help!! blaprobleempje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • psykoaddict
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 192

    #16
    Re: help!! blaprobleempje

    dei led voeding heeft een n-p-k waarde van 2,8-2,6-4,2
    kan je aan deze waarden zien of het waar is dat er 25 %meer voedingswaarde in zou zitten dan ?

    ---------- Post added at 00:25 ---------- Previous post was at 00:22 ----------

    bloombastic van atami heb ik idd al veel horen vallen bevat dit dan ook die pk 1314 waarden ?
    hoger fosfor en kalium gehalte omdat dit nodig was voor de celopbouw van de bloemen...dacht ik

    ---------- Post added at 00:41 ---------- Previous post was at 00:25 ----------

    kan je nog even iets kwijt over die npk waarden van de ledvoeding aub thnx

    ---------- Post added at 00:44 ---------- Previous post was at 00:41 ----------

    Wat betreft overvoeding: Bio Nova gaf me het volgende advies, maar dat is natuurlijk wel met een juiste, bebalanceerde voeding (BN grond in dit geval):

    "Begin met de aangegeven dosering en doe daar elke week 10% bij, tot de puntjes van je bladeren bruin worden, ga dan 10 % terug (tegen verbranding aan dus...) Als 2 x niet genoeg is, kun je altijd overstappen naar 3 of 4 x per week. Je geeft te weinig als je lichtgroene tot gele bladeren onder in de plant en paars/rode bladstelen ziet."

    dit heb ik net ergens gelezen

    ---------- Post added at 00:45 ---------- Previous post was at 00:44 ----------

    na het spoelen dus zeker weer zachtjes aan beginnen op min de helft van de laatst gebruikte waarden en zo dus zachtjes aan opvoeren
    maar ga toch lekker eerst jou raad even volgen tot de ladies weer mooi staan !!!
    LED there be light and fotosyhnteses was born

    Comment

    • Jona
      Retired
      • Jun 2008
      • 2797

      #17
      Re: help!! blaprobleempje

      Dat van die paarse bladstelen geloof ik niet. Die verkleuring heeft namelijk verschillende oorzaken, ook te grote temperatuurschommelingen. Wat die kleur betreft van je bladeren klopt het wel. Maar bij verbranding gaat het groen ook weg en wordt dit bruin dus sommigen komen hier soms binnen met de vraag 'is dit nou overvoeding of ondervoeding', het ligt dus wat bij elkaar op het eerste zicht. Verbrande bladpunten (hier toch wel het geval!) is overvoeding dus je moet lager. Het is belangrijk dat je dat zo snel mogelijk doet want op aarde sleept dit anders te lang aan. Het kan zijn dat je al een tijdje teveel aan het geven bent. Heb vroeger ook nog Bio Nova gehad maar daar ga je echt heel snel mee overvoeden vind ik persoonlijk. De methode dat ze opnoemen ben ik mee akkoord al moet je natuurlijk wel goed je planten kunnen lezen: eenmaal ze zeggen stop moet je ermee stoppen, geef je nog een trapje hoger dan zit je al 20-30% te hoog hé (want je had eigenlijk al wat moeten zakken). Goed uitkijken dus

      Wat die led-voeding betreft kan ik je enkel zeggen dat het niet zo'n sterk middel lijkt. Zit wat vanalles in dus is een gewone groeivoeding.

      De bloombastic van Atami gebruiken veel mensen, hij bevat veel PK ja . Maar zo heeft elk middel wel z'n troeven al vind ik die wel heel goed als ik m'n ervaring mag volgen en de resultaten die gehaald zijn. Je kan er altijd nog wat bijdoen maar de vraag is wat het effect dan is van die middeltjes hé. Dat moet je soms wat uitzoeken, ervaring is heel belangrijk want ze maken de mensen tegenwoordig alles wijs met hun 'nieuwe producten'

      Greetzzz

      Comment

      • psykoaddict
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Nov 2011
        • 192

        #18
        Re: help!! blaprobleempje

        ben vandaag naar de shop geweest en heb een bloombastic besteld was net zonder wel n duur spulletje moet ik zeggen zal zeker wel gegarandeerd voor een reden zijn dat dit zo duur is ja heb vandaag beginnen spoelen met afgezuurd water op ph 5,8 maar was net 3 dagen omhoog gegaan met de voeding en dan ook meteen opgemerkt in de volgende dire dagen dat het mm per mm de puntjes verbrande was er snel genoeg bij en als ik nog eventjes blijf spoelen zal dit wel goed komen
        dat van die stelen enzo had ik net even in de vlucht ergens gelezen daarom dat ik het snel even poste toch alvast bedank t voor uw wijze raad en binnen paaar daagjes neem ik nog eens een fototje mvg psykoaddict
        LED there be light and fotosyhnteses was born

        Comment

        • Jona
          Retired
          • Jun 2008
          • 2797

          #19
          Re: help!! blaprobleempje

          Zal goed komen hoor man. Met die Bloombastic ga je vlammen . Keep us updated

          Comment

          • psykoaddict
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • Nov 2011
            • 192

            #20
            Re: help!! blaprobleempje

            ga ik zeker doen en binnenkort begin ik een nieuw kweekverslagje over 9x amnesia haze onder de led spectrabox 150w
            moet je zeker volgen
            LED there be light and fotosyhnteses was born

            Comment

            Bezig...