goedendag ik heb last van opgekrulde bladeren heb plantjes uit zaad opgetrokken maar zit nu in week 5 ongeveer en het opkrullen word steeds erger vandaag bio bloom voeding gekocht zal dit het probleem verhelpen ? temp is 22 graden lv 60 lamp op 50 cm hoogte 400 wat de bladeren kantelen ook vrg ben een beginner bvd voor reacktie
opgekrulde bladeren
Collapse
X
-
Re: opgekrulde bladeren
als de bladeren naar binnen krullen is het over voeding.maak een foto en we kunnen het zien. -
Re: opgekrulde bladeren
als ze in een Light mix staan en je hebt ze nog geen voeding gegeven dan wil dat misschien wel eens van de droogte zijn (afhankelijk van de kleur en hoe ze krullen zal dat duidelijk worden). Afgezuurd water geven van 6 pH geef je al veronderstel ik?Comment
-
Re: opgekrulde bladeren
alleerst bedankt voor je reacktie nee heb ik nog niet gedaan ga vanmiddag in kopen doen heb gisteren in de growshop gevraagt om groei voeding kom thuis en zie dat het bloei voeding is welke groei voeding zal ik kopen heb biobloem bloei voeding gekocht dus hoe werkt dat met afgezuurd water? en heb 4 plantjes niet voor de snel kweek wil ze lang in de groei laten staan dus heb veel aan goei tips ik probeer zo snel mogelijk foto erbij te zetten ben een beginner de puntjes van blaadjes vouwen naar binnen en het gehele blad draaid maar zijn mooi groen bvd voor reacktie anno2012 grond is nat genoeg trouwensLast edited by anno2012; 5 January 2012, 09:49.Comment
-
Re: opgekrulde bladeren hierbij foto hoop dat het duidelijk genoeg is
blad.jpgopgekrulde blad.jpggeen.jpgComment
-
Re: opgekrulde bladeren
ik kreeg dit soms z,omers als het te heet was en me ec te hoog,dat is bij jouw niet het geval,of ze moeten in super bemeste aarde van het tuincentrum staan?Comment
-
Re: opgekrulde bladeren
Wat een wazige foto's, maar voor zover ik het kan zien, sluit het blad zich om overmatige verdamping te voorkomen.
Daar kun je misschien al wel wat mee ?
Temperatuur ?
Luchtvochtigheid ?
Bodemvochtigheid ?
Tocht ? (Fan op de planten?)Comment
-
Re: opgekrulde bladeren
Met de waardes is niets mis, maar als een plantje op de tocht staat krijg je dit ook.
Misschien moet je eens op wat meer plaatsen meten, want iets anders is het niet.
Warm water uit de kraan is niet oke. De pH daarvan is niet stabiel.Comment
-
Re: opgekrulde bladeren
voedingsonbalans (tekorten) in het trio kalium/Calcium/Magnesium .
als je geen afgezuurd water ( regenwater ) ph 6.3 +/- gebruikt maar kraanwater dan alvast beginnen met afzuren,
beter meet je dan eerst de ph van je medium. dan kan je ph van het voedingswater daar op afstellen.
Als je na 5 weken nog geen voeding had bijgegeven in light mix dan word het hoog tijd om ermee te beginnen.
de symptomen van beginnende uitdroging zijn dikwijls een gevolg van bovengenoemde onbalans,
aangezien de temp en lv zeker goed is.
K tekorten worden dikwijls over het hoofd gezien als er genoeg van in de bodem zit
maar de plant het niet kan opnemen om redenen van die onbalans of afwijkende ph.
grtnComment




Comment