rekening houdend met de te hoge ph van men gedemineraliseerd water( wat ik denk dat normaal 7 zou moeten zijn) denk ik dat mijn aarde rond de 6.8-6.9 schommeld.
                          Dus Afzuren die handel !! kga mij een flesje ph- bloei laten opsturen omdat ik ze op 12/12 ga zetten deze week en zien wat dit met de ph van men aarde doet.

                          Plantje ziet er oké uit, kheb wa klauwende bladeren gezien dus kweet wat me te doen staat, denk ik!!
                          Kzal nog een foto'tje bijplaatsen binnenkort dan kunnen jullie de evolutie mee bekijken.

                          Grtz!!
                          Last edited by HashiZall; 4 November 2011, 11:34. Reden: update
                          Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                          A friend with Weed is a friend Indeed

                          Comment

                          • monty
                            Banned
                            • May 2009
                            • 11215

                            #14
                            Re: Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

                            Hoe gaat het met de patiënt¿

                            Comment

                            • HashiZall
                              T.H.C. Master
                              MemberLucky Member
                              • Sep 2010
                              • 548

                              #15
                              Re: Onderste blad heeft verbrand punt, wat denken jullie ?

                              Hey!!

                              De stand van zaken in de wintertuin :
                              Kben men water beginnen afzuren en heb men bodem ph zo kunnen laten zakken, wat de dames deugd deed.
                              een kleine foto update zoals belooft, ze staan nu een 9tal dagen op 12/12
                              DSCF0111.jpgDSCF0110.jpg
                              DSCF0116.jpgeen achterblijvertje, (is 3 tal weken oud denk ik, zusjes ouder )
                              DSCF0114.jpg blaadjes lijken zich te herstellen.


                              Tips altijd welkom!!

                              Grtz!
                              Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                              A friend with Weed is a friend Indeed

                              Comment

                              Bezig...