Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladprobleem ?

Korting op 420shop
    geodenavond allemaal,
    Ik heb klein probleem met het blad ik dach aan magnesium tekort ?
    Attached Files

Re: Bladprobleem ?

Topic verplaatst naar Bladproblemen, meer info is wenselijk betreffende je opzet e.d.

Mededeling: Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Comment

Het probleem met dat blad is dat-ie niet meer aan je plant zit.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zit nu in mijn laatste 2 weken van me bloei,heb PP onder een 600 WATT staan en krijg roestig achtige vlekjes op het blad en deze gaan verder naar kompleet(verschrompeld) geel blad,ik gerbuik H&G voeding A&B in 1,budxl pk13-14 en multizym,zat zelf te denken aan een tekort aan magnesium,iemand een suggestie ?Tempratuur is goed(28),wortel tempratuur+(20) is goed,LV(50%) is goed,tempratuur aan/uit is goed (7 graden verschil) (het begon in week 6 van de bloei)
        mvg showtime
        Last edited by showtime; 19 March 2012, 08:17.

Comment

ik zou zeggen kalium.
          maar zo vlak voor je oogst geen zorgen over maken, doorstaat ie wel.
          Bartjeboy
          Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
          Yoga en Japanse taal in Zutphen

Comment

ok dank je voor je reactie,indd of magnesium of kalium,maar dacht zelf dus mag. ff hopen dat er nog wat meer mensen reageren dan weten we het zkr
            Last edited by showtime; 19 March 2012, 17:20.

Comment

Comment

gold label all mix,ik heb de foto gemaakt met me telefoon ik zal proberen een betere te nemen
                Attached Files
                Last edited by showtime; 19 March 2012, 21:44.

Comment

Zit het bovenin de plant, onderin, of over de hele plant ?
                  Hebben alle planten het, of alleen in een deel van de ruimte ?
                  Kan ook stralingsschade zijn, maar dat zul je natuurlijk vooral bovenin de plant zien die het dichtst onder de lamp staat.

Multi-enzym is alleen voor de groei, dus daar zou ik sowieso eens mee stoppen.
                  BudXL heb ik geen ervaring mee, het heeft wel een aparte werking.

Comment

het zit van midden tot boven verspreid over de plant
                    niet meer dan de helft van de planten hebben het en het is niet zo dat het in 1 bepaald deeel van het hok zit,beetje verpsreid
                    stralingschade ? me lamp hangt keurig 60 cen. erboven,dus dat lijkt me stug,toch ?

Comment

Het lijkt wel of de laatste twee foto's twee verschillende problemen laten zien.
                      Op de eerste lijken het veel meer necrotische vlekken, en op de tweede foto zou ik nog steeds voor Calcium gaan.
                      Heb je de pH van de aarde in de probleempotten al gemeten ?

Comment

ja ik denk dat je gelijk heb,de verschijnselen van calcium tekort zijn dezelfde als die ik ervaar.Wat kan ik hier het beste voor gaan halen om het toe te voegen ?
                        En de PH heb ik nog niet gemeten van het medium,maar dat ga ik wel spoedig doen.

Comment

PH en Ca gaan ja ook hand in hand. beetje oorzaak gevolg verhaal.

Het percentage kalk (CaCO3) de zogenaamde vrije kalk in de grond is PH afhankelijk. Deze koolzure kalk wordt alleen aangetroffen in de vrije vorm bij een pH hoger dan 6.3. Beneden 6.3 is er weinig of geen koolzure kalk opneembaar voor de plant.

Calcium kan ook gebonden zijn aan kleidelen, klei-humus en/of organische stof. Een veel voorkomend misverstand is dat calcium de pH per difinitie verhoogt. Een stof als kalkammonsalpeter die wel calcium bevat verlaagt de pH zelfs zeer licht en kalksalpeter heeft nauwelijks invloed op de pH.

Zeewierkalk, Maerl koraal algen kalk of schelpkalk zou je kunnen toevoegen, let wel op met overmaat anders zit je meteen weer met een Mg blokkade.
                          Last edited by monty; 20 March 2012, 14:50.

Comment

nvm,alles is goed
                            Last edited by showtime; 5 April 2012, 07:41.

Comment

Bezig...
                            X