Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

kleine bladeren hangen slap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kleine bladeren hangen slap

    Korting op 420shop
    Hoi mede kwekers

    - bubblegum en power plant
    - 400 watt hps (philips)
    - temp/ 24 a 27 cel, lv rond de 45 %
    - voeding van de lijn ecolizer (a & b 15 ml op 5 liter water , grow up 2.5 ml op 5 liter & bloom up 1 ml op 5 liter water)
    - 4e week bloeifase
    - pot grond (lichte voeding voor 6 weken) gamma
    - hok (badkamer lengte 3 meter, breedte 3,5 meter, hoogte 3,5 meter

    Sinds verleden week zaterddag ging mijn ph meter kapot, tijdens het inspecteren van mijn schatje viel mij op dat de kleine blaadje's (vooral onder) erg slap hingen, eerste insantie d8t ik dat het miss kon liggen aan teveel water, want dat had ik ook gegeven omdat de ph meter maandag pas zou komen dus heb ik het even met de natte vinger moeten doen, mijn power plant vertoonde ook het zelfde probleem, dus een paar dagen helemaal niks gegeven, de power plant kwam weer tot leven en alle kleine blaadje's gingen weer recht op staan, maar mijn bubblegum zij vertoont geen ene verbetering, dus aan water teveel/of te weinig is in dit geval uitgesloten, zoals ik als eerder schreef denk ik zelf dat het aan magnesium tekort kan liggen maar ben er niet zeker van.. heeft iemand een helder blik op wat miss ik verkeerd doe of over het hoofd zie.......

    groetjes dennis
    Attached Files

    #2
    Re: kleine bladeren hangen slap

    Zou idd de pH kunnen zijn, als het blad bovenin het ook heeft.
    Anders te nat.
    4e/5e week bloei is ook de week dat problemen met het medium altijd aan het licht komen.
    Over licht gesproken, zo'n 50cm vanaf je 400W lamp neemt het effectief bruikbare licht voor je plant ook stevig af, dus onderin krijgen ze sowieso tekort aan licht.
    Het probleem kan het totaal van alle 'net-niet-omstandigheden' zijn.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: kleine bladeren hangen slap

      hoi bedankt voor je snelle reactie

      Euhm, dat dacht ik eerste instantie ook, maar heb de zaak eens goed droog getrokken, dus vanaf zondag tot woensdag geen water meer gegeven, mijn power plantje reageerde daar wel goed op, heb inmiddels de ph meter binnen en ben zachtjes aan water gaan geven (zonder voeding) , maar mijn bubblegum geeft geen ene verbetering, net toen ik haar uit de kast haalde om een foto te maken, zag ik dat er aan de onderkant de grote bladeren licht geel beginnen te worden, maar over het hele plaatje staat ze er toch fier bij, de ph is tussen de 5,8 en 6.0, dus daar zou het toch niet aan moet/kunnen liggen.
      Vandaar dat ik dacht dat het een magnesium tekort zou kunnen zijn, of miss ondervoeding, maar durf op dit moment niet om de dosis te verhogen, mocht het geen magnesium tekort zijn, maar toch toegevoegd (stel) is dit schadelijk of kan het geen kwaad?.

      Comment


        #4
        Re: kleine bladeren hangen slap

        hoi mede kwekers

        Blijkbaar is mij info niet duidelijk, want de reaktie's zijn wel erg mager hoor......Zal het totaal plaatje maar even schetsen.

        Ik heb 2 moeder planten in de bloei staan, de power plant staat 5 weken in de bloei (morgen 6) en de bubblegum loopt een week achter, de 400 watter staat netjes op 40 cm vanaf de hoogste top, en geef/gaf netje's de opgegeven dosis aan (merklijn ecolizer), maar sinds verleden week zaterdag ging mijn ph meter kapot, opzich geen probleem als je de schema strak aanhoud, kun je het over bruggen door systeem matig te werk gaan, tenminste ik weet dat als ik alles heb gemixt (op 5 liter) ongeveer 5 druppels ph down nog maar nodig heb om tussen de 5,8 en 6,2 te komen, dus dat heb ik ook gedaan , of hierdoor nu een verstoorde ph is ontstaan, lijkt mij erg klein danwel verwaarloosbaar.
        Omdat ik zelf een kweek verslagje wil schrijven, en had tijd om foto's te maken, pas toen merkte ik het probleem op, BEIDE plantje's vertoonde slappe bladeren, alleen de kleine (beiden) blaadjes vanaf het midden naar onder toe hangen slap, de grote staan zoals ze moeten horen te staan, dus gelijk gestopt met water geven, omdat ik zelf dacht (te nat) na 3 dagen geen water geven vertoonde mijn POWERPLANT enige verbetering, maar merkte roestige vlekken op de middel grote bladeren, dus vandaar de gedachte magnesium tekort, mijn BUBBLEGUM heeft geen roestige plekken,daarin tegen vertoont zij geen ene verbetering, sterker nog ze begint te vergelen van onder naar boven (meer naar transparant), hier rijst mijn vermoeden dat ik haar aan het ondervoeden ben, maar ja als je de oorzaak niet weet, wou voor mezelf haar een week rust te geven zodat ze kan recoveren, sinds woensdag geef ik haar de halve dosis voeding met afgezuurd water, tot op vandaag ziet ze er triest uit, nou ja triest, van een afstandje ziet ze er goed uit (foto), alle grote bladeren staan recht op maar ruik ik niks meer.
        Dus voor mezelf heb ik dingen kunnen uitsluiten, zoals een verstoorde ph (wat 2 dagen het geval was), te nat/te droog, heb dat nu allemaal meegemaakt, maar nog geen verbetering.
        Weer maar eens snuffelen op de site (oerwoud), ze heeft een tekort aan iets maar wat precies... kep wel een paar vermoeden (magensium tekort,medium niet goed, te weinig kalk in het medium, buffertabletten), maar zolang dit niet wordt bevestigd blijft het maar raden, en dat is natuurlijk niet de bedoeling tog....
        Het kweken opzich gaat mij prima af, ben geen pro of zo, alleen de biologie er achter is voor mij een groot raadsel, heeft iemand het zelfde probleem of gehad, en wat heb je er aan gedaan om het weer goed te krijgen, kan iemand mij uit de brand helpen


        groetjes dennis

        Comment


          #5
          Re: kleine bladeren hangen slap

          is gewoon licht tekort,het is normaal,dat als je plant niet super gezond is,de vergeling en verkleuring van onderen begint,dit zij ook de oudste bladeren en zijtakken vandaar.ze zien er verder super uit.

          Comment


            #6
            Re: kleine bladeren hangen slap

            hoi tumbele

            dank voor de reaktie, ik heb net met een lummen meter gepakt, en tot ongeveer de helft van de plant gehouden, zowel op bubblegum en powerplant mijn lummen meter (max 50.000 lummen), nou die meter slaat helemaal naar rechts uit, ben dus van mening dat het daar niet aan kan liggen...Ik weet dat naarmate ze ouder wordt er meer vergeling ontstaat van onderuit omhoog das is normaal, maar naar mijn gevoel is het te vroeg om nu al zulke verschijnselen te vertonen, ze zit nu in haar 4e week, dus zou eigenlijk op haar best moeten zijn. Zelfs de kleine blaadjes die volop in het licht staan vertonen dit slap gedrag, in deze hoek moet ik het niet zoeken (licht tekort).

            Comment

            Bezig...
            X