Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

    Korting op 420shop
    Mijn kweek is mislukt.
    Vanaf week 2 groeiden de plantjes nog maar met 2 cm per week.
    Na 3 weken groei en 3 weken bloei is het resultaat pet.
    Wat is hier misgegaan.
    Attached Files

    #2
    Re: Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

    En nu moeten we allemaal gaan raden ofzo ?
    Als je eens verteld wat je allemaal gedaan hebt, dan zit het antwoord er vast al bij.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

      1.stekjes in potje 9x9 met allmix geplaatst
      7 dagen verlichting ledlamp 240watt eerste week blauw licht 100 cm geleidelijk verlaagd naar 50 cm.
      (18licht/6uur donker)
      spint bestreden met massai
      elke dag een beetje water er bij (PH 5.8 + wortelstimulator)
      2. Na 7 dagen kwamen worteltjes uit potje
      Over geplaatst in 3 liter pot.
      Elke dag een beetje water.
      3. Na 14 dagen 1 maal rood licht
      Eigenlijk groeiden ze toen al niet meer.
      4. Na 21 dagen 2 maal rood licht aan en op 12 uur licht gezet.
      In mijn enthousiasme heb ik ze nog overgeplant in 11 liter potten.

      Comment


        #4
        Re: Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

        Me lijkt overvoed door veel te vroeg te voeden.

        Comment


          #5
          Re: Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

          allmix heeft best wel een hoge ec,volgende keer voorgroeien in lightmix of zaai en stekgrond.duidelijk overvoeding.

          Comment


            #6
            Re: Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

            Stekken kunnen beter niet meteen in de allmix, die heeft een vrij hoge EC. Ik heb zelf goeie ervaring met lightmix.
            Ook moet je stekken altijd behandelen voor je ze ook maar in de buurt van je hok zet.
            Je krijgt in 99% van de gevallen beestjes bij je aankoop en die wil je niet in je hok, want dan kun je alles wat erin staat gaan schoonmaken.

            Je water + wortelstimulator heb je afgezuurd naar 5.8 ? (in die volgorde?) 5.8 is vrij laag voor aarde.
            Ik denk dat het een combinatie van missers is. Waarschijnlijk ook wat nat gestaan.
            De ledlamp helpt ook niet. Vaak heb je met led meer tijd nodig. Drie weken groei lijkt me wat kort.

            De temperatuur en LV waren wel oke ?

            (lol! Tumble komt er tussendoor. Kan je nagaan hoe lang ik bezig ben met een bericht typen, hihi)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

              Beste QnQ, monty en tumbel trimmert,

              Bedankt voor jullie reacties.
              De temperatuur (22-25 graden) en LV (70-80%) was oke.

              Ik heb als zaadje wat geleerd en begin overnieuw:
              Eerste week stekjes in potjes 9x9cm
              1.lightmix in plaats van allmix,
              2.eerste week alleen wortelstimulator afgezuurd op PH6,0

              QnQ: Hoe behandel je je stekken voordat ze in je hok gaan? Is preventief spuiten met massai goed?

              Comment


                #8
                Re: Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

                Preventief behandelen doe je meteen als je de stekken binnen hebt.
                Loop met die doos onder je arm meteen door naar de badkamer, vul een emmer water + een middel naar wens en doop de hele stek tot het blokje onder water.
                Gewoon even lekker laten zwemmen. (het blokje niet dus)
                Met een paar dagen ertussen deed ik dit nog twee keer.

                Er zijn verschillende middelen, ik gebruikte meestal neemolie o.i.d. maar da's al een paar jaar geleden.
                Misschien zijn er betere middelen inmiddels.
                Ik kweek niet meer met stekken nu.

                De eerste dagen liefst zo hoog mogelijke LV.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

                  240W led op 50 cm, is dat ook niet wat te hoog, mijn 600w hps hangt er zo ver vanaf
                  Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

                    volgens mij een duidelijk geval van voeding te kort,ikzelf doe het ook in allmix vanaf het begin en na 2 weken zet ik ze in de bloei en begin dan bij te voeden.Heb ditzelf ook een x gehad en dit kwam door geen xtra voeding te geven en btw led is gewoon *** neem gewoon een HPS lamp daar ga je echt geen spijt van krijgen

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

                      het is bizzar maar ik kweek ook led (spectrabox pro 2, 250w) en ik heb dit:
                      P1290836.jpgP1290837.jpg

                      Ik denk dat mijn oprobleem een beginnend fase is van jouw probleem. De bladeren drogen aan de buitenrandjes af en krullen omlaag bij mij, ze voelen ook helemaal niet stevig.
                      Dit is mijn 3e ronde die kapotgaat aan hetzelfde probleem.. vorige ronde probeerde ik het met aerosysteem, dit keer met een hydrosysteem en met andere voedingslijn, ik zit onder de voedingschema en toch heb ik het.
                      Het is geen overvoeding, het is eerder de LED's of weekmakers! En ik denk eerder aan de 2e (bij mij dan.. ik weet niet of je al eerder succesvol hebt gedraaid in je hok).

                      Ik ga morgen een 400w HPS halen en ipv de led zetten, want ik kreeg een tip dat ze niet genoeg zouden zweten met led's waardoor je dit soort dingen krijgt.

                      Mocht het met de 400w, het probleem zich verder ontwikkelen, dan blijft er niks over dan weekmakers.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

                        Alle gevallen hier noemen wij: "afgefakkeld"
                        Verbrand dus door teveel voeding.

                        Meten jongens !!!!!
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #13
                          Re: Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

                          Ik kweek nu op light mix en geef de eerste 4 weken geen voeding en heel weinig water.
                          Het resultaat blijft wel achter bij 400 watt HPS.

                          Comment


                            #14
                            Re: Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

                            hallo allemaal
                            ik ben nieuw wil graag reageren op het bladprobleem.
                            ben in het bezit 8 spectra boxen pro 2 25o watt en wat ik ook doe ik heb het zelfde probleem.
                            het enigste wat je kan doen is een combinatie met hps of plasma dan werkt het,ben het al een jaar aan het testen.
                            hoop je hiermee geholpen te hebben.

                            groetjes Montesol.

                            Comment


                              #15
                              Re: Wat is hier misgegaan: gele bladeren en geen groei

                              Oorspronkelijk geplaatst door montesol View Post
                              hallo allemaal
                              ik ben nieuw wil graag reageren op het bladprobleem.
                              ben in het bezit 8 spectra boxen pro 2 25o watt en wat ik ook doe ik heb het zelfde probleem.
                              het enigste wat je kan doen is een combinatie met hps of plasma dan werkt het,ben het al een jaar aan het testen.
                              hoop je hiermee geholpen te hebben.

                              groetjes Montesol.
                              Hi Montesol,
                              Bedankt voor je reactie.
                              Ik heb ook alles geprobeerd. In totaal nu 6 keer. Het lukt gewoon niet om met een spectrabox 2 250watt de plantjes te laten groeien. Ik heb alles geprobeerd. Verschillende mediums: all mix, light mix en cocos. Verschillende wortel simulatoren. De spectrabox met verschillende afstanden. Ik heb geexperimenteerd met verschilleden de hoeveelheden water in de potten. Het is mij niet gelukt om meer dan 1 gram per plant te halen.
                              Zwaar kut die spectrabox. Het zou ook kunnen dat er mensen zijn die wel succes hebben.
                              Ik zou ook wel een betere instructie willen hebben.
                              De laatste maanden was de kweekotheek waar ik het ding heb gekocht onbereikbaar.
                              Heb jij daar ook jouw spullen gekocht.
                              Graag je reactie.

                              Groet,
                              Joop

                              Comment

                              Bezig...
                              X